Vlhkost v autě je docela problém, protože obvykle zabraňuje výhledu ven. Namísto „ostrého obrazu“ řidič vidí rozmazaně a nejasně co je před ním. Často se však řeší důsledek namísto příčiny, takže nadměrná vlhkost a s ní spojené mlžení skel se pak periodicky vrací.
Přípravek proti mlžení skel řeší důsledek, ne příčinu
Články na téma nástrahy zimní sezóny:
- Sníh na střeše auta - jaká vám hrozí pokuta?
- Zamrzlá nafta: Co v takovém případě dělat?
- Víte, jak připravit auto na zimu? Nechte si poradit!
- Zamrzlá nafta v autě – jaká je nejlepší prevence?
- Nezbytné pomůcky do auta v zimě
- Jak očistit auto od sněhu
- Jaké jsou nejčastější chyby, které dělají řidiči v zimním období?
- Jak rychle zahřát auto, aby začalo topit
- Jak se starat o auto během zimy? Vyvarujte se základním chybám
- Jak ošetřit auto na zimu?
- Jak se připravit na jízdu v zimě?
- Zimní triky: Jak se starat o auto v zimě?
- Mlžení skel v autě – přípravky a spreje - právě čtete
- Zamrzlá nafta v autě – co dělat a jak se tomu vyvarovat?
- Jak vyřešit vlhkost v autě?
- Zamrzlý zámek – co s tím?
- Test přípravků proti mlžení oken
- Vyproštění zapadlého auta v zimě
- Jaké jsou nejčastější problémy, které se s autem v zimě mohou vyskytnout?
- Jak rychle zahřát auto, aby bylo uvnitř teplo?
- Kontrola auta před zimou. Na co všechno by se měl řidič zaměřit? - již brzy
Sprej proti mlžení je dočasné řešení
Je logické, že většina řidičů se snaží vyřešit problém s mlžením skel co nejrychleji. Málokdo má asi čas po ránu před vyjetím do práce na nějaké přemýšlení, kde by mohla být příčina stále vlhkého předního skla. Výrobci příslušenství a autokosmetiky tomu jdou naproti, takže můžete vybírat z nepřeberného množství nejrůznějších sprejů a vodiček, které mlžení umí docela efektivně zabránit. Fungují i pohlcovače vlhkosti, včetně spousty „přemkopodlahovských“ řešení jako stelivo pro kočky a podobně. Všechno ale řeší jenom důsledek.
Pátrejte po zdroji problému
Příčinou vysoké vlhkosti v interiéru auta bývají třeba boty, respektive to, co na nich přinesete. Na podzim to může být bahno s vodou, v zimě sníh. To všechno nasáknou textilní koberečky a následně vlhkost předávají vzduchu a voda se pak vysráží na studených skleněných površích. Řešením je jednak oklepat si boty, než si do auta sednete a můžete vyzkoušet i gumové koberečky, ze kterých jde voda doslova vylít, pakliže si do auta nějakou donesete na podrážkách.
Kdy jste naposledy měnili kabinový filtr? Přitom i jako originální díl vyjde každý z nich na pár stokorun. Jenže když se nemění, hromadí se v něm nečistoty, prach, pyl a podobně. Tato směs velmi ráda zadržuje vlhkost. Jakmile přes filtr začne proudit vzduch, bere ji s sebou a předá ji vzduchu uvnitř vozidla. Výsledek je ten samý – zamlžená skla. Výměna filtru se dá zvládnout za deset minut s kafem v ruce. Najdete ho většinou za plastovým krytem v prostoru, kde má spolujezdec nohy.
Neprostupné kanálky
Pakliže máte filtry nové, do auta lezete zásadně po důkladném očištění obuvi a přesto se uvnitř vyskytne vlhko, je problém jinde. Může se stát, a popravdě to není nic výjimečného, že se voda dovnitř dostane zvenčí. Celé auto je totiž prošpikované různými kanálky, případně hadičkami, které slouží k usměrnění vody. Zní to zvláštně, ale skutečně je dobré mít pod kontrolou třeba vodu, která se při dešti dostane do prostoru před předním sklem, tedy pod torpédem (plastový kryt pod stěrači).
Odtud je vše co steče z předního skla svedeno dolů, například do prostoru před přední kolo. Jenže kdo nechává auto třeba pod stromem, tomu padající listí a další nečistoty mohou kanálky ucpat. Neodtékající voda může přetéct do interiéru a přes ventilační soustavu se velmi nenápadně vsákne do textilního obložení v prostoru, kde je přední podběh. Nasáklou textilii zaregistrujete většinou až ve chvíli, kdy to spolujezdci začne pod nohama nápadně čvachtat. Proto odtokové kanálky pravidelně čistěte, slouží k tomu dlouhý plastový kartáček, nesmí se to dělat ničím tvrdým, co by mohlo proškrábnout lak a vytvořit tak cestu pro vodu a s tím související korozi.
Zdroj médií: Depositphotos.