🇦🇹 Diesel 1,69 € Natural 95 1,68 € 🇨🇿 Diesel 37,21 Kč Natural 95 38,97 Kč 🇩🇪 Diesel 1,69 € Natural 95 1,86 € 🇫🇷 Diesel 1,72 € Natural 95 1,83 € 🇭🇷 Diesel 1,45 € Natural 95 1,54 € 🇭🇺 Diesel 616,60 HUF Natural 95 602,90 HUF 🇮🇹 Diesel 1,76 € Natural 95 1,87 € 🇵🇱 Diesel 6,53 PLN Natural 95 6,54 PLN 🇸🇮 Diesel 1,51 € Natural 95 1,48 € 🇸🇰 Diesel 1,53 € Natural 95 1,62 € 🇦🇹 Diesel 1,69 € Natural 95 1,68 € 🇨🇿 Diesel 37,21 Kč Natural 95 38,97 Kč 🇩🇪 Diesel 1,69 € Natural 95 1,86 € 🇫🇷 Diesel 1,72 € Natural 95 1,83 € 🇭🇷 Diesel 1,45 € Natural 95 1,54 € 🇭🇺 Diesel 616,60 HUF Natural 95 602,90 HUF 🇮🇹 Diesel 1,76 € Natural 95 1,87 € 🇵🇱 Diesel 6,53 PLN Natural 95 6,54 PLN 🇸🇮 Diesel 1,51 € Natural 95 1,48 € 🇸🇰 Diesel 1,53 € Natural 95 1,62 €
PRÁCE 🧰
KALKULAČKA NÁKLADŮ 🚗

Škodou Octavia 2.0 TDI do Chorvatska a zpět za 4862 korun (3. díl)

25. 5. 2023 4 min. čtení diskuze (0) Tipy a rady Rádce motoristy Cesta do Chorvatska Porovnání aut na cestu Škodou Octavia do Chorvatska Škoda

V prvním díle našeho seriálu jsme jeli do Chorvatska, v díle druhém jsme se pokusili našim čtenářům poskytnout pár rad a zkušeností. Díl třetí se bude věnovat cestě zpět domů.

Škodou Octavia 2.0 TDI do Chorvatska a zpět za 4862 korun (3. díl)

Články na téma Škodou Octavia 2.0 TDI do Chorvatska:

  1. Škodou Octavia 2.0 TDI do Chorvatska za 1886 korun (1. díl)
  2. Škodou Octavia 2.0 TDI do Chorvatska za 1886 korun (2. díl)
  3. Škodou Octavia 2.0 TDI do Chorvatska a zpět za 4862 korun (3. díl) - právě čtete

Na trase Zadar-Čáslav popravdě moc pastí nečíhá. Zhruba 900 kilometrů se dá v pohodě překonat za den i s pár přestávkami. Narozdíl od cesty do Zadaru, kterou jsem chtěl ujet co nejúsporněji jako z hlediska spotřeby, tak i celkových nákladů, jsem se cestou zpět nerozpakoval a volil tu nejrychlejší a nejkomfortnější variantu. Drtivou většinu času jsem jel po dálnicích, což se projevilo jak na spotřebě, tak i na poplatcích za dálniční známky. Pokud vás náklady zajímají a nechce se vám číst dlouhý text, je na konci článku opět tabulka s tím nejdůležitějším.

Kalkulačka nákladů na cestu ČR Chorvatsko  🇭🇷

Cena cesty do Chorvatska je ovlivněna dálničními poplatky, mýtným, placenými tunely aj. Vyzkoušejte naši online kalkulačku, která vám vypočítá náklady na cestu do Chorvatska.

l/100km
litrů

Prosím vyberte trasu a další parametry pro kalkulaci cestovních nákladů.

Spočítáme vám orientační náklady na cestu, poradíme kde tankovat, zobrazíme mapu trasy i tipy na zajímavá místa, která stojí za to navštívit.

Výslednou kalkulaci vám zašleme na e-mail.

Hory a sníh

Na cestu jsem se vydal ráno, před sedmou jsem se vykopal z postele, po osmé už jsem byl za volantem. Po dotankování nádrže do plné (39 litrů, cena za litr 1,34 eura, tedy zhruba 31,25 Kč) jsem se vydal směrem ze Zadaru k dálnici. Cesta je to lehce nudná, rovinka, na obzoru hory, jede se sedmdesátkou, protože relativně úzká silnice je hlavní dopravní tepnou. Po nájezdu na dálnici se cesta blíží k pohoří, které odděluje pobřeží od vnitrozemí, což jsou docela zajímavé pohledy. Na jaře lze spatřit na některých vrcholcích ještě vrstvu sněhu.

Tunelem do vnitrozemí

Skrze hory se projíždí tunelem Sveti Rok (nezpoplatněným tunelem, podotýkám), pak se dálnice E65 táhne podél hradby hor vlastně docela dlouho, aby se poté odchýlila směrem k Zadaru. Spotřeba se oproti cestě tam zvedla zhruba o litr na 6,2 litrů nafty na sto, což přisuzuji tempomatové stošedesátce. Na dvoulitr s automatem je to skvělá hodnota. Cílem tohoto úseku bylo urazit ho co nejdříve a dostat se do Slovinska. Nikde jsem nezastavoval, byl jsem odhodlán dát si první přestávku až ve Vídni.

