PRÁCE 🧰

Škodovce se daří prosazovat na trhu s elektromobily

5. 4. 2024 3 min. čtení diskuze (0) Tipy a rady Škoda

Elektromobily automobilky Škoda si začínají získávat své zákazníky. Dominuje hlavně model Enyaq, neboť český výrobce jich vyrobil už více než 200 tisíc. Kromě Česka se těší značné oblíbenosti i ve Finsku nebo třeba v Estonsku.

Škoda vyrobila 200 tisíc enyaqů

Ačkoliv mnozí odborníci opakovaně říkali, že model Enyaq zaostává za konkurencí, své zákazníky si přesto našel. A není jich málo. Před pár dny totiž mladoboleslavská automobilka informovala o tom, že vyrobila již více než 200 tisíc nových Enyaqů. Díky tomu se tento model řadí v Evropě k těm vůbec nejoblíbenějším.

K zahájení produkce Škoda Enyaq došlo během listopadu roku 2020. Nejvíce jich společnost prodala v uplynulém roce, celkem šlo o 81 700 nově prodaných Enyaqů, a to v meziročním srovnání znamenalo nárůst o 51,2 procent.

Hojně se prodávají i ve Švýcarsku nebo Rakousku

Prvenství v podobě nejprodávanějšího elektromobilu si Škoda Enyaq za loňský rok drží nejen v České republice, ale i na sousedním Slovensku. Velké popularitě se tento model těší také v nedalekém Estonsku, Finsku, Rakousku nebo ve Švýcarsku. Ve všech těchto státech se z pohledu celkových prodejů model Enyaq umístil mezi elektromobily na velmi solidním druhém místě.

V rámci České republiky se tuzemské automobilce podařilo konkrétně prodat celkem 1 442 exemplářů modelu Enyaq, čímž se jednalo o celkem čtvrtinový podíl na českém trhu s elektromobily.

Odborníci říkají, že oblíbenost modelu Enyaq stoupla i díky loňskému technickému updatu, jenž přinesl silnější zadní motor APP550 s 210 kilowatty. Zároveň se povedlo částečně přepracovat multimédia a zrychlilo se i dobíjení, díky čemuž se auto výrazně posunulo směrem vpřed. Kromě toho se tento model dočkal také delšího dojezdu, který se zvýšil na víc než 560 kilometrů v případě varianty SUV a víc než 570 kilometrů u verze Coupé.

Rychlejší nabíjení než dřív

V podlaze modelu Enyaq se nachází rovněž i nová baterie, jejíž využitelná kapacita dosahuje na 77 kWh. Nejzásadnější změnou je vylepšené chemické složení článků a upravený management. Škodovka uvádí, že nabíjení z 10 na 80 procent kapacity aktuálně zabere pouze 28 minut. V porovnání s předchozím modelem Enyaq je to tedy asi o 8 minut rychlejší, což je vylepšení o zhruba 22 procent. V reálném prostředí však může být toto nabíjení ještě lepší, neboť nový Enyaq má v sobě funkci předehřívání baterie, takže i v době velmi chladného počasí je z baterie možné vymáčknout maximum.

Do budoucna automobilka Škoda doufá, že oblíbenost modelu Enyaq bude i nadále přetrvávat, v ideálním případě by měla růst. Škodovka totiž do modelu Enyaq investovala opravdu velké částky. Aby mohla elektromobily vyrábět souběžně s modely vybavenými spalovacími motory, musela by společnost investovat celkem 32 milionů eur do přestavby a dalších úprav výrobní linky, která se nachází v Mladé Boleslavi.

Na rozvoj elektromobility se tuzemská Škodovka chce zaměřovat dál. Do roku 2027 tímto směrem plánuje investovat celkem 5,6 miliardy eur. Jedna z posledních významných investic se odehrála v prosinci loňského roku, tehdy se jednalo o spuštění nové výrobní linky na výrobu systémů akumulátorů pro platformu MEB. Tím se podařilo zvýšit výrobní kapacitu na celkem 1 500 kusů za den.

V letošním roce má ze strany automobilky Škoda dojít k představení nového modelu Elroq. Tím se nabídka plně elektrických vozů rozšíří a Škoda tím vstoupí do dalšího důležitého segmentu kompaktních elektrických SUV. Tento model má v ideálním případě předznamenávat začátek nového ambiciózního plánu, v jehož rámci Škodovka chce v dalších letech mít na trhu celkem šest nových elektricky poháněných modelů a vytvořit tak kompletní modelovou řadu plně elektrických automobilů.

Zdroj info: skoda-auto.cz.
Zdroj médií: Depositphotos.

Podobné články