Články o značce Škoda
Škoda Auto je česká automobilová značka založená v roce 1895 jako Laurin a Klement. Zpočátku se společnost Laurin a Klement soustředila na výrobu jízdních kol a motocyklů, až do roku 1925, kdy se stala součástí koncernu Škoda. Od té doby se společnost začala soustředit především na výrobu automobilů a dodnes se jedná o největšího výrobce automobilů v České republice. V roce 1991 se Škoda stala součástí koncernu Volkswagen vedle automobilek jako SEAT či Audi. Sídlo automobilky se nachází v Mladé Boleslavi a vozy Škoda jsou nabízeny k prodeji v Evropě, Asii, Africe, Americe i Austrálii.
Škodou Octavia 2.0 TDI do Chorvatska za 1886 korun (1. díl)
Za každoročním hitem českých rodin – dovolenou v Chorvatsku, jsme se vydali na palubě kombíkové Škody Octavie čtvrté generace s …
Pistáciová Fabie – proč je z ní takový fenomén?
Škoda Fabia první generace je dnes velmi dostupnou ojetinou. Existuje ale verze, která je doslova kultovní a její postavení je d…
Rozměry pneu na Škoda Octavia 1
Kola dělají auto. Víte, jaké jsou povolené rozměry pneumatik na vaši Octavii první generace a co hrozí v případě, že způsobíte n…
Jaké letní pneu na vůz Škoda Fabia 1 a 2
Letní pneumatiky jsou důležitou součástí každého vozu a jejich výběr má významný vliv na bezpečnost, spotřebu paliva a komfort j…
Vybíráme ojetinu – Škoda Roomster (3. díl) – naftové motory
Vznětové agregáty se pod kapotu Škody Roomster dostaly čtyři, přičemž jen dva z nich můžeme vyloženě doporučit. Jenom připomínám…
Vybíráme ojetinu – Škoda Roomster (2. díl) – benzinové motory
Jestli chcete jistotu, že ojetá Škoda Roomster nebude mít velké nároky na údržbu a servis, sáhněte po některém z povedených benz…
Vybíráme ojetinu – Škoda Roomster 2006–2015 (1. díl)
Když byl představen slepenec kombinující fabii s octavií, způsobilo to docela poprask. Všichni tušili, že škodovka naplní svůj t…
Škoda Felicia jako investiční auto
Investiční auto nemusí nutně stát stovky tisíc korun. Někdy můžete pořídit uloženku za jednu výplatu. Třeba taková Škoda Felicia…
Dekarbonizace Škoda Fabia 1.9 TDI – problém s emisemi vyřešen
V našich končinách stále velmi populární jedna-devítka neprošla přes emise na STK. Co problém vyřešilo, byla dekarbonizace vodík…
Škoda Roomster – je to skutečně nejošklivější škodovka?
Škoda je spíše konzervativní automobilkou, minimálně co se týče designu. To znamená, že moc nezkouší, co její zákazníci snesou a…
Vybíráme ojetinu - Škoda Fabia 3. generace – motory
„Motorová otázka“ je u třetí fabie docela jednoduchá. Berte cokoliv, jenom se vyhněte dieselu. Benzinové agregáty jsou vesměs po…
Vybíráme ojetinu - Škoda Fabia 3. generace (2014 - 2022)
Třetí Škoda Fabia vyráběná v letech 2014 až 2022, byla oproti předchozí generaci pokrok jak designem, tak i v celkovém pojetí. S…
Porovnání Škoda Octavia vs. Ford Mondeo
Ford Mondeo Kombi vs. Škoda Octavia Combi. Auta rozdílných tříd svedla dohromady cena a spousta společných vlastností. Nabízí se…
Test ojetiny: Škoda Octavia 3 - jako by nestárla
Škoda Octavia 3. generace je jistě všem známá. S jednou takovou jezdím od doby, co byla nová až do teď. Mohu vám tak zprostředko…
Škoda Octavia 3 - 2. díl: Benzinové motory
Octavia třetí generace má vyladěnou nabídku motorizací a vybere si tak opravdu každý. Prozradíme, jak jsou na tom se spolehlivos…
Škoda Octavia 3 - 1. díl: Naftové motory
Octavia třetí generace má vyladěnou nabídku motorizací a vybere si tak opravdu každý. Prozradíme, jak jsou na tom se spolehlivos…
Co můžeme očekávat v roce 2023 od značky Škoda?
Nedalo nám to a napsali jsme do automobilek působících na českém trhu, jak to vidí s rokem 2023. Zajímal nás především vývoj cen…
Škoda Octavia a konkurence
Když česká rodina vybírá prostorné rodinné auto, první volba často padá na Škodu Octavia. Nebudeme rozporovat, že se jedná o dob…
Škoda Octavia 3 - rozměry
Škoda Octavia odjakživa patřila na špičku třídy z pohledu rozměrů. Nejinak tomu je i v případě třetí generace českého fenoménu. …
Vybíráme ojetinu – Škoda Octavia 3. generace (3. díl) – naftové motory
U benzinových motorů si lze v případě ojeté Škody Octavie 3. generace 2012-2019 vybírat z celé řady objemů. Vznětové agregáty na…
Vybíráme ojetinu – Škoda Octavia 3. generace (2. díl) – benzinové motory
Benzinové motory jsou v ojetých trojkových oktávkách v menšině, i přesto bychom je doporučili raději, než servisně náročné diese…
Vybíráme ojetinu – Škoda Octavia 3. generace 2012-2019 (1. díl)
Třetí Škoda Octavia byla představena v roce 2012 a ve výrobě se udržela do roku 2019. V roce 2017 si prošla poměrně kontroverzní…
Nejlepší způsoby financování vozu Škoda Karoq
Cross over Škoda Karoq si za dobu své existence našel cestu k srdcím řady řidičů. Pokud je i vaším vysněným autem, ale nemáte po…
Nejlepší způsoby financování vozu Škoda Kodiaq
Sportovně užitkový vůz Škoda Kodiaq je oblíbeným vozidlem řady Čechů. Není se co divit, poradí si totiž jak s městským, tak i o …
Test ojetiny: Škoda Fabia II Combi - schopná ojetina pro nenáročné
Škoda Fabia II Combi s motorem 1,2 HTP umí být dobrou ojetinou. Určité ústupky ale udělat musíte. Jaké? To si povíme v testu.
Nejlepší způsoby financování vozu Škoda Rapid
Škoda Rapid je vozem, který v rámci značky nepatří k těm dražším, přesto ale nemusí být dosažitelný pro každého. Pokud byste si …
Škoda Fabia II Combi - konkurence
Škoda Fabia II Combi je dobrá ojetina. Nabízí úsporný provoz a vysokou spolehlivost. Není to ale jediná volba. Dnes se podíváme,…
Nejlepší způsoby financování vozu Škoda Fabia
Škoda Fabia patří na českých silnicích ke stálicím. Tohle šikovné auto si oblíbila řada Čechů, kteří nepotřebují velký vůz s obr…
Vybíráme ojetinu – Škoda Octavia 1. generace (3. díl) – naftové motory
Jestli něco proslavilo první oktávku, tak schopnost majitelů s motorizací 1.9 TDI předhánět se o tom, kdo dojel do Chorvatska za…
Vybíráme ojetinu – Škoda Octavia 1. generace (2. díl) – benzinové motory
Chcete-li vybrat solidní ojetou oktávku první generace, pátrejte spíše po benzinových motorizacích. Mají tu výhodu, že si je poř…