🇦🇹 Diesel 1,69 € Natural 95 1,68 € 🇨🇿 Diesel 37,77 Kč Natural 95 39,02 Kč 🇩🇪 Diesel 1,66 € Natural 95 1,84 € 🇫🇷 Diesel 1,74 € Natural 95 1,86 € 🇭🇷 Diesel 1,45 € Natural 95 1,54 € 🇭🇺 Diesel 627,60 HUF Natural 95 613,70 HUF 🇮🇹 Diesel 1,75 € Natural 95 1,87 € 🇵🇱 Diesel 6,53 PLN Natural 95 6,56 PLN 🇸🇮 Diesel 1,53 € Natural 95 1,51 € 🇸🇰 Diesel 1,56 € Natural 95 1,62 € 🇦🇹 Diesel 1,69 € Natural 95 1,68 € 🇨🇿 Diesel 37,77 Kč Natural 95 39,02 Kč 🇩🇪 Diesel 1,66 € Natural 95 1,84 € 🇫🇷 Diesel 1,74 € Natural 95 1,86 € 🇭🇷 Diesel 1,45 € Natural 95 1,54 € 🇭🇺 Diesel 627,60 HUF Natural 95 613,70 HUF 🇮🇹 Diesel 1,75 € Natural 95 1,87 € 🇵🇱 Diesel 6,53 PLN Natural 95 6,56 PLN 🇸🇮 Diesel 1,53 € Natural 95 1,51 € 🇸🇰 Diesel 1,56 € Natural 95 1,62 €
PRÁCE 🧰
KALKULAČKA NÁKLADŮ 🚗

Nissan Pulsar GTi-R: japonská krabička, která předjela i Porsche

17. 2. 2024 2 min. čtení diskuze (0) Aktuality Nissan

Nissan Pulsar GTi-R, nebo u nás taky Nissan Sunny GTi-R, byla malá japonská krabička, která dobyla svět. Nyní je na prodej také v Česku!

Nissan Pulsar GTi-R: japonská krabička, která předjela i Porsche

Nissan Pulsar GTi-R (Nissan Sunny GTi-R) byl původně postaven jako vůz na rally do skupiny A. I když vypadá jako obyčejný Pulsar s křídlem a masivním nasávacím otvorem na kapotě, pod kapotou se skrývá mnohem víc. Pohání ho 2,0l přeplňovaný řadový čtyřválec, který má výkon 227 koní na všechna čtyři kola. GTI-R má také pětistupňovou manuální převodovku a samosvorný diferenciál na přední, střední a zadní nápravě. To znamená, že se dokáže s přehledem prohánět téměř po jakémkoli nerovném povrchu, včetně sněhu.

Bohužel Rally Japonci s Pulsarem GTi-R nikdy nevyhráli. To ovšem neznamenalo jeho úplný neúspěch na trhu. Celkem bylo prodáno neuvěřitelných 14 613 kusů tohoto vozu. Nissan s GTi-R odvedl skvělou práci, když se mu podařilo přenést DNA ikonického Nissanu Skyline GT-R do kompaktního designu. GTi-R byl nepochybně jedním z průkopníků hot hatchů a jeho inovace a skvělé jízdní vlastnosti ovlivnily vývoj této kategorie vozů až dodnes.

Sunny GTI-R: Evropský bratr legendárního Pulsaru GTI-R

Sunny GTI-R je evropská verze Pulsaru GTi-R, která byla vyráběna od roku 1992 do roku 1993. Stejně jako Pulsar GTI-R disponuje stejným motorem a mechanickými komponenty. Výkon motoru byl však snížen, aby se vyrovnal s nižším oktanovým číslem paliva dostupného v Evropě. Sunny GTI-R je dostupný jak v konfiguraci s pravostranným, tak i levostranným řízením.

A ten levostranný se před Vánoci objevil na automobilovém bazaru. Jedná se o originální Nissan Sunny GTi-R s motorem SR20DET. Automobil byl vyhrán v roce 1993 v Sunny Cupu a do dnes byl přelakován na černou barvu (z originální červené) a vyvařen. K vozu jsou dostupné všechny díly včetně neoriginálního výfuku Kakimoto a zadního stabilizátoru Whiteline. Součásti prodeje vozu je i originální tovární servisní manuál, dobové dokumenty, brožury, fotky a mnoho dalšího. Cenovka takového vozu se vyšplhala až na 240 tisíc korun.

Zdroj info: Nissan, Wikipedie.
Zdroj médií: Nissan.
Nikola Vrablová

Autor článku
Nikča snila o tom být ekologem - láska k autům ji ale přivedla na jinou cestu. Od školy si chodívá odpočinout na garáž, kde opravuje svůj německý šestiválec.

Podobné články