PRÁCE 🧰

Vybíráme ojetinu – Škoda Octavia 2. generace (1. díl)

9. 12. 2022 3 min. čtení diskuze (0) Tipy a rady Škoda

Jedničkové oktávky sice v inzerci můžete přehazovat vidlemi, ale najít solidní kus je čím dál větší kumšt. Zaměřili jsme se proto na druhou generaci, která se dá koupit za velmi nízké ceny, ale pořád je jich dost v solidním stavu.

Škoda Octavia 2. generace (2004-2013)

Krok vpřed

Škoda Octavia byla představena a uvedena do prodeje v roce 2004 jako liftback, v roce 2005 přišel i kombík. Očekávání byla zejména na tuzemském trhu doslova obří – jednička se zapsala jako velmi spolehlivé rodinné auto, jakkoliv své chyby měla. Dvojka dostala modernější design, který se nebojíme označit za nadčasový, protože své kouzlo stále má. Maska byla mohutnější, což ještě podpořil prolis na přední kapotě. Na kombíku bylo už z dálky poznat, že jeho kufr bude mít solidní kapacitu a skutečně, 580 litrů bylo tehdy něco (ono je to dost i na dnešní poměry), přičemž liftback zaostával v prostornosti jenom o 20 litrů. V roce 2008 dostala Škoda Octavia druhé generace facelift. Ten přinesl samozřejmě lehce vzhled, ale hlavně nové motory, o kterých bude řeč v samostatných článcích.

Prověřujte, stáří se někdy nezdá

Mezi ojetinami najdete stovky, možná tisíce stočených kusů, proto první a základní rada je – proklepněte si vybraný vůz. Jestli něčím druhá generace skutečně vynikala, tak odolným interiérem. Koncern tehdy na autech opravdu ještě nešetřil a třeba na tlačítkách nebo páčkách bylo vizuálně znát opotřebení až někde kolem 100-150 tisíc. To samé sedačky nebo třeba volant. Díky tužší karoserii navíc interiér ani nemá tendence časem vydávat pazvuky a vrzat.

Online inzeráty Škoda Octavia 2. generace

Pečlivého majitele ukáže volba náhradních dílů

Co si rozhodně ohlídejte, jsou náhradní díly. Asi nemá smysl si namlouvat, že narazíte na dvojkovou oktávku třeba z roku 2006, na které zatím nikdo nic neměnil. Na trhu je celá řada náhradních dílů od nejrůznějších výrobců. Když v inzerátu narazíte na slova o perfektním stavu, nových rozvodech nebo tlumičích, pátrejte po tom, kdo je vyrobil. Ideální samozřejmě je, pokud na nich bude logo VW nebo Škoda. Z podvozkových dílů se nejčastěji samozřejmě mění brzdy a pak také slientbloky přední nápravy. Od všech v inzerci avizovaných oprav samozřejmě chtějte vidět pokud možno faktury.

Korozi skoro nezná

Ohledně koroze se škodovka poučila a na rozdíl od jedničkové, dvojková oktávka nerezne prakticky vůbec. Riziková jsou při větších nájezdech akorát místa exponovaná odletujícímu štěrku a kamínkům, tedy prahy a přední kapota. Bourané a lakované díly mají samozřejmě tendence korodovat jako první, takže uvidíte-li kvetoucí blatník, pravděpodobně dostal v minulosti ťukanec. Pohled ze spodní strany odhalí i přístup předchozího majitele k servisu – originální výfuk byl nerezový. Kdo ho nahradil druhovýrobním, tomu po roce začal kvést, po dvou byl rezatý komplet a třetím rokem už bylo většinou možné rez oloupávat nehtem. V případě, že majitel nechal vyměnit originál za originál, pokryl se nový kus velmi rovnoměrnou oxidací, ale ne hloubkovou korozí.

Mohlo by vás zajímat: Na Portálu řidiče provozujeme online inzerci aut, kde naleznete ojeté vozy Škoda, Volkswagen, Ford, Hyundai a mnoho dalších značek. V nabídce máme přes 6 800 aut, snadno tak vyberete ojetinu dle vašeho přání.

Mezery prozradí nehodu

V Mladé Boleslavi si tenkrát ještě uměli vyhrát se spasováním dílů. Původní panely karoserie měly rovnoměrné spáry, což s prvním silnějším ťukancem vzalo za své. Na nerovnostech se tak třeba plastový nárazník začal otírat o blatník. Stačí pár jízd, lak se prodře až na plech a ten samozřejmě typicky v zimě pěkně rozkvete, po roce ho už nemá smysl ani opravovat a je lepší ho vyměnit.

Není to riziková ojetina

Pokud se vám Škoda Octavia druhé generace líbí, pak se správným motorem je to jedna z nejméně rizikových ojetin na našem trhu. Jsou na ni velmi dobře dostupné díly a poradí si s ní každý servis u nás. Důležité je, že netrpí na nějaké zásadní vady, čemuž odpovídají i ceny zachovalých a málo ježděných kusů. Má-li vámi vybrané auto jasnou a čistou historii, nemůžete šlápnout vedle.

Zdroj info: Škoda, autoexpress.
Zdroj médií: Depositphotos.

Podobné články