Jaké nové auto do 300 000 Kč? Máme pro vás tipy na levné nové auto

31. 10. 2020 5 min. čtení Tipy a rady

Máte rozpočet tři sta tisíc korun a nevíte, jaké nové auto pořídit? Volba je to těžká. V první řadě si musíte ujasnit, co od svého vozu budete chtít a na co ho potřebujete. Pak se výběr dost zúží. Základní podmínkou, kterou si však dáme, je klimatizace. Kupovat fungl nové auto bez ní se nám dnes už jeví jako nesmysl.

Jaké nové auto do 300 000 Kč? Máme pro vás tipy na levné nové auto

Články na téma vybíráme nový vůz:

  1. Jaké nové auto do 300 000 Kč? - právě čtete
  2. Nejlepší MPV na trhu. Dá se ještě sehnat pro rodinu velký vůz?
  3. Jaké nové auto do 400 tis. Kč? - již brzy
  4. Má smysl řešit, jak zajet nové auto? - již brzy

Levné auto do města

V segmentu malých aut je výběr poměrně solidní, ačkoliv tato kategorie pomalu ale jistě z nabídek automobilek mizí. Hodí se do města nebo třeba na jízdy v jednom, maximálně dvou lidech. Ano, v nouzi poberou i čtyři osoby, ale to opravdu jen mimořádně a pohodlná jízda to zrovna nebude.

Citroën nabídne C1, tedy auto začínající na 239 900 korunách. Za tu cenu se budete muset obejít bez klimatizace, ale jen o deset tisíc dráž ji ve výbavě Feel dostanete. To není špatná nabídka!

Citroen C1 jako levné malé auto do 300 tisíc korun

U francouzských aut ještě zůstaneme - Renault Clio seženete už za 280 000. Bohužel opět bez klimošky. To ale řeší paket Pack Life, za který vysypete rovných 20 tisíc. Jsme na "třech kilech", takže nic dalšího už v tomto případě bohužel do výbavy přidat nepůjde.

Z Japonců jsme v této kategorii testovali před časem Toyotu Aygo. Solidně postavené autíčko (prakticky shodné s Citroënem C1) s litrovým motorem. Do našeho limitu se dá pořídit s manuální klimatizací, v pětidvéřové verzi a dokonce s robotizovaným automatem.

V případě korejského Hyundai bychom byli na vážkách, jestli vzít i10, nebo trochu přidat a jezdit v i20. Ať se rozhodnete jakkoliv, do tří set se vejdete i s klimou a v případě menší i10 dokonce i se zadní parkovací kamerou.

A v případě těch skutečně nejlevnějších aut nesmíme minout Dacii Sandero. Pokud je prioritou cena, začíná na 211 400 korunách. Nebude problém ani verze s klimatizací, nastavitelnou sedačkou řidiče (výškově), střešními lištami nebo dokonce tempomatem. Co chcete do tří set tisíc víc?

Dacia Sandero do 300 tisíc korun pořídíte také

Hatchback do 300 tisíc korun

Tady už bude výběr o hodně omezenější, ale pořád ještě se solidní auta najdou.

Jako první logicky přijde člověku na mysl Škoda Fabia. Ať vyberete výbavu Active, nebo Ambition, budete mít manuální klimatizaci a litrový motor MPI o výkonu 44 kW. Že je to málo? Možná ano, ale motor vás dost možná přežije, když se o něj budete aspoň trochu starat. Navíc jsou Fabie už vychytané, nereznou a díly jsou za hubičku. Taková nabídka už tu dlouho nebude díky evropským emisním restrikcím.

Škoda Fabia 1.0 MPI jako česká klasika a stálice za 300 000 korun

Největší konkurent "domácí" automobilky je Hyundai, který kontruje s již dobíhajícím modelem i30. 299 990 korun znamená motor 1,4i s šestikvaltem a výkonem 73 kW. Manuální klimoška, autonomní nouzové brzdění, tempomat, ale třeba i monitorování tlaku v pneumatikách. To všechno je v ceně.

Sesterská automobilka Kia umí v dané cenové vykouzlit Rio s motorem 1.2 DPI. V létě se ochladíte a rádio má Bluetooth, takže si můžete přehrávat hudbu z telefonu. Pokud máte pro značku slabost, je to další z možností.

Najdeme i levný kombík?

Auto pro rodinu budeme hledat hodně složitě, ale nebojte, najdeme!

Jako první tane na mysl logicky Dacia. Její Logan MCV nabídne podle nás nepřekonatelný poměr cena/výkon. Začíná na 204 900 korunách ve verzi Access. Za klimoškou musíte o verzi výš a ještě si u verze Open připlatit deset tisíc. I tak jste ale pořád něco málo nad 240 tisíci. Nic vám nebrání se podívat v ceníku ještě o výbavu výš a připlatit si za hogo fogo automatickou klimošku. Jo a motor! Ten bude litrový, ale nesmrtelný. 54 kW neoslní, ale nepřímé vstřikování je dnes spíše bonus než nedostatek.

Dacia Logan MCV za cenu do 300 tisíc Kč

K Dacii má hodně blízko Renault a i tady se dá něco vykouzlit. Clio Grandtour si automobilka cení v základu na 296 900 korun. Klima bude manuální a pohánět vás bude tříválec s objemem 0,9 litru. Jeho 66 kW bude na pohodovější jízdu bez problémů stačit.

SUV do tří set tisíc

Tady už nemá smysl to nějak okecávat. Jedinou volbou je Duster. 269 900 v základu, ale bohužel bez klimatizace, se kterou už bychom šli přes nastavený finanční limit. Motor ze sebe vydá 74 kW, ale máte poměrně schopné auto do terénu a na údržbě vás nesežere.

A co zalovit ve vodách ojetých vozů?

Pokud se spokojíte se zánovním vozem, můžete vybírat z nepřeberné nabídky vozů, které také splní váš požadavek na rozpočet 300 000 Kč. Zde jsme v článku popsali zajímavé a spolehlivé ojetiny do 300 tisíc.

Zdroj médií: Toyota, Škoda, Citroen, Dacia

Podobné články

Máme pro vás zajímavé rady, tipy a akční auto-moto nabídky. Chcete o nich vědět?