Model Karoq se nachází uprostřed portfolia SUV automobilky Škoda. Jak velké je vlastně toto auto a jaký konkurent je mu rozměry nejbližší?
Rozměry Škody Karoq 2.0 TDI
Články na téma Škoda Karoq:
Škoda Karoq rozměry
- Délka: 4 390 mm
- Šířka: 2 025 mm
- Výška: 1 603 mm
- Rozvor: 2 638 mm
- Rozchod kol vpředu: 1 576 mm
- Rozchod kol vzadu: 1 547 mm
- Světlá výška: 163 mm
- Provozní hmotnost: 1 340-1 583 mm v závislosti na výbavě a motorizaci
- Objem zavazadlového prostoru: 521 litrů
S trochou nadsázky si lze velikostně Karoq představit jako přizvednutou Scalu. Délka auta je 4390 mm, což z něj dělá stále ještě poměrně kompaktní SUV. Pro komfort pasažérů jsou důležité především tři hodnoty – rozvor, šířka a výška mezi sedákem a stropem. Rozvor nad 2 600 mm můžeme považovat za dostatečný i pro rodinné využití vozidla, šířka na předních sedadlech je 1 486 mm, na zadních je to 1 445 mm, což je dostatečná hodnota pro cestování ve čtyřech, výjimečně v pěti lidech. V přední řadě je mezi sedákem a stropem 1 058 mm, v zadní řadě 1 020 mm. Rozměry kufry Škody Karoq jsou 1 003 x 756 mm, což platí pro dno. Směrem nahoru se kvůli opěrkám zadních sedadel kufr zmenšuje.
Když to zhodnotíme bez čísel, ale ze zkušeností, které jsme během testu nabrali, nepřišlo nám, že by Škoda Karoq měla v nějakém z rozměrů problém. Interiér je prostorný navzdory faktu, že se jedná o kompaktní SUV. Problém s místem nemají ani čtyři dospělí.
Svými rozměry se vůz nejvíce blíží koncernovému sourozenci Seatu Ateca. Pokud bychom hledali srovnání mimo koncern VW, pak třeba Kia XCeed nebo Mazda CX-30 jsou o 11 milimetrů delší. Naopak u nás velmi populární Dacia Duster je o 41 milimetrů kratší, než Škoda Karoq.
Škoda Karoq rozměr pneu
Automobilka prodává vůz na těchto pláštích, povolené jsou tedy následující rozměry kol/pneumatik:
- 205/60 R16
- 215/50 R18
- 225/50 R18
Na menších 16“ kolech bude vůz i se základním podvozkem komfortnější, ale logicky nebude tak schopný v zatáčkách. Naproti tomu 18“ kola s plášti 225/50 R18 poskytla dostatečný komfort v kombinaci s DCC podvozkem. Ohledně kol ještě detail – v testu jsme měli kola s Aero kryty a nijak nás to neuráželo. Škoda si dala docela práci s tím, aby kryt vypadal přirozeně a nerušivě.
Zdroj médií: Jakub Mokříš, škoda.