Koncept nového Nissanu by měl mít motory napájeny z baterií na bázi pevných elektrolytů, což chce Nissan do roku 2028 zakomponovat do sériové výroby. Tyto baterie mají oproti tradičním lithium-iontovým bateriím řadu výhod.
Elektrický Nissan GTR
Články na téma automobilky a jejich elektromobily:
Jaký je nový typ baterií?
Solid-state baterie by mohly výrazně zvýšit zájem o elektrické vozy, a to zejména u zákazníků, kteří chtějí využívat vozy pro delší cesty. Nissan totiž uvádí, že vůz bude schopen ujet na jedno nabití až 1 000 kilometrů. Výroba vozu je plánována na rok 2030. Pokud se Nissanu podaří splnit tento cíl, bude to jeden z prvních sériově vyráběných supersportů s pohonem na bázi pevných elektrolytů. Solid-state baterie by mohly umožnit výrobu větších a těžších elektromobilů, jako jsou SUV a pick-upy, a to bez ztráty dojezdu nebo výkonu.
Manažer Nissanu zatím nehovořil o názvu GT-R, ale dle rozmazaného loga, lze usoudit, že se zřejmě o nový koncept jedná, avšak můžeme se zatím nechat překvapit.
Také čtěte
Historie automobilu Nissan GT-R?
Nissan GT-R je sportovní vůz s pohonem všech kol, který vyrábí japonská automobilka Nissan od roku 2007. Název GT-R je zkratkou pro "Gran Turismo-Racing". Je to dvoumístné kupé. GT-R je známý svým výkonným motorem, skvělými jízdními vlastnostmi a schopností konkurovat mnohem dražším vozům.
Vůz je vybaven 3,8 litrovým přeplňovaným motorem V6 (Nissan VR – VR38DETT), který produkuje 550 koní a 633 Nm točivého momentu. Takový výkon umožňuje GT-R zrychlit z 0 na 100 km/h za pouhých 2,7 sekundy a dosáhnout maximální rychlosti 315 km/h.
GT-R je schopen zrychlit z 0 na 100 km/h za pouhých 2,7 sekundy a dosáhnout maximální rychlosti 318 km/h. V roce 2013 se GT-R stalo nejrychlejším sériově vyráběným vozem na Nürburgringu (Nordschleife) a to s časem 7:18,68. V roce 2023 byla představena sedmá generace modelu GT-R.
Zdroj médií: Depositphotos.