PRÁCE 🧰

5 věcí, které možná nevíte o BMW E46

31. 10. 2023 4 min. čtení diskuze (0) Tipy a rady

Co opravdu víte o BMW E46? Kromě toho, že se jedná o působivé sportovní auto, existuje mnoho zajímavých faktů a detailů, které mohou být pro vás překvapivé. V tomto článku vám přinášíme seznam prvních pěti věcí, které možná nevíte o BMW E46.

5 zajímavostí o BMW E46

Pojďme společně prozkoumat různé aspekty tohoto vozidla, od jeho vývoje a designu až po technické inovace a zajímavosti o jeho výkonu. Bez ohledu na to, zda jste fanouškem BMW E46 nebo jste si právě pořídili toto vozidlo, zaručujeme vám, že se dozvíte něco nového a zajímavého. Připravte se na objevování fascinujícího světa BMW E46!

BMW E46 je jedním z nejikoničtějších modelů německé automobilky BMW. Tento automobil, který byl vyráběn v letech 1998 až 2006, si získal obrovskou popularitu mezi milovníky sportovních vozů. Přestože se jedná o vozidlo, které je již nějaký ten pátek na silnicích, stále si udržuje své místo mezi auty, která nadcházejí jak svým výkonem, tak stylovým designem.

Vypnutí DSC

Pokud chcete vypnout DSC, nemůžete toto tlačítko pouze zmáčknout. V takovém případě se na palubní desce rozsvítí oranžový trojúhelník, který však pouze vypne protiprokluz. Pro úplné vypnutí systému je třeba tlačítko DSC podržet na minimálně 5 sekund, do doby, než se na palubce k vykřičníku objeví ještě oranžové kolečko s vykřičníkem a tím se vypne i stabilizace (ESP). DSC (tedy systém dynamické kontroly stability – Dynamic Stability Control) se dával do e46 až od roku 2002. BMW E46 bylo vybaveno mnoha bezpečnostními prvky, včetně bočních airbagů, stabilizačního systému DSC (Dynamic Stability Control), ABS (Anti-lock Braking System) a dalších technologií.

Startování auta s baterií vzadu

Některé verze BMW (většinou od objemu 2,2 a výš) mají baterii umístěnou místo v motorovém prostoru, v kufru. To však může být nanic v případě, že se vám baterie vybije a vy stojíte kufrem například ke zdi, kde není možné s druhým autem najet. Auto však můžete nastartovat přes kabely, které vedou v motorovém prostoru.

Jak nastartovat auto pomocí dárcovského vozidla

Použijte startovací kabely a požádejte někoho, kdo má jiné vozidlo (nejlépe o podobném objemu a výkonu) s plně nabitou baterií, aby vám pomohl. Připojte startovací kabely k oběma vozidlům v tomto pořadí: Zapojte svorku kladného (+) červeného kabelu ke kladnému pólu vybité baterie. Druhý konec kladného červeného kabelu (+) zapojte na kladný pól nabité baterie. Záporný černý kabel (-) zapojte k zápornému pólu nabité baterie a druhý konec záporného černého (-) kabelu zapojte na kostru vozu s vybitou baterií.

Pokud vše funguje tak, jak má, kolem svorky se vytvoří pár jisker, kterých se však nelekejte, je to správně. Poté nastartujte „nabitý“ automobil a nechte ho běžet několik minut, abyste dobili vybitou baterii. Poté můžete pokusit se startovat své vozidlo a odpojit kabely v opačném pořadí.

50th anniversary logo

Mezi BMW E46 zajímavost je možné zařadit také speciální logo BMW, které můžete zakoupit také pro tento vůz. Emblémem s 50. výročním logem BMW můžete nahradit stávající logo na přední části kapoty nebo na kufru. Ujistěte se, že vybíráte emblém, který odpovídá velikosti a designu vašeho vozidla.

Závodní úspěchy BMW E46

V roce 2001 a 2002 získalo BMW E46 M3 GTR několik vítězství a titul v kategorii GTS v této prestižní sérii. Dále pak BMW E46 M3 získalo v letech 2004 a 2005 titul ve třídě Super 2000 v této evropské sérii s názvem European Touring Car Championship (ETCC). Dalším úspěchem bylo BMW E46 M3 GT2, které získalo vítězství v třídě SP6 v roce 2005 a tým Schubert Motorsport dosáhl na druhé místo v celkovém pořadí v roce 2010 na německém Nürburgring 24h. V anglické soutěži British Touring Car Championship (BTCC) bylo BMW E46 320i velmi úspěšné a získalo několik vítězství a tým West Surrey Racing dosáhl na celkový titul jezdců v roce 2004.

Tyto závodní úspěchy potvrzují vynikající výkon a konkurenceschopnost BMW E46 v různých závodních disciplínách. Model E46 si vytvořil jméno jako silný a schopný závodní automobil a stal se oblíbeným mezi závodními týmy i fanoušky motorsportu.

M3 GTR

E46 M3 GTR Strassenversion (Road Car) je vůz, který dnes už skoro nikde nenajdete. Existují pouze desítky kusů této verze, které BMW po letech odkupovalo od svých majitelů. Na světě se vyskytují aktuálně pouze tři kusy. O jednom je známo, že je v Evropě, o zbylých dvou se neví nic. M3 GTR disponuje vidlicovým osmiválcem s označením P60B40 o objemu přesně čtyři litry a ve své době vyhrál všechny závody, kterých se účastnil.

Zdroj info: BMW, The Drive.
Zdroj médií: Nikola Vrablová.
Nikola Vrablová

Autor článku
Nikča snila o tom být ekologem - láska k autům ji ale přivedla na jinou cestu. Od školy si chodívá odpočinout na garáž, kde opravuje svůj německý šestiválec.

Podobné články