PRÁCE 🧰

BMW hlásí skvělá čísla za rok 2023

31. 1. 2024 3 min. čtení diskuze (0) Aktuality BMW

Německá automobilka BMW prožila veleúspěšný loňský rok. Tradičnímu výrobci luxusních vozů se totiž v roce 2023 povedlo dodat více než 2,55 milionu nových vozů.

BMW hlásí skvělá čísla za rok 2023

V Číně se automobilce BMW povedlo zvýšit prodeje o 4,2 procenta a celkově se tam prodalo 825 tisíc nových vozů. Ještě lepších výsledků dosáhla německá společnost na území Evropy, kde prodeje v meziročním srovnání stouply o 7,5 procenta na 943 tisíc vozidel. Celkem 396 tisíc nových aut se BMW podařilo prodat i ve Spojených státech, což znamenalo meziroční nárůst o 9,4 procenta.

Vedení automobilky BMW uvedlo, že elektromobily se na celkových prodejích loni podílely zhruba 15 procenty. Celkem se BMW povedlo prodat 376 tisíc nových elektrických vozidel, což je meziroční nárůst o 74 procent. V letošním roce by se tato čísla měla ještě zvýšit. V ideálním případě by měla překonat půlmilionovou hranici a podíl na celkových prodejích by se měl dostat přes hranici 20 procent.

Sázka na elektromobily

Německá automobilka má v současné chvíli v prodeji celkem osmnáct plně elektrických modelů. Naposledy na loňském autosalonu IAA Mobility v Mnichově se BMW povedlo představit plně elektrický model i5. K jeho výrobě má docházet primárně v mnichovské továrně. Počítá se ale také s jeho produkcí v závodech na území Mexika, Číny nebo třeba v maďarském Debrecínu.

Do budoucna se má počet elektrických modelů nadále rozrůstat. Počítají s tím interní plány, které souvisí i se záměrem německého výrobce luxusních aut investovat 650 milionů euro (zhruba 16 miliard korun) pro účely přestavby své hlavní továrny v Mnichově. Tam se totiž od roku 2027 mají vyrábět už jen elektromobily. To ale bude mimo jiné znamenat, že asi 1 200 pracovníků si bude muset hledat novou práci jinde.

Rozmach elektrických vozidel v případě BMW souvisí mimo jiné i s nařízením Evropské unie, které uvádí, že od roku 2035 platí na území členských států Evropské unie prakticky zákaz prodejů nových automobilů se spalovacím motorem.

Vedení BMW ale musí brát v potaz, že prodeje elektromobilů na území Evropy prozatím nejsou takové, jak se původně očekávalo. Odborníci totiž upozorňují na to, že na celou řadu zákazníků doléhají značné ekonomické tlaky z posledních měsíců, které v prvé řadě souvisely s několikaměsíční pandemií nemoci covid-19, ale zejména pak i s velkou vlnou inflace. Pro automobilky jde o překážku, neboť až nyní se do značné míry uvolnily dodavatelské tlaky, se kterými společnosti začaly bojovat během již uvedené koronavirové pandemie.

Výroba spalovacích motorů, jak jen dlouho to půjde?

Kromě elektroaut ale BMW stále nabízí celou řadu typických aut se spalovacími motory, po kterých je stále vysoká poptávka. Největší zájem loni zákazníci projevili o luxusní modely řady 7 a velké SUV X7. I díky tomu se BMW podařilo udržet přední pozici v globálním segmentu prémiových aut.

Firemní strategie BMW hovoří o tom, že výroba spalovacích motorů by se v dalších letech měla postupně přesunout na území Rakouska a Velké Británie. Vedení BMW na rozdíl od celé řady jiných automobilek ale prozatím neoznámilo žádné vlastní cíle pro ukončení výroby automobilů se spalovacími motory.

Vedení německé automobilky BMW zároveň informovalo o tom, že luxusní značce Rolls-Royce se loni povedlo zákazníkům dodat celkem 6032 automobilů, což je v meziroční nárůst o 0,2 procenta. Podobně se zvýšily prodeje i značky Mini – o 0,9 procenta na celkových 295 474 vozů. Pod hlavičku BMW spadá i výroba motocyklů. Loni se podařilo zákazníkům dodat celkem 209 257 skútrů a motorek.

Zdroj info: Chinadaily.com.cn.
Zdroj médií: Depositphotos.

Podobné články