Škoda Kodiaq RS možná evokuje trochu sportovna, stále je to ale především praktický univerzál. Rozebrali jsme jeho rozměry a porovnaly je s koncernovými sourozenci.
Škoda Kodiaq RS – rozměry
Články na téma Škoda Kodiaq:
- Škoda Kodiaq RS – spotřeba
- Škoda Kodiaq RS – rozměry - právě čtete
- Škoda Kodiaq RS – cena a konfigurace
- Test: Škoda Kodiaq RS – benzín mu sluší
- Zapřáhli jsme karavan za novou Škodu Kodiaq
- Škoda Kodiaq 2,0 TDI: test spotřeby s karavanem
- Jak si nejlépe nakonfigurovat nový Kodiaq a ušetřit
- Škoda Kodiaq 2,0 TDI: test spotřeby
- Test Škody Kodiaq: Se vzhledem jsem bojoval, jinak je to ale auto, o které se jednou popereme
Škoda Kodiaq RS – rozměry
- délka: 4 699 mm
- šířka: 1 882 mm
- šířka včetně zpětných zrcátek: 2 087 mm
- výška (při pohotovostní hmotnosti): 1 666 / 1 665* mm
- rozvor: 2 790 mm
- světlá výška: 195 / 194* mm
- rozchod předních kol: 1 579 mm
- rozchod zadních kol: 1 569 mm
- přední převis: 897 mm
- zadní převis: 1 011 mm
- přední nájezdový úhel: 18,1°
- zadní nájezdový úhel: 15,7°
- zavazadlový prostor: 835 / 765* l
- zavazadlový prostor – sklopená druhá řada sedadel: 2 065 / 2005* l
- pohotovostní hmotnost: 1 785 - 1 934 / 1 827 - 1 968* kg
- maximální zatížení nebrzděného přívěsu: 750 kg
- maximální zatížení brzděného přívěsu: 2 500 kg
* sedmimístné provedení
Praktické vychytávky
Kodiaq RS se možná staví do role sportovněji střiženého modelu, svoji praktičnost si ale beze ztrát uchovává. Je u něj tedy možné objednat třetí řadu sedadel, kdy se Kodiaq stává sedmimístným vozem. Sedadla to jsou vpravdě hodně rezervní, ale hodit se určitě mohou. Kromě toho jde i variabilně posouvat s druhou řadou sedadel, jejichž opěradla mají nastavitelný úhel sklonu.
Samostatnou kapitolou je pak síťový program v zavazadlovém prostoru, se kterým škodovka exceluje. Každá síťka na sobě má dokonce malý návod, kam ji v kufru připevnit. Překvapivě jsou pak schopné unést i těžší náklad. Společně s robustními háky na bocích kufru pak tvoří praktický balík, na který když si jednou zvyknete, bude vám to pak všude jinde chybět.
Porovnání s koncernovými sourozenci
Současná koncernová SUV se sice brzy chystají do důchodu, v doprodejích nebo v bazarech ale stále mohou představovat velmi zajímavou volbu. Proto jsme porovnali rozměry Škody Kodiaq RS se sourozenci v podobě Volkswagenu Tiguan Allspace a Seatu Tarraco. Všechna tři SUV přitom nabízí totožný výkon 180 kW (245 koní), ale každé na to jde jinou cestou. Škodovka třeba zvolila sportovnější image, kde se výkonnější motor pojí také s úpravami na podvozku.
To Volkswagen si to o poznání zjednodušil a výkonný benzinový dvoulitr prostě nacpal do obyčejného Tiguanu. To může mnohým sedět – mají výkonný motor bez dalšího divadélka kolem. Z pohledu rozměrů je Tiguan o cca 30 milimetrů delší a v nejširším bodě o 12 milimetrů širší. U SUV by možná někoho mohly zajímat nájezdové úhly, které činí 16,8° vpředu a 15,7° vzadu – Kodiaq je tedy vpředu lepší o 1,3°. Nepatrně širší má Kodiaq taktéž rozchod kol vpředu i vzadu, čímž si pomáhá k lepší jízdní stabilitě.
Také čtěte
Z pohledu praktičnosti jsou na tom sourozenci podobně, oba totiž nabízí i třetí řadu sedadel. Celkem zásadně se ale liší objem zavazadlového prostoru, kde škodovka tradičně vyniká. Tiguan Allspace tak v základní konfiguraci ztrácí 75 litrů prostoru. Po sklopení druhé řady sedaček se rozdíl ještě prohloubí, což už ale není tak důležité. Důležité třeba je, že obě auta utáhnou na kouli až 2 500 kilogramů vážící brzděný přívěs.
To Seat Tarraco na to jde trochu jinak a má také o poznání užší okruh zákazníků. Svůj výkon totiž získává z plug-in hybridní soustavy s benzinovou čtrnáctistovkou a elektromotorem. To s sebou nese nějaké nevýhody. Tarraco je sice o 36 milimetrů delší než Kodiaq, ale také je při nejmenším o 80 kilogramů těžší, a to mu na rozdíl od sourozenců chybí čtyřkolka. U Tarraca není ani možné objednat sedmimístnou verzi, akumulátor sebral z kufru 150 litrů prostoru z původních 760 litrů a tažná kapacita se snížila na 2 tuny.
Zdroj médií: Radim Krejčík, Škoda.