PRÁCE 🧰

VinFast – automobilka z Vietnamu se chystá do dobýt Evropu

23. 2. 2024 2 min. čtení diskuze (0) Tipy a rady Elektromobilita Rádce motoristy Vše o elektromobilitě Vše o elektromobilech Výběr elektrického auta Nabídka elektrovozů automobilek

Evropské automobilky si s elektromobilitou tak trochu nevědí rady a malinko se v tom plácají. Není tak divu, že otevřené dveře využívá konkurence z východu, včetně například Vietnamu.

Automobilka VinFast v America pohořela. Uspěje v Evropě?

Články na téma automobilky a jejich elektromobily:

  1. Elektrický Nissan GTR
  2. Automobilka VinFast v America pohořela. Uspěje v Evropě? - právě čtete
  3. Elektromobil od Jeepu válcuje svět
  4. Škoda Epiq: Představení levného elektromobilu
  5. BYD Seagull – rozměry, cena, pohon, dojezd

V USA automobilka kvalitu neprokázala

Pravděpodobně jste zaregistrovali, že na evropské trhy se začínají ve velkém tlačit čínské automobilky. Nutno podotknout, že se jim to zatím docela daří. Na této vlně se ale chce svézt i velmi mladý výrobce automobilů VinFast. Firma vznikla v roce 2017 a z počátku se orientovala na vozy se spalovacími motory. Před Evropou však VinFast vstoupil na trh americký, kde dostal, a to si řekněme na rovinu, dost čočku. Prakticky nic na elektrickém modelu VF8 nebylo dobré nebo alespoň průměrné a američtí novináři toto auto doslova strhali. Ještě jednou upozorňujeme, že se jednalo o novináře z USA, tedy země, kde nejsou zdaleka tak přísná měřítka na kvalitu aut, jako u nás. Evropští novináři nepřejdou jediný špatný slícovaný panel karoserie (ostatně s Teslou se to táhne do dnes, ačkoliv už z velké části neprávem), neodpustí jediný prohřešek a mají tendence jakýkoliv drobný prohřešek nafukovat. Jestli tedy něco značce VinFast nechybí, je to odvaha.

Uspěje v Evropě?

Zatím se z působení automobilky VinFast na svém trhu mohou těšit Francie, Německo a Nizozemí, v letošním roce chce ještě vietnamský výrobce proniknout na trh ve Velké Británii. A s čím, že to chce udělat díru do světa? Ano, je to ono „nepovedené“ SUV VF8, které má s trakčním akumulátorem o kapacitě 87,7 kWh ujet na jedno nabití 471 kilometrů. Bodovat nechce ani tak cenou, protože třeba v Německu stojí VF8 odvážných 52 990 eur v základu, což je cca 1,31 milionu korun. S takovou cenou je na zvážení, jestli nepořídit raději třeba Enyaq od Škody.

VinFast VF9

Velmi zajímavě vypadá SUV VF9. Tento mastodont má délku 5118 mm a rozvor náprav 3150 mm. Akumulátor má kapacitu 123 kWh, což je opravdu hodně, nicméně díky tomu nabídne vůz dojezd až 594 kilometrů. Cena VinFast VF9 je 89 790 eur, což je 2,22 milionu korun. Popravdě to na tak obrovský vůz není cenovka nikterak přehnaná a s ohledem na nepříliš velkou nabídku v segmentu by mohl uspět. Otázkou je, jestli se inženýři ve VinFast vyvarovali zásadních prohřešků.

Automobilka VinFast v America pohořela. Uspěje v Evropě?

Záruka jako hlavní výhoda

Minimálně v kokpitech se VinFast lehce inspiruje Teslou a namísto tlačítek hromadí funkce především v rozhraní na velkém displeji uprostřed palubní desky. Dále se automobilka chlubí aktualizacemi „over the air“, což je něco, co nezvládá stoprocentně například ani Škodovka u již zmíněného Enyaqu. V kapse však mají Vietnamci jeden trumf v podobě záruky. Ta je 10 let a 200 000 kilometrů, a to bez jakéhokoliv příplatku, zkrátka vždy. A něco takového je opravdu velmi silný prodejní argument, pro který spousta zákazníků přimhouří oko nad nějakou nedokonalostí nebo nedostatkem.

Zdroj info: VinFast.
Zdroj médií: VinFast.

Podobné články