Slovinsko a Rakousko

Pár minut po jedenácté hodině jsem skutečně překonal hranici se Slovinskem na hraničním přechodu Gornji Maceli. Dovolím si zde malou vsuvku – dálniční známky je nejlepší nakoupit předem přes internet, a to jak tu slovinskou, tak rakouskou. Cestou tak není třeba se ničím dalším zdržovat a lze tak jet prakticky v kuse.

Po přejezdu Slovinska klesla spotřeba na 6 litrů na sto a čekalo mě Rakousko. Popravdě je to hned druhá nejotravnější část cesty. Pokuty jsou v Rakousku drahé, často se tam měří rychlost a její překračování se opravdu nevyplatí. Dalo by se to, nebýt tolika omezení na 100 km/h, která se táhnou s přestávkami až skoro do Vídně. Je to fakt dost otrava, bohužel.

Kalkulačka cesty do Chorvatska

Rychlost průjezdu Vídní je silně závislá na tom, jestli je aktuálně dopravní špička, nebo ne. V mém případě to bylo naštěstí docela v pohodě. Pak už je to do ČR relativně blízko, ale opět pozor na rychlost. Mimo obce můžete upalovat v Rakousku stovkou, na vlastní oči jsem viděl pár kilometrů před hranicemi nešťastníka, který se jal předjíždět z dlouhého klesání tři auta a autobus. Když jsem dojel pod kopec, už tam ho tam odchytával policista s úsměvem na rtech a s radarem v ruce. Pozitivní zjištění bylo, že spotřeba se usadila na 5,5 litrech na sto a zůstala tam.

Praktický tip: Aby vás na cestách nic nepřekvapilo, sjednejte si kvalitní cestovní pojištění s dostatečnými limity. Pojistku můžete rozšířit o nejrůznější připojištění, které zajistí klidnou a pohodovou dovolenou v Chorvatsku. „Cestovko“ nyní sjednáte online20% slevou a e-bookem zdarma.

Chcete na cestovním pojištění výrazně ušetřit? Pokud do zahraničí vyrážíte alespoň dvakrát během roku, vyplatí se přemýšlet o roční cestovní kartě.

Kalkulačka cestovního pojištění do Chorvatska

Česká specifika

Následuje nejhorší část celé výpravy – jízda po Česku. S dálniční známkou to jde lépe, ale pořád to není žádný med. Kamiony, které v západních zemích prakticky neregistrujete, se najednou začnou předjíždět, a to klidně ve stoupání, takže manévr zabere namísto stovky metrů kilometry. A jakmile opustíte relativní komfort dálnic, bezpečně poznáte podle ran z podběhů, že pod koly jsou české silnice. No co už, nějak jsem to domů dokodrcal, ze Zadaru to netrvalo ani devět hodin a nebýt zpomaleného Rakouska a ukodrcaného Česka, byla by to víceméně příjemná cesta.

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Sportline

Ještě se musím k dostat ke zhodnocení samotného auta, respektive dojmům z cestování s ním. A co je na delších cestách nejdůležitější? Ano, sedačky! Sportline má taková zvláštní sedadla s nenastavitelnou hlavovou opěrkou. Což mi překvapivě ani při mé výšce 197 cm nevadí. Ocenil jsem i přes výraznější boční vedení solidně široký sedák, ale co mi příliš nesedlo byla bederní opěrka. Nastavit se dá, ale jenom v jedné ose, a její výšková poloha bude sedět spíše průměrně vzrostlým jedincům. Samozřejmě musím ocenit velký kufr, ve kterém se dají i menší předměty upevnit pomocí síťového programu tak, aby za jízdy necestovaly. Napříč výrobci automobilů to zatím standardem není, u škodovky naštěstí už ano. Skvěle funguje i adaptivní tempomat a o DSG převodovce jsem prakticky nevěděl, což je u převodovky asi nejlepší hodnocení, jakého se jí může dostat.

Cesta z Chorvatska v číslech
Náklady na palivo1560 korun
Mýto Chorvatsko525 korun
Dálniční známka Slovinsko350 korun
Dálniční známka Rakousko231 korun
Dálniční známka Česká republika310 korun
Náklady celkem2976 korun
Ujeté kilometry907
Čas za volantem8:48
Spotřeba paliva Škoda Octavia 2.0 TDI DSG5,5 litrů na sto

Poznámka – ceny i všechna ostatní fakta a postřehy jsou platné k letošnímu dubnu, kdy jsme se do Chorvatska vydali. Je možné, že v průběhu turistické sezóny bude docházet ke změnám.

Určitě nám dejte vědět, jestli letos pojedete do Chorvatska přes Maďarsko, přes Vídeň, nebo dokonce přes Linec.

Kalkulačka havarijního pojištění

Zdroj info: autorský text, evinjeta.dars.si, Škoda.
Zdroj médií: Jakub Mokříš.

Podobné články