Za novou Škodu Kodiaq jsme zapřáhli karavan a otestovali její spotřebu. Pomáhala nám v tom nejsilnější naftová jednotka. Jaký byl výsledek?
Škoda Kodiaq 2,0 TDI: test spotřeby s karavanem
Články na téma Škoda Kodiaq:
- Škoda Kodiaq RS – spotřeba
- Škoda Kodiaq RS – rozměry
- Škoda Kodiaq RS – cena a konfigurace
- Test: Škoda Kodiaq RS – benzín mu sluší
- Zapřáhli jsme karavan za novou Škodu Kodiaq
- Škoda Kodiaq 2,0 TDI: test spotřeby s karavanem - právě čtete
- Jak si nejlépe nakonfigurovat nový Kodiaq a ušetřit
- Škoda Kodiaq 2,0 TDI: test spotřeby
- Test Škody Kodiaq: Se vzhledem jsem bojoval, jinak je to ale auto, o které se jednou popereme
Pokud se zkušeného karavanisty zeptáte, jaký automobil by vám doporučil na tahání karavanu, dost možná ve výběru bude figurovat naftové SUV. Moderní „Sport Utility Vehicles“ jsou zkrátka svou konstrukcí na tahání ideální a je to o nich známo. Škoda Kodiaq nebyla už od první generace výjimkou a velmi dobře na ní navazuje i její druhé vydání. Ostatně jsme si to sami ověřili, když jsme za Kodiaq zapřáhli karavan a vyrazili na dovolenou.
Kodiaq a karavan
Kodiaq si s naším karavanem velmi dobře poradil. Už připojení přívěsu zpříjemňuje výklopné tažné zařízení, které zpod zadního nárazníku vykoukne stiskem tlačítka v kufru. Navíc má již v sobě integrovanou elektrickou zástrčku, takže je celý systém hezky kompaktní a "uklizený". Samotný příplatek za tažné zařízení činí 25 000 korun a za nás se jednoznačně vyplatí. Při jízdě pak Kodiaq působí klidným dojmem, díky velkým zpětným zrcátkům nabízí velmi dobrý výhled vzad a adaptivní podvozek DCC+ se zase stará o komfortní ale sebejistou jízdu bez zbytečného houpání.
Také čtěte
Konfigurace soupravy
Náš Kodiaq dorazil do testu v takřka ideální specifikaci. Pod kapotou se schovával naftový motor 2,0 TDI v nejsilnější variantě s výkonem 142 kW (190 koní) a především točivým momentem 400 Nm, který je při tahání velmi příjemným bonusem. Standardem je i spárování s pohonem všech kol a sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG – manuál z nabídky vymizel. Pouze doplníme, že Kodiaq táhl karavan pro šest osob s plnou výbavou na týden kempování o celkové hmotnosti cca 1 300 kilogramů.
Za zmínku určitě stojí, že si motor s převodovkou Kodiaqu velmi dobře rozumí. Automat dokáže využít točivým moment motoru v nízkých otáčkách a zbrkle hned nepodřazuje. Zároveň však motor nepodtáčí a drží ho v ideálním spektru otáček. Jednu výtku bychom však měli k reakcím motoru na sešlápnutí plynového pedálu. Zvláště při rozjezdech z nulové rychlosti je znát, že motoru dlouho trvá, než nafoukne turbodmychadlo. Je nám jasné, že za tím zřejmě stojí snaha o minimalizaci emisí, ale zvlášť s karavanem to není zrovna příjemné.
Spotřeba
Výrobce v tabulkách uvádí spotřebu mezi 6 a 6,5 litry nafty na 100 kilometrů. To byl ostatně i náš dlouhodobý průměr. Kvůli své hmotnosti atakující v našem případě dvě tuny a vyšší stavbě karoserie s vyšším odporem se však Kodiaq dokáže pohybovat v poměrně širokém spektru spotřeby. Proto jsme byli celkem zvědavi, s jakou spotřebou zvládne Kodiaq více než stokilometrovou cestu s připojeným karavanem a čtyřčlennou posádkou.
Naše trasa nás zavedla na Broumovsko, což vzhledem ke startu z Polabské nížiny znamenalo překonat nějaké to převýšení. Přibližně 30 kilometrů jsme absolvovali po dálnicích, kde jsme nasadili klidnější tempo s rychlostí do 100 kilometrů za hodinu. Zbytek cesty pak vedl po silnicích různých tříd a několika většími městy. S celkovou délkou asi 106 kilometrů se jednalo o ideální trasu pro náš experiment.
A jak si Kodiaq vedl? Vzhledem k okolnostem velmi dobře. Celou trasu jsme absolvovali se spotřebou 9,8 litru nafty na 100 kilometrů, což je pro danou kategorii auta a karavanu velmi dobrá hodnota plně srovnatelná s konkurencí. Pouze doplníme, že vlivem zdlouhavého manévrování v kempu nakonec výsledná spotřeba stoupla na 10,1 litru.
Zdroj médií: Radim Krejčík.