PRÁCE 🧰

Spotřeba Škody Karoq 2.0 TDI

4. 1. 2024 2 min. čtení diskuze (0) Tipy a rady Škoda

Koncernové naftové motory stále ještě vynikají skvělou spotřebou. U Škody Karoq tomu nebylo jinak a agregát s výkonem 110 kW se ukázal v tom nejlepším světle.

Spotřeba paliva u Škody Karoq 2.0 TDI

Kompaktní SUV má skvělý automat a na test jsme dostali verzi s pohonem všech kol. Hmotnost navíc něco málo ke spotřebě přidá, i tak jsme se ale zvládli držet v průměru na 7,1 litrech na sto. Že to není nic zázračného? Popravdě jsme polovinu testu strávili na dálnicích, kde jsme se s tím úplně nemazali a uháněli jsme často řekněme „nadlimitní rychlostí“. Jakmile jsme se vydali mimo dálniční síť, spadl apetit motoru o litr dolů a jezdili jsme v rozsahu spotřeby 6,1 až 6,4 litrů na sto.

S plným autem i na spotřebu

Při plně obsazeném autě, což znamená 5 dospělých lidí uvnitř a naložený kufr, jel vůz po okreskách stále ještě velmi sympatických 6,8 litrů na sto, a to docela svižným tempem. Když jsme naopak chtěli spíš šetřit a nikam jsme nespěchali, dostali jsme se ve dvoučlenném obsazení vozidla bez nákladu na 5,9 litrů na sto. A nepochybně by to šlo ještě o něco níž, byla totiž zima, vůz měl obuté zimní pláště šířky 225 mm. Kdyby byl na základních 205 mm širokých pneumatikách a jeli bychom třeba začátkem jara, jistojistě bychom byli schopni se přiblížit se normované hodnotě 5,5 litrů, kterou uvádí v tabulkách automobilka.

Dálnice a SUV…

Jak už bylo naznačeno výše – když to budete chtít pálit po dálnici stošedesátkou, motor si přihne nafty o něco víc. Láme se to zhruba kolem tachometrových 140 km/h (což je reálných zhruba 131 km/h). Jakmile se podíváte za tuto rychlost, začne se výrazněji projevovat neduh všech SUV a kompaktních SUV v podobně vyšší stavby vozu. Ta s sebou, přes veškeré snahy konstruktérů, nese i vyšší aerodynamický odpor, který musí motor překonávat. Při u nás tolik populárním poměřování spotřeb cestou do Chorvatska tedy bude rozdíl mezi 130 km/h a 160 km/h zhruba 0,8 litru nafty na sto kilometrů, až litr.

Nespořte za každou cenu

Ještě poznámka k různým jízdním režimům. Vypozorovali jsme, že Sport má tendence i při klidné jízdě vytáčet motor výš, kde je neustále připravený k akceleraci. Eco naopak motor podtáčí, a to někdy až nezdravě. Ve snaze uspořit palivo bychom se rozhodně nevydávali pokaždé touto cestou. Daleko lepší je, nechat zapnutý režim Normal a jen tolik nešlapat na plyn. Dlouhodobé podtáčení motoru způsobuje karbonizaci a dřívější opotřebení ložisek, silentbloků, ale i například motorového oleje. Ve výsledku se tedy moc nevyplatí, jezdit o s půl litru menším spotřebou, protože několikanásobně uspořenou částku zaplatíte na opravách.

Zdroj info: škoda.
Zdroj médií: Jakub Mokříš.

Podobné články