PRÁCE 🧰

Octavia prošla faceliftem, co je nového?

14. 2. 2024 2 min. čtení diskuze (0) Aktuality Škoda

Nejpopulárnější auto novodobé české historie prošlo malým faceliftem. Oktávka dostala řadu drobných vylepšení, změnami prošla nabídka motorů a přibude i spolupráce s umělou inteligencí.

Škoda Octavia dostala decentní facelift

Škoda designové inovace nazvala v tiskové zprávě jako „Omlazení lehkým perem“, což je trochu vznešené vysvětlení, že nemáme čekat nějaký radikální řez v podobě rozdělených světlometů nebo něčeho podobného.

Největší změna? Světla!

Hlavní změna vizáže se dotkla předních světel, která se více „lepí“ na masku chladiče a tvoří s ní jednolitý celek. Světla samotná dostala 36 namísto současných 24 LED segmentů, takže Matrix technologie bude zase o kousek dokonalejší.

Škoda Octavia dostala decentní facelift

Uvnitř je to víceméně stejné, jako to bylo. Otočné ovladače bohužel nepřibyly, takže nastavování teploty klimatizace je realizováno stále přes středový displej. Vylepšením prošel i systém bezklíčového přístupu Kessy, který nyní reaguje odemknutím vozidla při přiblížení řidiče a jeho zamknutím, když se klíček od auta vzdálí.

Mnohdy otravný systém vyhodnocování únavy řidiče už nevychází jenom z pohybů volantu, ale umí pracovat s více daty z různých zdrojů. Měl by umět odlišit chvilkovou nepozornost od únavy skutečné.

Škoda Octavia dostala decentní facelift

Krok kupředu udělala i asistentka Laura. Ta zvládne běžné pokyny jako třeba snížení teploty ve vozidle, ale složitější otázky přenechává umělé inteligenci ChatGPT. Jsme na to obzvlášť zvědaví a možná skutečně nebude špatné si při delší cestě jen tak pokecat na libovolné téma.

Škoda Octavia dostala decentní facelift

Změny v technice

Než se podíváme na motor, tak jedno zajímavé zjištění – ani u RS brzdy nechladí vzduch přiváděný nějakými kanály, které by byly součástí krytů podvozku, ale jsou ochlazované aktivně. Zajišťuje to ventilátor, chladiče, část vzduchu z něj jde k i brzdám. Pakliže to je potřeba, řídící jednotka ventilátor spustí, aby ochladil právě přední brzdové kotouče.

Škoda Octavia dostala decentní facelift

Škoda Octavia úplně přišla o mlhovky, patrně v rámci osekávání nákladů. Nahradila je tzv. světla do špatného počasí, která jsou součástí hlavních světlometů.

Škoda Octavia – motory

Sympatický základní litr nahradí 1.5 TSI s výkonem omezeným na 85 kW, současně však zůstane v nabídce i aktuální varianta agregátu s výkonem 110 kW. Dvoulitrový benzín bude k dispozici s výkonem 150 kW a DSG, Octavia RS dostane ten samý motor naladěný na 195 kW. Nutno podotknout, že dvoulitr už nebude kombinovat přímé a nepřímé vstřikování paliva, ale spolehne se výhradně na přímovstřik. Diesely zastupuje 2.0 TDI, a to buď s výkonem 85 kW v případě manuálního šestikvaltu, nebo 110 kW verze se sedmistupňovým DSG.

Zdroj info: Škoda.
Zdroj médií: Škoda.

Fotogalerie (6 fotek)

Podobné články