PRÁCE 🧰

Většina dálnic v Itálii je zpoplatněných: Kolik zaplatíte za jejich průjezd?

11. 4. 2024 3 min. čtení diskuze (2) Tipy a rady Rádce motoristy Cesta do Itálie Dálniční poplatky v Itálii

Chystáte se v letošním roce do Itálie? Pak vás určitě bude zajímat, které úseky italských dálnic jsou zpoplatněné a jak tady dálniční poplatky vlastně uhradit. Máme pro vás aktuální informace a přidáme i info o cenách!

Zpoplatněné dálnice v Itálii: Víte, které to jsou v letošním roce?

Mýtné poplatky za dálnice v Itálii

Na rozdíl od Česka, Maďarska nebo Slovenska, není potřeba při cestě do Itálie kupovat dálniční známku. Pokud ale plánujete cestu skrze italské dálnice, bude s největší pravděpodobností potřeba uhradit mýto.

Mýto se hradí nejen za automobily, ale také za motocykly, autobusy a jiná motorová (i elektro) vozidla.
Orientační cena mýtného v Itálii činí 8 eur za 100 kilometrů. Konkrétní výše mýta se potom vypočítává na základě ujeté vzdálenosti a dle konkrétní kategorie vozidla.

Náš tip: Před cestou do Itálie si můžete provést orientační výpočet dálničních pomocí naší kalkulačky níže nebo na webu autostrade.it, který lze v pravé horní části přepnout do angličtiny.

Dálniční poplatky v Itálii mapuje následující kalkulačka:

Kalkulačka nákladů na cestu ČR Itálie  🇮🇹

l/100km
litrů
Prosím vyberte trasu a další parametry pro kalkulaci cestovních nákladů.

Jak projet placené dálnice v Itálii?

Placené italské dálnice, jejichž kompletní výčet pro rok 2024 zveřejňujeme níže, projedete prostřednictvím mýtných bran. Ty se nacházejí na začátku a konci placeného úseku.

U první mýtné brány (Alt Stazione) si vezmete lísteček, na základě kterého u výjezdní brány mýto zaplatíte (kartou nebo hotově v eurech, případně prostřednictvím jednotky Telepass).

Náš tip: Protože může být pro příležitostné návštěvníky Itálie platba zdejšího mýta maličko komplikovaná, připravili jsme pro vás detailní návod, který najdete v jednom z našich předchozích článků.

Zpoplatněné dálnice v Itálii a roce 2024

  • A1 Milano – Bologna – Firenze – Řím – Neapol
  • A2 Salermo – Cosenza – Reggio Calabria
  • A3 Napoli – Salermo
  • A4 Torino – Milano – Venezia – Trieste
  • A5 Torino – Aosta – Monte Bianco
  • A6 Torino – Savona
  • A7 Milano – Genova
  • A8 Milano – Varese
  • A9 Lainate – Švýcarsko A2
  • A10 Genova – Francie A8
  • A11 Firenze – Pisa
  • A12 Genova – San Pietro in Palazzi, Tarquinia – Řím
  • A13 Bologna – Padova
  • A14 Bologna – Ancona – Bari – Taranto
  • A15 Parma – La Spezia
  • A16 Napoli – Canosa
  • A18 Messina – Catania, Siracusa – Rosolini
  • A19 Palermo – Catania
  • A20 Messina – Palermo
  • A21 Torino – Brescia
  • A22 Modena – Trento – Rakousko A13
  • A23 Palmanova – Rakousko A2
  • A24 Řím – L’Aquila – Teramo
  • A25 Torano – Pescara
  • A26 Voltri – Gravellona Toce
  • A27 Mestre – Pian di Vedoia
  • A28 Portogruaro – Conegliano
  • A29 Palermo – Mazara del Vallo
  • A30 Caserta – Salerno
  • A31 Badia Polesine – Piovene Rocchette
  • A32 Torino – Bardonecchia
  • A33 Asti – Alba, Cherasco – Cuneo
  • A34 Villesse – Slovinsko
  • A35 Brescia – Liscate
  • A36 Cassano Magnago – Lentate sul Seveso
Náš tip: Aktuální seznam zpoplatněných úseků najdete na webu aiscat.it. Interaktivní mapu dálnic v Itálii pak na stránkách autostrade.it.

Pozor na dálnice v Itálii, které využívají free flow systém

Specifikem některých italských dálnic je tzv. free flow systém (dálnice A36 u Milána, a poté dálnice A59 a A60), kdy vám kamera na začátku úseku naskenuje registrační značku vozidla a vy přes web pedemontana.com musíte do 15 dnů uhradit mýto online. V opačném případě počítejte s obsílkou, která dorazí i do Česka.

U některých tunelů je vybírán extra poplatek

Kromě klasického mýta za průjezd italskými dálnicemi je potřeba v některých tunelech zaplatit také extra poplatek.

Zpoplatněné tunely jsou v roce 2024 následující:

  1. Tunnel du Fréjus (47,40 eur za automobil a 31,40 eur za motocykl)
  2. Mont Blanc Tunnel (47,10 eur za automobil a 31,00 eur za motocykl)
  3. Brenner motorway (10 eur za automobil a 7 eur za motocykl)

Před cestou proto vždy doporučujeme naplánovat trasu tak, abyste věděli, kterými placenými úseky budete projíždět a zda na nich potkáte klasické mýtné brány, nebo bude potřeba počítat s free flow systémem.

Zdroj info: autostrade.it, apl.pedemontana.com, aiscat.it.
Zdroj médií: Depositphotos.
Em Danek, 11. 4. 2024 21:46
Kalkulačka dobrá, ale nerozumím tomu, proč bych z Brna do Benátek měl jet bud přes Salzburg (a i v tom případě by bylo lepší jet přes Rakousko od Mikulova než přes Jižní Čechy) a nebo přes Slovinsko. Chybí tam trasa přes Klagenfurt, která je mnohem výhodnější drndat Slovinskem od Mariboru přes Ljublanu na Terst. Kromě toho není výhodné platit brutálně předraženou Slovinskou dálniční známku, kterou mají nastavenou tak, aby při týdenní dovolené člověk musel koupit dvě, když už mám desetidenní rakouskou.
Nevygómal ty traťůvky jakési Cajzl?
Portál řidiče, 12. 4. 2024 8:56
Dobrý den pane Danku, děkujeme za námět, podíváme se na to. Tým Portálu řidiče.

Podobné články