PRÁCE 🧰

BMW E46: Vynechávání válců motoru

8. 3. 2024 2 min. čtení diskuze (0) Tipy a rady

Už jste se někdy setkali s problémem, že vaše BWM jede na pět či méně válců? Poradíme vám, co může být příčinou.

BMW E46: Vynechávání válců motoru

Nebudeme si lhát o kapsy, BMW E46 je velmi zajímavé auto, ale má opravdu hodně problémů. K jeho vlastnění je většinou potřeba mnoho peněz a hlavně velmi pevné nervy. Jedním z problémů, které mohou majitele BMW vytočit do nepříčetna je například vynechávání válců. Vynechávání válce poznáte jednoduše podle toho, že se celé auto klepe a má divný nepravidelný chod, přičemž je také velmi obtížné jej vytočit do otáček a nemá dostatečný výkon. V první řadě je potřeba zkontrolovat pár důležitých prvků. Mezi tyto prvky patří následující.

Špatné svíčky

Víte, že by se správně měli zapalovací svíčky měnit po 40 až 60 tisících ujetých kilometrech (u žhavících svíček je interval výměny v rozmezí 150 až 200 tisíc ujetých kilometrů)? Špatné zapalovací svíčky mohou být příčinou vynechávání zapalování válců u BMW E46, a to zejména u šestiválcových variant. Pokud svíčka nedodá jiskru, nemůže ve válci dojít k zapálení směsi a paliva. Při výměně svíček je nutné vyměnit všechny najednou, nikdy není dobé měnit svíčky pouze po jedné.

Vyměňte cívky

Pokud váš motor nepracuje správně a vy už jste vyloučili vadné zapalovací svíčky, dalším viníkem může být vadná zapalovací cívka. I když se jedná o relativně nenápadnou součástku, hraje klíčovou roli v procesu zapalování paliva. Ta by se podle výrobců měla měnit co dva roky, případně po 50 000 kilometrech u mimoměstských vozů. Zapalovací cívka přeměňuje nízké napětí z baterie na vysoké napětí, které je nutné k zapálení směsi paliva a vzduchu ve válci. Pokud cívka nefunguje správně, může to být také jeden z důvodů, proč auto jede „na pět“.

Zkontrolujte kabely

V neposlední řadě může být problém také v kabeláži. Zkontrolujte kabely, které propojují zapalovací svíčku s víčkem rozdělovače. Pokud svíčky nedostávají dostatečnou energii, tvoří malou jiskru, která nemusí zapálit směs ve válci.

Problémů může být mnoho, my jsme dnes vypsali tři hlavní důvody, proč BMW E46 jede „na pět“. Pokud jste přišli i na další příčiny, pochlubte se do komentářů.

Zdroj info: Long care Racing Products, Auto Express.
Zdroj médií: Depositphotos.
Nikola Vrablová

Autor článku
Nikča snila o tom být ekologem - láska k autům ji ale přivedla na jinou cestu. Od školy si chodívá odpočinout na garáž, kde opravuje svůj německý šestiválec.

Podobné články