PRÁCE 🧰

Vybíráme ojetinu – Škoda Roomster (2. díl) – benzinové motory

20. 3. 2023 3 min. čtení diskuze (0) Tipy a rady Škoda

Jestli chcete jistotu, že ojetá Škoda Roomster nebude mít velké nároky na údržbu a servis, sáhněte po některém z povedených benzinových agregátů.

Vybíráme ojetinu – Škoda Roomster (2. díl) – benzinové motory

Škoda Roomster:

  1. Vybíráme ojetinu – Škoda Roomster 2006–2015 (1. díl)
  2. Vybíráme ojetinu – Škoda Roomster (2. díl) – benzinové motory - právě čtete
  3. Vybíráme ojetinu – Škoda Roomster (3. díl) – naftové motory

Škoda Roomster (2006 - 2015) benzinové motory:

1.2 HTP (47 a 51 kW)

Základní tříválec není žádná výhra, tedy minimálně ve variantě s výkonem 47 kW. Výkonem sice na městský a příměstský provoz dostačuje, ale trpí řadou problémů. Předně dost žere na dálnici (klidně přes 10 litrů na sto), navíc trpí na kolabující rozvody. Problém byl s napínákem, který bez tlaku oleje přestal plnit svoji úlohu a řetěz byl volný. Někdy došlo k přeskočení hned po startu, než se řetěz napnul, jindy se to stalo klidně přes noc při stání se zařazenou jedničkou. Později přišel napínák modifikovaný s dorazem, což pomohlo. I tak je to ale motor rizikový, rozhodně bychom se mu vyhnuli.

O něco lepší je verze s 51 kW, u které se toto už neděje. Poznáte ji jednak podle výkonu v technickém průkazu, ale i podle toho, že plní normu Euro 5. Zde už byl vyřešen i problém se spotřebou – katalyzátor se posunul dál od motoru, takže nebylo nutné ho při přehřátí chladit dodatečně vstřikovanou dávkou paliva. 51 kW variantu už bychom s přimhouřením oka doporučili, pokud nebude mít za sebou vysoký nájezd.

Nabídka ojetých vozů Škoda Roomster

1.2 TSI (63 a 77 kW)

Dvanáctistovky neblaze prosluly především kauzou s vytahanými rozvodovými řetězy, které jich dost popravily. Že se něco špatného blíží, poznáte podle chrastění po startu, které za pár vteřin ustane. Existuje opravná sada (tu původní rozvodovou sadu už asi ani neseženete), navíc škodovka začala montovat modifikované rozvody už z prvovýroby. Auta s datem výroby prosinec 2011 a novější již problém s rozvody nemají. Jak 63 kW, tak 77 kW varianta mají skvěle tichý a klidný chod, hezky táhnou a neztratí se ani na dálnici. Co jim nedělá moc dobře, jsou krátké jízdy, při kterých si hodně ředí olej palivem a karbonují, což spousta řidičů ještě podpoří podtáčením agregátu s cílem dosáhnout co nejnižší spotřeby. Karbonizace může vyústit až ve fatální poruchu motoru v horším případě, v tom lepším dojde „jen“ k postupné ztrátě komprese. Rozhodně bychom také měnili olej ne po 15, ale po 10 tisících kilometrech.

1.4 16V (63 kW)

63 kW bez turba je spíš pro klidnější řidiče. Na druhou stranu je to asi nejlepší volba z hlediska spolehlivosti. Díky nepřímému vstřikování paliva snáší dobře krátké jízdy a neředí si při nich olej benzínem. Co se občas pokazí, jsou zapalovací cívky. Většinou se závada projeví po startu, kdy motor běží na tři válce. Do města je čtrnáctistovka asi nejlepší možná volba a spolehlivější motor ve Škodě Roomster nenajdete. Na dálnici jí rychle dochází dech a spotřeba leze někam k osmi litrům na sto kilometrů.

1.6 16V (77 kW)

Motor je nadčtvercový a s tím souvisí i jeho charakteristika. Nerad se vytáčí a má tendence dunět v nižších otáčkách. Spotřebou neoslní, ale jinak je to držák. 77 kW si docela dobře umí poradit i s naloženým autem a zrychlení je solidní. Dodával se i s automatem Aisin, kterého se bát nemusíte, pokud má rozumný nájezd a majitel mu alespoň jednou za 60 tisíc kilometrů vyměnil olej. Manuál je ale samozřejmě jistější volba.

Zdroj info: škoda, aaa.
Zdroj médií: Jakub Mokříš.

Podobné články