PRÁCE 🧰

Test automatických sněhových řetězů Pewag Servomatik RSM 77

28. 2. 2024 2 min. čtení diskuze (0) Tipy a rady Zimní sezóna Sněhové řetězy

V testu nás nejvíce zaujaly automatické sněhové řetězy vyšší kategorie. Jsou zajímavé, podrobili jsme je i testu odolnosti. 

Cenovka sněhových řetězů Pewag Servomatik RSM77 začíná na zhruba pěti tisících korun, což už je řadí spíš mezi ty luxusnější produkty, které si rozhodně nekoupí každý. Jedná se o řetězy vhodné spíš na častější použití. Nemá moc smysl o nich uvažovat, když potřebujete jen něco „pro jistotu“. Nicméně jestli jezdíte každou zimu několikrát na lyže, a to skrz úseky, kde jsou sněhové řetězy povinné, je na místě pořízení řetězů, které se snadno nasazují.

Pewag Servomatik – balení

Na úvod zmíníme jedinou nevýhodu těchto sněhových řetězů, kterou je velikost balení. Textilní obal na zip je poměrně kvalitní, má ucha na přenášení, ale jeho rozměry nejsou úplně malé. Balík 65 x 57 x 9 cm zkrátka budete muset někam do auta vměstnat. Na druhou stranu je fajn, že ho můžete jednoduše položit na dno kufru a klidně zaházet nákupem, řetězům uvnitř to vadit nebude.

Pewag Servomatik – nasazení

Nasazování je skutečně oblast, ve které produkt vyniká. Stačí roztáhnout „stahovací lanko“ ve spodní části a pevnou obruč přehodit přes kolo směrem do podběhu. Pak už stačí jen několikrát otočit ráčnou, čímž dojde k jejímu předepnutí. Tím nasazování končí. Žádné popojíždění, žádné dotahování, žádné sahání někam pod auto. Jednou si to vyzkoušíte a jakmile přijde na věc, zvládnete to do minuty. Podobné je to se sundáváním, které je rovněž velmi rychlé.

Pewag Servomatik – jízda

Co se týče jízdních vlastností, ty nijak nevybočují z toho, na co jsme u ocelových řetězů zvyklí. Trakce příkladná, brzdné vlastnosti rovněž. Zvláštností je jen samodotahovací systém, který při vyšší rychlosti (hodně nad povolených 50 km/h) přitáhne řetěz ke kolu dost silně. Není to na škodu, je to zkrátka vlastnost automatického systému.

Pewag Servomatik – výdrž

Řetězy Pewag Servomatik jsme zkoušeli dostat do stavu, kdy by byly na vyhození. Nepovedlo se, to popravdě nám došla, po 43 kilometrech ostré jízdy převážně po asfaltu, trpělivost. Spokojili jsme se pouze s viditelným opotřebením trakčních řetízků. Gumová část, která se táhne přes běhoun, vydržela navzdory našim předpokladům prakticky bez úhony. Produkt je sice opotřebený, ale stále bez problémů použitelný.

Zdroj info: pewag.
Zdroj médií: Jakub Mokříš.

Podobné články