PRÁCE 🧰

Vybíráme ojetinu – Škoda Roomster 2006–2015 (1. díl)

18. 3. 2023 2 min. čtení diskuze (0) Tipy a rady Škoda

Když byl představen slepenec kombinující fabii s octavií, způsobilo to docela poprask. Všichni tušili, že škodovka naplní svůj tehdejší standard a přinese na trh praktické a spolehlivé auto, problém byl s designem. Roomster bývá často označován jako nejškaredější výtvor automobilky, čemuž se nelze moc divit.

Vybíráme ojetinu – Škoda Roomster 2006–2015 (1. díl)

Škoda Roomster:

  1. Vybíráme ojetinu – Škoda Roomster 2006–2015 (1. díl) - právě čtete
  2. Vybíráme ojetinu – Škoda Roomster (2. díl) – benzinové motory
  3. Vybíráme ojetinu – Škoda Roomster (3. díl) – naftové motory

Designéři si totiž tehdy moc nelámali hlavu s nějakým navázáním přední části ze zmíněné fabie na část zadní, která je podvozkově octavia. Rozchod přední a zadní nápravy se tak dost liší (1436 mm přední 1500 mm zadní), což vozu poskytuje zajímavé jízdní vlastnosti, nicméně z hlediska podoby karoserie se nepovedlo spojení na úrovni B sloupku, kde je několik na sebe nenavazujících linií.

Škoda Roomster je praktičtější než Fabia

Prakticky uvažující Češi nicméně Škodu Roomster přijali. Pod nedokonalým obalem se skrývala praktičnost a zejména nad zadní posuvnou, ba dokonce vyjímatelnou řadou sedaček hýkají někteří nadšením do dnes. Namísto potomstva jste mohli dozadu naložit třeba bicykl (což škodovka tehdy mohutně propagovala a do dnes je k dostání k tomu určený vehement pod názvem „Interiérový držák jízdních kol“), případně klidně paletu s nákladem. K paletě jenom důležitá poznámka – vzhledem ke dveřím otevíraným vzhůru ji tak bohužel nenaložíte ještěrkou.

Nabídka ojetých vozů Škoda Roomster

Škodu Roomster seženete pořád i zánovní

Dnes představuje Škoda Roomster velmi zajímavou ojetinu. Je totiž robustně postavený, nemá tendence korodovat a opraví ho každý vesnický autoservis, protože jeho technika je absolutně jednoduchá a všem dobře známá. Dají se najít vylítané kusy za pár desítek tisíc, ale taky zachovalá garážovaná auta, se kterými jejich majitelé najezdili třeba 50 tisíc kilometrů a pečlivě se o ně starali. Pokud máte na ojetinu rozpočet třeba 200 000 korun, jedná se o velmi dobrou příležitost, jak pořídit vůz ze staré školy, který má jen to, co řidič potřebuje a nic navíc.

Vybíráme ojetinu – Škoda Roomster 2006–2015 (1. díl)

Co si u ojetiny ohlídat?

  • Koroze – Škoda tehdy dělala velmi dobrou ochranu proti korozi. Dutiny jsou vystříkané voskem, a to včetně dveří. Vlivem nedokonalosti výroby však docházelo k tomu, že vosku bylo právě ve dveřích více. Jak přišlo teplo, začal pomalu vytékat, nalepila se na to špína a na rozhraní dveří a prahu to dělalo nepěkné skvrny. Je to vidět i u hodně ojetin a spoustu zájemců to odradí, protože to někdy vypadá jako koroze. Nebojte se toho, dolů to jde vapkou, ideálně za teplého letního dne.
  • Přední náprava – fabie byla dimenzovaná na trochu jinou zátěž. Často přetěžovaný roomster může mít na přední nápravě unavené silentbloky. Na nerovnostech auto víc plave, není moc jisté v zatáčkách. Zadní náprava je robustní a problémy s ní nebývají.
  • Klimatizace – s jednoduchou manuální klimatizací bývají sem tam problémy, u automatické se to nestává. Před koupí ji pořádně vyzkoušejte. I pokud je v pořádku, trvá jí v letních parnech vychlazení prostorného interiéru docela dlouho

Zdroj info: Škoda, autoexpress, AAA.
Zdroj médií: Jakub Mokříš.

Podobné články