Jakou ojetinu do 300 000? Poradíme s výběrem

22. 10. 2020 3 min. čtení Tipy a rady

S třemi sty tisíci v kapse se dá vybrat z celé řady velice solidních ojetých vozů. Náš výběr přináší zajímavé varianty, včetně jedné opravdu hodně zábavné. Samozřejmě by se dalo vybírat i z celé řady dalších aut, ale toto je takový hrubý průřez ojetinami, které můžete snadno v inzerátech nebo bazarech přehlédnout a přitom stojí za to.

Focus od Fordu je velmi povedená ojetina za 300 tis.

Ford Focus Kombi

Pro rodinku, která hledá doslova zánovní ojetinu, je Focus ideální volbou. Třetí generace je logicky nejvyladěnější a vozy se dají sehnat s nájezdem i do dvaceti tisíc. Nebojte se benzínových tříválců 1.0 a 1.5 EcoBoost. Hospodští odborníci vám budou tvrdit, že to nic nevydrží, ale opak je pravdou. Při správné údržbě budou sloužit spolehlivě. Dodržujte ale interval výměny a specifikaci oleje, na ten jsou tyto pohonné jednotky citlivější. Raději bychom se vyhnuli dieselovým motorům, které se povětšinou kupují na větší nájezdy. To s sebou nese vyšší riziko stočeného tachometru a do budoucna i dražší závady. Focus je příjemný univerzál se schopným podvozkem, který majitele nezruinuje na údržbě.

Mazda CX-5 2.0 Skyactiv

Oblíbená poučka, že u japonských vozů je lepší se vyhnout dieselu, má sice své trhliny, ale obecnou platnost bychom jí klidně přiznali. Chcete-li nekoncernové SUV, je CX-5 dobrou volbou. Atmosférický dvoulitr je krásně tichý, solidně jede a celé auto působí až překvapivě "mechanicky". Jen je potřeba trochu pracovat s převodovkou, pokud budete chtít jet svižněji. Odměnou vám ale budou na SUV skvělé jízdní vlastnosti, které zajišťuje schopný podvozek a řízení je díky tomu i docela zábava.

Subaru Impreza WRX

Kdo chce za volantem pořádnou porci zábavy a přesto každodenní použitelnost, měl by hledat tohle auto. Pravda, moc jich v inzerci není, majitelé ví, proč se jich nezbavují. WRX je schopné prakticky za jakýchkoliv okolností. Ať pojedete na sněhu, za sucha nebo v dešti, vždycky to bude zábava. Stálý pohon všech kol a opravdu perfektní podvozek zvládají skvěle přenášet na vozovku výkon velmi potentního a skvěle znějícího motoru. Málokterá ojetina do cenového limitu tří set tisíc korun je tak zábavná a ve schopných rukou i velmi rychlá.

Volkswagen Passat B8 1.4 TSI

Jaká je nejlepší ojetina do 300 000?

Přeberte v inzerci všechny dieselové varianty a zdaleka se jim vyhněte. 90 % z nich sloužilo ve firemních flotilách, a taková auta nemají snadný život. Sáhněte raději po benzínové jedna-čtyřce, která ve spojení s manuálem představuje nejnižší riziko (i z benzinových jednotek). Nebojte se motor trochu točit, aby nezakarbonoval a dopřejte mu pravidelný servis. Dostanete sice dost nudné, skoro až uspávací, ale velmi spolehlivé auto.

V kombíku je Passat velice schopným rodinným vozem střední třídy. Pokud na něj nehodíte devatenáctky kola, tak i podvozek dost vydrží a bude fungovat tak, jak má - nebude přenášet drncání do interiéru k posádce a ta bude cestovat v maximálním pohodlí.

Zdroj médií: Ford, Volkswagen

Podobné články

Máme pro vás zajímavé rady, tipy a akční auto-moto nabídky. Chcete o nich vědět?