PRÁCE 🧰

Škoda Enyaq - cena a konfigurace

29. 7. 2023 3 min. čtení diskuze (0) Tipy a rady Škoda

Nejlevnější Škodu Enyaq u nás koupíte za 1 239 900 korun, už v základu ale dostáváte slušnou výbavu. Kdo by rád utrácel za příplatky, má to u mladoboleslavských velmi jednoduché – většina volitelné výbavy je totiž prakticky rozdělena do balíčků.

Škoda Enyaq - cena a konfigurace

Škodu Enyaq aktuálně na našem trhu pořídíte se třemi variantami pohonu – verzi RS v tomto případě nepočítáme. Základ tvoří Enyaq iV 60 s baterií o využitelné kapacitě 58 kWh a pohonem výhradně zadních kol. Ze synchronního elektromotoru s permanentními magnety doluje maximální výkon 132 kW (177 koní) a točivý moment 310 Nm. Totožný „krouťák“ nabídne i verze iV 80, která ale díky větší baterii o využitelné kapacitě 77 kWh dosahuje vyššího maximálního výkonu 150 kW (200 koní). Jediným Enyaqem s pohonem všech kol je varianta iV 80x. Ta má taktéž větší ze dvou baterií, ale nabídne maximální výkon až 195 kW (261 koní) a točivý moment 425 Nm.

Škoda Enyaq nabízí jeden základní a osm metalických laků karoserie. Široká je i nabídka designů kol, kdy základ začíná na devatenácti palcích a nejvíce můžete mít kola o velikosti dvacet jedna palců. Výbavové stupně má Škoda Enyaq dva – Clever a Sportline. Ty lze dále dovybavit příplatkovými balíčky. Menší kuriozitou je množství nabízených designů interiéru – pro variantu Clever jich je na výběr hned pět.

Clever

Nejnižší výbava Enyaqu není ten opravdový základ v pravém slova smyslu. Taková LED světla, vyhřívaný volant i sedačky, bezklíčový přístup, bezdrátové nabíjení telefonu, nebo třeba zadní parkovací kamera rozhodně nejsou běžně součástí základní výbavy. Enyaq navíc přidává akustická pření okna, která zlepšují akustický komfort. Fajn věcí především pro zadní pasažéry je i třízónová automatická klimatizace. Z armády pomocníku stojí za zmínku adaptivní tempomat, hlídání mrtvého úhlu nebo asistent jízdy v koloně. Cena Škody Enyaq ve verzi Clever se v závislosti na druhu pohonu pohybuje v rozmezí 1 239 900 až 1 464 900 korun – zlatá střední cesta v podobě iV 80 je vždy o 100 000 korun levnější než varianta s pohonem všech kol. Není tedy divu, že je základní výbava bohatá.

Příplatkové balíčky

Než se vrhneme na výbavový stupeň Sportline, tak si do detailu probereme akční pakety – Plus, Advanced a Maxx. Pakety na sebe navzájem navazují, ale dají se pořídit i samostatně. Odstupňované jsou vždy po částce 50 000 korun. Paket Plus přidává třeba velmi dobré Matrix LED světlomety nebo animovaný ukazatel směru pro zadní světla. Komfort zajistí elektrické ovládání kufru a sedačky řidiče, bezpečí třeba adaptivní vedení v jízdním pruhu. Paket Advanced v sobě obsahuje paket Plus a navíc ještě vyhřívání i zadních sedadel, head-up displej, audiosystém Canto a osvícenou čelní masku Crystal Face. A paket Maxx obsahuje vše, co Advanced, a přihazuje ještě boční airbagy vzadu, masážní funkci pro sedadlo řidiče, panoramatický kamerový systém, progresivní řízení a adaptivní podvozek DCC.

Škoda Enyaq

Stranou jsou pak samostatné příplatky v podobě tepelného čerpadla (30 500 Kč), panoramatického střešního skla (25 500 Kč), elektricky sklopného tažného zařízení (23 500 Kč) nebo třeba paket Transport (8 000 Kč), který přidá síťový program a možnost sklápění zadních opěradel z kufru.

Sportline

Výbavový stupeň Sportline je v podstatě základní verze Clever, která je z výroby opatřena paketem Plus – v základu tak máte třeba Matrix LED světlomety. Za Sportline si ale připlatíte víc než 50 000 za paket Plus. V ceně je samozřejmě i vylepšení vzhledu. Enyaq Sportline dostal ostřeji řezané nárazníky, velké plastové plochy vyměnil za lakované panely, na detailech se nešetřilo s černou barvou, a navíc je standardně posazený na nižším sportovním podvozku. I vnitřek doznal změn – dostupný je jediný celočerný design interiéru s dekorační lištou v imitaci karbonu, navíc je doplněný sportovními sedadly s integrovanou opěrkou hlavy. Základní cena Škody Enyaq Sportline se pohybuje v rozmezí 1 319 900 až 1 544 900 korun.

Zdroj info: Škoda.
Zdroj médií: Radim Krejčík.

Podobné články