PRÁCE 🧰

Daihatsu řeší problém. Automobilka měla podvádět s testy

1. 2. 2024 3 min. čtení diskuze (0) Tipy a rady Daihatsu

Nejstarší japonská automobilová značka řeší pořádný průšvih. Ukázalo se, že představitelé společnosti Daihatsu více než třicet let falšovali bezpečnostní testy.

Daihatsu řeší problém. Automobilka měla podvádět s testy

Značka Daihatsu je obviněna z falsifikace bezpečnostních testů, ke které mělo docházet již od roku 1989. První náznaky letitých přešlapů značky Daihatsu se objevily na jaře loňského roku, kdy japonská automobilka oznámila neúspěch při ověřování obložení dveří. V té době se rovněž ukázaly potíže při testování bočního nárazu a odborníci poukazovali také na používání neautorizovaných testovacích postupů.

Kontroloři konkrétně dospěli k tomu, že v případě testů airbagů pro celou řadu modelů byla použita jiná řídicí jednotka než u sériového modelu. Airbag sice splňuje normy ochrany cestujících, ale v průběhu testování bylo zjištěno, že povinnost odemknutí dveří v testu bočního nárazu u některých modelů neodpovídá požadavkům, které stanovují právní předpisy.

Podvádělo se i s měřením emisí?

Zahraniční média zároveň informují o tom, že automobilka Daihatsu záměrně falšovala také testy opěrek hlavy. Některé servery rovněž spekulují nad tím, že značka Daihatsu se nebála podvádět ani s měřením emisí.

Japonská automobilka Daihatsu se léta orientuje hlavně na menší modely. Nedávná analýza však ukázala, že od roku 1989 japonská firma záměrně skrývala potíže u 64 modelů a tří motorů. Téměř polovina z nich se však týkala i specifikací, které stály za konkurenční Toyotou. Problémy nemají asijské automobilky jen doma v Japonsku, ale i v dalších částech světa.

V Evropě se automobilky od Daihatsu neprodávají

Mezi postižené trhy se řadí třeba i Thajsko, Vietnam, Uruguay, Peru, Mexiko nebo Malajsie. Kromě toho jde také o Ekvádor, Bolívii, Indonésii nebo Kambodžu. Na území Evropy se automobily od Daihatsu už přes deset let neprodávají.

Velkou komplikací je přešlap i pro japonskou Toyotu, která je od roku 2016 stoprocentním vlastníkem automobilky Daihatsu. Navíc se ukázalo, že falšování bezpečnostních testů potkalo i některé modely od značek Subaru a Mazda, které se v minulých letech prodávaly na území Japonska. I v těchto dvou společnostech totiž má Toyota značný kapitálový podíl a kvůli úsporám z rozsahu se některé technické specifikace liší mezi těmito značkami jen velmi nepatrně.

Daihatsu čeká reorganizace

Reakce mateřské Toyoty na sebe nenechala dlouho čekat. Ještě před loňskými Vánoci její vedení oznámilo, že divize Daihatsu pozastaví dodávky svých vozidel na tuzemský i zahraniční trh.

Japonská média přirovnávají aféru japonských značek aut k Dieselgatu konkurenčního Volkswagenu. Vedení Toyoty každopádně nebere zjištění na lehkou váhu a v současné chvíli řeší, jak se postaví k rozsáhlé reorganizaci značky Daihatsu.

Toyota si uvědomuje, že reorganizace bude finančně i časově velmi nákladná. Negativně může ovlivnit i účetní bilanci. V neprospěch Toyoty a dalších japonských značek ale hraje i fakt, že někteří zákazníci mohou v budoucnu na tento problém velmi negativně reagovat. Ve hře je i možný záporný dopad do celkových prodejů. Ohrozit může i expanzi značky Daihatsu do dalších států po celém světě.

Přitom automobilka Daihatsu má opravdu bohatou historii. Kořeny této firmy sahají až do roku 1907, kdy Japonci začali s výrobou motorů. Firmě se dařilo, a proto produkci v průběhu třicátých let minulého století rozšířila i o tříkolky. K automobilům se společnost Daihatsu dostala až později, a to konkrétně v roce 1963. V té době začal firma kooperovat i se známější značkou Toyota.

Zdroj info: kyodonews.net.
Zdroj médií: Depositphotos.

Podobné články