Vybíráme ojetinu – Škoda Octavia 3. generace (3. díl) – naftové motory

21. 1. 2023 2 min. čtení Tipy a rady Škoda

U benzinových motorů si lze v případě ojeté Škody Octavie 3. generace 2012-2019 vybírat z celé řady objemů. Vznětové agregáty nabízejí jenom dvě objemové varianty.

Vybíráme ojetinu – Škoda Octavia 3. generace (3. díl) – naftové motory

Články na téma Škoda Octavia 3. generace:

  1. Vybíráme ojetinu – Škoda Octavia 3. generace 2012-2019 (1. díl)
  2. Vybíráme ojetinu – Škoda Octavia 3. generace (2. díl) – benzinové motory
  3. Vybíráme ojetinu – Škoda Octavia 3. generace (3. díl) – naftové motory - právě čtete
  4. Škoda Octavia 3 - rozměry
  5. Škoda Octavia a konkurence - již brzy
  6. Škoda Octavia 3 - 1. díl: Naftové motory - již brzy
  7. Škoda Octavia 3 - 2. díl: Benzinové motory - již brzy
  8. Test ojetiny: Škoda Octavia 3 - jako by nestárla - již brzy
  9. Porovnání Škoda Octavia vs. Ford Mondeo - již brzy

V případě naftové oktávky platí to co u každého jiného auta – lidé si je nekupovali proto, aby jezdili jednou za týden tři kilometry do kostela. Předpokládejte proto vyšší nájezd a dbejte na řádné doložení historie vozu společně s prokázanými intervaly výměn oleje.

Naftové motory Škody Octavia 3. generace

1.6 TDI CR 66 kW, 77 kW, 81 kW (CLHA, CLHB, CXXB)

Jen pětistupňová převodovka předurčuje motor spíše k mimodálničním jízdám. Dá to obejít pořízením varianty se sedmistupňovým automatem DSG, ale zde opravdu pozor na to, jestli předchozí majitel pravidelně pravidelně měnil její náplň. Ideální interval výměn je 60 tisíc kilometrů, ale ve většině dvouspojkových skříní na to dojde až ve chvíli, kdy se něco pokazí. A pozor, už tehdy se myslelo hodně na emise a spotřebu, takže v režimu Eco si převodovka umí vyřazovat do neutrálu, když řidič sundá nohu z plynu. Nezdá se to, ale na okreskách se tím dá ušetřit docela dost paliva.

Motor je trochu hlučnější, to je u šestnáctistovek normální. Jezdit ale umí opravdu velmi ekonomicky. Není problém se dostat pod pět litrů na sto, opravdu ekojízdou se podíváte i pod čtyři litry.

Výhodou je pevný setrvačník a problémy tu nebývají ani s EGR ventilem. Provozně je to velmi příznivá varianta, které ale při požadavku na vyšší výkon brzy dojde dech.

2.0 TDI CR 105 kW, 110 kW, 135 kW (CRVC, CKFC, CUPA)

Objemnější nafťák je mechanicky povedený. Hledejte kusy bez AdBlue, což je potenciální riziko drahé poruchy. Vstřikováním močoviny jsou vybavena auta vyrobená v září roku 2018 a později.

Dalším možným rizikem jsou DPF filtry, které tu mohly způsobit až prasknutí hlavy motoru, pokud zoufalá řídící jednotka neustále odkládanou regeneraci spustila za studena. Jsou tu také určitá rizika – na rozdíl od jedna-šestky má dvoulitr dvouhmotový setrvačník a také citlivější EGR ventil. Se setrvačníkem neuděláte asi nic, prodloužit životnost mu můžete tím, že nenecháte motor podtáčet. EGR jednou za rok vyčistěte a měl by sloužit bez problémů.

Zdroj info: škoda, autoexpress, completecar, carbuyer.
Zdroj médií: Depositphotos.

Podobné články

Chcete zdarma dostávat zajímavé rady a tipy na auto-moto akce nejen na víkendy?