PRÁCE 🧰

Která je nejlepší ojetina do 200 000 korun?

28. 2. 2023 3 min. čtení diskuze (0) Tipy a rady

Hranice 200 000 korun je jednou z nejčastějších při hledání ojetého auta. V kontextu doby a dnešních cen to není moc, ale dá se za to pořídit solidní vůz, který má před sebou ještě dlouhou službu.

Nejlepší ojetiny do 200 000 korun

Články na téma vybíráme ojetinu ve stanoveném rozpočtu:

  1. Jakou vybrat ojetinu do 300 000?
  2. Známe nejlepší ojetiny do 200 000
  3. Ojeté auto do 50 000
  4. Jaké ojeté auto za 400 tisíc korun?
  5. Nejlepší ojetiny do 200 000 korun - právě čtete
  6. Tři nejlepší ojetiny do 100 000 korun

Renault Clio čtvrté generace

Výrazný design dělá z clia tak trochu volbu stylu. Ne všude se zadařilo, třeba budíky jsou už trochu moc odvázané, nicméně jako auto je Renault Clio velmi solidní. Ve verzi Grandtour (kombi) nabídne i prostorný kufr, který skromnější rodině bez problémů postačí.

Z motorů bychom při využití hlavně ve městě brali 1.2 s výkonem 54 kW. Není to moc, ale absence turba a nepřímého vstřikování se časem ukazuje jako dobrý recept na spolehlivost. 0.9 TCe je papírově sice spíš motůrek než motor, ale jede statečně. Když mu dopřejete benzín s vyšším oktanovým číslem, bude to dost poznat, u tohoto agregátu jde o dobře známý jev. 1.2 TCe se vyhněte, dlouhodobě spolehlivý není a hodně ředí olej palivem. 1.5 dCi lze doporučit jen na dlouhé trasy, kde se patřičně ohřeje. A největší výhoda aut s kosočtvercem na čumáku? Skvělá protikorozní ochrana. Renaulty prostě nereznou.

Nabídka ojetých vozů Renault Clio 4. generace

Dacia Duster první generace

Dacia Duster

Jednoduché malé SUV, které si skvěle drží cenu, shánějte s benzinovým motorem 1.6 16V. Přistoupit lze i na naftový 1.5 dCi, ale buďte připraveni na větší investice do případných oprav v budoucnu. Vyvarujte se kusů po hajných. Ti tohle auto milují, ale bývá to dost poznat na stavu podvozku, který sem tam dostane ne lesní cestě ránu. Dobrou fintou, jak kusy provozované v terénu eliminovat je, vykašlat se na čtyřkolku, pokud ji opravdu nutně nepotřebujete. Duster je skvělé auto, pokud se o něj staráte, to znamená výměny oleje maximálně po 15 tisících bez ohledu na druh pohonu, ideálně však klidně už po 10 tisících. Nemá tendence nijak zásadně korodovat, rozhodně ne více, než konkurenti. A s ohledem na absenci luxusní výbavy se v autě nemá moc co rozbít.

Inzeráty ojetých aut Dacia Duster 1. generace

Škoda Superb druhé generace

Škoda Superb druhé generace

Dvojkové superby jsou skvělé v tom, že nabídnou solidní komfort i spolehlivost za ucházející cenu. Z motorů hledejte buď 2.0 TDI-PD, u kterého se zajímejte o stav DPF filtru, nebo 2.0 TDI-CR, u toho zase pozor na stav vstřikovačů. Pokud melou z posledního, nebude vůz dobře držet volnoběh a za studena bude hůř startovat. Kilometrově však tyto agregáty vydrží dost, pokud nejsou vytěžovány v městském prostředí. DSG převodovka je také jedno z možných rizik, ale ta obvykle drží a najede bez výměny spojek klidně 300 000 kilometrů, pokud jí majitel dopřeje výměnu oleje každých 60 tisíc kilometrů.

Nabídka dvojkových superbů v online inzerci

Kia Ceed druhé generace

Kia Ceed

Trochu navážeme na superba – pokud potřebujete polykat kilometry, ale nepotřebujete nadprůměrný příděl prostoru na zadních sedadlech, zkuste dvojkového ceeda. Nejlepším motorem je tu 1.6 CRDI, který je velmi robustní a naprosto běžně najíždí přes 300 tisíc kilometrů bez závad. Přitom za 200 tisíc korun splašíte ojetý kousek v solidním stavu, který bude mít najeto pod 200 tisíc kilometrů. Nedivte se, že jich v inzerci zase tolik není, kdo tenhle držák má doma, ten si ho považuje, zbavují se jich spíš firmy.

Kia Ceed je stavěná na komfortní jízdu, víceprvková zadní náprava je naladěna spíš do měkka, takže na českých silnicích ji máloco zaskočí. Navíc vydrží docela dost a servis si vyžádá až někde při čtvrtmilionovém nájezdu.

Nabídka spolehlivých vozů Kia Ceed 2. generace

Zdroj info: autoexpress, AAA.
Zdroj médií: Depositphotos, Jakub Mokříš.

Podobné články