Články od autora Jakub Mokříš
Formule E je akční šampionát elektromobilů
Vedle klasické Formule 1 tu máme ještě moderní elektrickou alternativu. Je to alternativa, tedy nikoliv náhrada. Nicméně jde o v…
Nafta v oleji a benzín v oleji – kdy je to problém?
Je docela přirozené, že do motorového oleje proniká i malé množství paliva. Pakliže se jedná skutečně o minimální objem, nic se …
Je problém dobíjet autobaterii bez odpojení?
V diskusích se často objevuje otázka, zdali je bezpečné nabíjet autobaterii pomocí nabíječky, když není odpojená od auta. Ano, b…
Benzín E10 a motorky – je to problém?
Benzín E10 už se stal v České republice normou. Jak na něj reagují auta už dobře víme, ACEA vydala seznam vozidel, které s ním m…
Tekuté řetězy na auto – recenze
Pakliže se podíváte do nabídky sněhových řetězů, možná narazíte na poněkud zvláštní sprej s nápisem „Tekuté řetězy“. Může něco t…
Jak zkontrolovat napětí autobaterie
Napětí autobaterie je jedním z určujících faktorů, podle kterých lze hodnotit a posuzovat její stav. Správné napětí také ukazuje…
Inteligentní nabíječka baterií – co to je?
Nabíjení autobaterií už dávno není tak složité, jako to bývalo kdysi. Není nutné nic nastavovat nebo počítat, stačí prostě připo…
Stratifikace autobaterie je zákeřný problém
U autobaterie se dá poměrně dobře poznat, že se blíží konec její životnosti, a řidič tak má šanci reagovat pořízením nové. Probl…
Proč motory časem ztrácí výkon
Každý motor začne s časem a určitým nájezdem postupně ztrácet výkon. Proč se to vlastně děje a co to způsobuje?
Energetická hustota – co to je?
Problém energetické hustoty se v posledních letech zhusta probírá v souvislosti s elektromobily. Ty se s tím částečně popasovaly…
Sněhové řetězy na autě s pohonem 4x4
Sněhové řetězy si lidé nejčastěji pořizují na klasická auta s pohonem přední nápravy. Vyzkoušeli jsme, jak fungují řetězy na čty…
Jak zabránit karbonování motoru
Karbonu v motoru se lze účinně bránit tak, aby nebylo třeba ho nijak řešit dekarbonizací. A funguje to i u motorů, které jsou ka…
Škoda Octavia dostala decentní facelift
Nejpopulárnější auto novodobé české historie prošlo malým faceliftem. Oktávka dostala řadu drobných vylepšení, změnami prošla na…
Dobíjení baterie v autě, které je provozované denně
Tímto článkem tak trochu odpovídáme na dotaz jednoho z našich čtenářů. Jeho otázka zněla, jestli je nutné nabíjet autobaterii i …
Životnost turba lze ovlivnit. Tohle mu nikdy nedělejte!
Jako každá komponenta, i turbodmychadlo má svoji životnost. Lze ji však velmi významně zkrátit, nebo naopak prodloužit. Stačí se…
Čištění turba sprejem bez demontáže
Čištění turba je něco, co se často diskutuje v nejrůznějších poloodbodných debatách. Na přetřes sem tam přijdou i čistící spreje…
Manuální vs. samodopínací vs. automatické sněhové řetězy
Automatické sněhové řetězy se od těch manuálních liší jedním „drobným“ detailem. Podívali jsme se na to podrobně a zjistili jsme…
Automatická převodovka a největší omyly kolem ní
Velkou spoustu problémů s automatickými převodovkami si způsobují majitelé auta sami. Na druhou stranu je pravda, že obrovská čá…
Bliká kontrolka žhavení – kde je problém?
Závada, která se týká výhradně dieselových motorů, které žhavení mají. Motory benzinové před startem ani po něm nežhaví, takže s…
Co má vliv na životnost autobaterie
Průměrná životnost autobaterie bývala kdysi klidně osm až dvanáct let. Dnes se dostáváme s bídou na pět sezón, po kterých toho k…
Rozjezd do kopce s automatem – jak se má auto chovat?
Kolem rozjezdů s automatickou převodovkou do kopce, se říká leccos. Někteří řidiči mají tendence podle toho usuzovat na stav pře…
Navigace Here je lepší než Google Maps
Většina řidičů asi používá navigaci Google Maps, která popravdě není vůbec špatná. Jenže není dokonalá, navíc Google velmi rád s…
Sněhové řetězy – skladnost v autě
Když jsme začali testovat sněhové řetězy, divili jsme se, kolik místa některé dokážou zabrat. Proto jsme se rozhodli jednotlivá …
Přehled druhů automatických převodovek
V současné době se v masovém měřítku používají tři základní principy automatických převodovek. Liší se tím, jak fungují, trvanli…
Startování auta přes kabely
Startování auta přes kabely není žádná věda. Je to v zásadě velmi jednoduché, přesto jsou věci, které je potřeba si ohlídat, a t…
Nabíjecí proud autobaterie – jaký zvolit?
Nabíjení autobaterie klasickou nabíječkou s nastavitelným proudem vyžaduje od uživatele alespoň elementární znalost problematiky…
Jak správně zapojit nabíječku autobaterií
Správně zapojit nabíječku autobaterií není nic složitého ani pro člověka, který je neznalý. V následujících řádcích vám povíme, …
Co je dekarbonizace motoru
Přímovstřikové motory mají jeden nešvar, a to tendenci takzvaně karbonovat. To znamená, že se v nich dělají tvrdé usazeniny, tvo…
Špatné starty za tepla – diesel
Startování studeného motoru a teplého motoru se dost liší a příčiny, proč nechce chytnout, mohou být úplně odlišné, což také v p…
Výměna oleje automatické převodovky a rizika s tím spojená
Měnit mazivo v automatické převodovce je doporučováno v intervalu 30 až 60 tisíc kilometrů, dle typu převodovky. Jenže u letitéh…