PRÁCE 🧰

Škoda Kodiaq RS – cena a konfigurace

6. 10. 2023 4 min. čtení diskuze (0) Tipy a rady Škoda

S nástupem nové generace Kodiaqu se ta současná pomalu chystá do důchodu. Ke konci výroby ale často následují doprodeje s atraktivními cenami, což v případě stále velmi dobrého Kodiaqu nemusí být špatná volba. Vyplatí se připlatit za Škodu Kodiaq RS, nebo je lepší sáhnout po pouze opticky sportovní variantě Sportline?

Škoda Kodiaq RS – cena a konfigurace

Články na téma Škoda Kodiaq:

  1. Škoda Kodiaq RS – spotřeba
  2. Škoda Kodiaq RS – rozměry
  3. Škoda Kodiaq RS – cena a konfigurace - právě čtete
  4. Test: Škoda Kodiaq RS – benzín mu sluší

On ten doprodej současné generace Kodiaqu už tak trochu započal. Kromě RS tak konfigurátoru pořídíte pouze výbavy Style Exclusive a Sportline Exclusive, které jsou téměř naplno nabité výbavou. Dostupné už jsou také pouze tři motorizace – 1,5 TSI a výkonnější varianty benzinového a naftového dvoulitru – výhradně s automatickou převodovkou. Škoda Kodiaq RS je částečně mimo standardní portfolio a nabízí se od začátku v jedné konfiguraci, a to s benzinovým dvoulitrovým motorem TSI s výkonem 180 kW (245 koní) a točivým momentem 370 Nm. Standardně se motor páruje se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG a pohonem všech čtyř kol. Základní cena činí 1 399 900 korun.

Kodiaq RS je z výroby dostupný v sedmi barevných provedeních, šest metalických laků doplňuje barva s názvem Šedá Steel, kterou můžete vidět na testovaném kusu. Téměř všechny laky jsou bez příplatku, pouze za červenou metalízu připlatíte 15 000 korun. Z továrny vyjíždí Kodiaq RS na 20" kolech Sagitarius s aerodynamickými kryty, které prý šetří palivo. Za sebe musím říct, že aerodynamické kryty kol vypadají na fotkách zajímavě, ale ve skutečnosti už to taková sláva není. Řešením jsou příplatkové 20" disky Ignite za 14 000 korun. Jednoduché to je i v interiéru, kde dostáváte výborné kožené anatomické sedačky, černou stropnici a kontrastní prošívání červenou nití.

Škoda Kodiaq RS – cena a konfigurace

Škoda Kodiaq RS – příplatky

Verze RS je zároveň tím nejvyšší stupněm výbavy, takže vám je asi jasné, že takový Kodiaq odjíždí z továrny napráskaný veškerou dostupnou výbavou. Nechybí vyhřívaná i odvětrávaná sedadla, prémiový audiosystém Canton, akustická přední skla, bezdrátové Android Auto a Apple CarPlay nebo kompletní armáda asistenčních systémů. Užitečným prvkem výbavy jsou i vynikající Matrix LED světlomety, bezdrátové nabíjení telefonu, virtuální kokpit nebo elektricky nastavitelné sedačky řidiče i spolujezdce včetně bederní opěrky. Velkým plusem jsou i adaptivní tlumiče DCC.

Příplatky pak škodovka tradičně seskupuje do paketů. Třeba Funkční paket přidává za 15 000 korun praktický síťový program, rolety zadních oken, odpadkový koš, ochranu hran dveří a další. Family paket servíruje za 6 700 podobný výběr. Klima paket vám za 25 000 korun dopřeje třízónovou klimatizaci, paket pro spaní nebo třeba zadní boční airbagy. Za 30 000 korun si pak s dalšími doplňky můžete instalovat třetí řadu sedadel, 25 000 korun vás stojí výklopné tažné zařízení, s nímž se mimochodem pojí i upravený management motoru, což při častém tahání přívěsu může mít pozitivní výsledek na spolehlivost. Za 50 000 korun si můžete pořídit panoramatické střešní okno, Paket pro špatné cesty ochrání podvozek Kodiaqu za 6 500 korun.

Škoda Kodiaq RS – cena a konfigurace

RS vs. Sportline

Verze Sportline taky není úplně standardní Kodiaq. Z pohledu výbavy toho na RS moc neztrácí. Chybí mu třeba prémiová audiosoustava, elektricky ovladatelná je jen sedačka řidiče, a i potahy sportovních sedaček jsou látkové a nikoliv kožené. Odlišný je pak třeba i vzhled předního nárazníku a dalších detailů, chybí některé asistenční systémy a za adaptivní podvozek, který do značné míry ovlivňuje charakter auta, se připlácí nezanedbatelných 25 000 korun. Necelých 5 000 korun se připlácí i za dojezdovou rezervu, kterou má Kodiaq RS v základu. Výběr barev je jinak totožný, rozdílná jsou kola. V základu vybíráte ze dvou designů 19" kol, až za příplatek 17 500 korun můžete mít 20" disky.

V útrobách karoserie jsou rozdíly ještě markantnější. Předně verzi Sportline nepořídíte s tak výkonným motorem. Na výběr máte dvoulitrový benzín s výkonem 140 kW nebo naftu s výkonem 147 kW. Kodiaq Sportline i RS se od standardních verzí liší podvozkem. Jednak mají progresivní posilovač řízení, který podporuje lepší agilitu v zatáčkách, a pak je jinak nastavený i samotný podvozek a jeho geometrie. Kodiaq RS jde ale ještě dál a přidává silnější brzdy, tužší uložení podvozku, silnější stabilizátory a další úpravy, díky čemuž se jeho schopnosti v zatáčkách ještě zvýšily.

Škoda Kodiaq RS – cena a konfigurace

Ve výsledku ale rozhodují pořizovací náklady. Škodu Kodiaq RS pořídíte za cenu 1 399 000 korun. Verze Sportline startuje s benzínem na částce 1 239 900 korun. Připočtěte k tomu alespoň ty adaptivní tlumiče, aby se obě verze trochu dorovnaly a jsme na částce 1 264 900 korun. Kdo by zatoužil po naftě, ten ať přihodí dalších 60 000 korun. Jistý cenový rozdíl tu stále je a je pouze na vás, zda vám větší exkluzivita, lepší výbava i schopnější jízdní projev Kodiaqu RS stojí za vynaložené peníze. Za mě si však Kodiaq RS cenový rozdíl obhájit dokáže.

Zdroj info: Škoda.
Zdroj médií: Radim Krejčík.

Podobné články