V testu nás nejvíce zaujaly automatické sněhové řetězy vyšší kategorie. Jsou zajímavé, podrobili jsme je i testu odolnosti.
Test automatických sněhových řetězů Pewag Servomatik RSM 77
Články na téma velký test sněhových řetězů:
- Ocelové vs. tekuté sněhové řetězy
- Ocelové vs. textilní sněhové řetězy
- Ocelové vs. plastové sněhové řetězy
- Test výjezdu do kopce se sněhovými řetězy
- Brzdná dráha vozidla se sněhovými řetězy
- Rozdíl mezi levnými a dražšími sněhovými řetězy
- Ocelové řetězy - test kvality
- Nejlepší sněhové řetězy – které to jsou?
- Sněhové řetězy – výdrž a opotřebení
- Sněhové řetězy – skladnost v autě
- Tekuté řetězy na auto – recenze
- Textilní sněhové řetězy recenze
- Test levných sněhových řetězů
- Test automatických sněhových řetězů - právě čtete
Cenovka sněhových řetězů Pewag Servomatik RSM77 začíná na zhruba pěti tisících korun, což už je řadí spíš mezi ty luxusnější produkty, které si rozhodně nekoupí každý. Jedná se o řetězy vhodné spíš na častější použití. Nemá moc smysl o nich uvažovat, když potřebujete jen něco „pro jistotu“. Nicméně jestli jezdíte každou zimu několikrát na lyže, a to skrz úseky, kde jsou sněhové řetězy povinné, je na místě pořízení řetězů, které se snadno nasazují.
Pewag Servomatik – balení
Na úvod zmíníme jedinou nevýhodu těchto sněhových řetězů, kterou je velikost balení. Textilní obal na zip je poměrně kvalitní, má ucha na přenášení, ale jeho rozměry nejsou úplně malé. Balík 65 x 57 x 9 cm zkrátka budete muset někam do auta vměstnat. Na druhou stranu je fajn, že ho můžete jednoduše položit na dno kufru a klidně zaházet nákupem, řetězům uvnitř to vadit nebude.
Pewag Servomatik – nasazení
Nasazování je skutečně oblast, ve které produkt vyniká. Stačí roztáhnout „stahovací lanko“ ve spodní části a pevnou obruč přehodit přes kolo směrem do podběhu. Pak už stačí jen několikrát otočit ráčnou, čímž dojde k jejímu předepnutí. Tím nasazování končí. Žádné popojíždění, žádné dotahování, žádné sahání někam pod auto. Jednou si to vyzkoušíte a jakmile přijde na věc, zvládnete to do minuty. Podobné je to se sundáváním, které je rovněž velmi rychlé.
Pewag Servomatik – jízda
Co se týče jízdních vlastností, ty nijak nevybočují z toho, na co jsme u ocelových řetězů zvyklí. Trakce příkladná, brzdné vlastnosti rovněž. Zvláštností je jen samodotahovací systém, který při vyšší rychlosti (hodně nad povolených 50 km/h) přitáhne řetěz ke kolu dost silně. Není to na škodu, je to zkrátka vlastnost automatického systému.
Pewag Servomatik – výdrž
Řetězy Pewag Servomatik jsme zkoušeli dostat do stavu, kdy by byly na vyhození. Nepovedlo se, to popravdě nám došla, po 43 kilometrech ostré jízdy převážně po asfaltu, trpělivost. Spokojili jsme se pouze s viditelným opotřebením trakčních řetízků. Gumová část, která se táhne přes běhoun, vydržela navzdory našim předpokladům prakticky bez úhony. Produkt je sice opotřebený, ale stále bez problémů použitelný.
Zdroj médií: Jakub Mokříš.