Součástí našeho seriálu, ve kterém se věnujeme sněhovým řetězům, je i test, ve kterém jsme do jednoho článku sesbírali naše zjištění, umožňující porovnat jednotlivé produkty mezi sebou.
Velký test deseti sněhových řetězů různých typů - které jsou nejlepší?
Články na téma velký test sněhových řetězů:
- Ocelové vs. tekuté sněhové řetězy
- Ocelové vs. textilní sněhové řetězy
- Ocelové vs. plastové sněhové řetězy
- Test výjezdu do kopce se sněhovými řetězy
- Brzdná dráha vozidla se sněhovými řetězy
- Rozdíl mezi levnými a dražšími sněhovými řetězy
- Ocelové řetězy - test kvality
- Nejlepší sněhové řetězy – které to jsou? - právě čtete
- Sněhové řetězy – výdrž a opotřebení
- Sněhové řetězy – skladnost v autě
- Tekuté řetězy na auto – recenze
- Textilní sněhové řetězy recenze
- Test levných sněhových řetězů
- Test automatických sněhových řetězů
Přehled testovaných sněhových řetězů
Úvodní informace
Hodnocení jednotlivých produktů necháme spíš na čtenářích, který si pohledem do tabulek mohou udělat obrázek o tom, jak si ve které disciplíně které řetězy vedly. Nejlepší sněhové řetězy jsou pro každého jiné. Někdo více zohledňuje více cenu, jiný hledá co nejlepší jízdní vlastnosti, další řidič vyžaduje co nejjednodušší nasazení. Univerzálně tedy označit jeden produkt za nejlepší, by nebylo objektivní. Pro nějaké subjektivní dojmy jsme si u každých řetězů vyhradili prostor o délce jednoho až dvou odstavců. Pro jednoduchost jsou testované produkty seřazeny dle ceny.
Jak a co jsme testovali
Neměli jsme k dispozici laboratorní podmínky nebo uzavřený okruh, ale měli jsme k dispozici Vysočinu, která byla pod vrstvou sněhu. Hlavní tahy byly protažené, ale teploty panovaly celodenně záporné. Našli jsme zpevněnou účelovou komunikaci vedoucí k horské chatě, na které byla vrstva ledu a na ní rozježděný sníh. Testovali jsme schopnost záběru na takovém povrchu (čas potřebný k projetí úseku při zrychlení z klidu), brzdné schopnosti (dráhu potřebnou k zastavení ze 40 km/h) a ve finále jsme s každými absolvovali i zhruba deset kilometrů ostřejší jízdy se zrychlováním a brzděním (hodnocení opotřebení a výdrže). Dále došlo na přeměřování balení a jeho praktičnosti a jednou z hlavních disciplín je i rychlost nasazení a sundání řetězů. Test probíhal na dvou autech. Prvním byla Škoda Octavia 2.0 TDI s pohonem předních kol a druhým byla Škoda Karoq 4x4.
Carlson tekuté řetězy
Cena | 129 Kč (k 22.1.2024) |
---|---|
Typ | tekuté |
Rychlost aplikace | 1 minuta 17 sekund |
Rychlost sundání | - |
Výjezd do kopce | 10,94 sekundy |
Brzdná dráha 40-0 km/h | 21,2 metru |
Výdrž a opotřebení | - |
Objem balení | 0,5 litru |
Náš názor na Carlson tekuté řetězy
Tekuté řetězy jsou kategorie sama pro sebe, s klasickými řetězy ocelovými je prakticky nelze srovnávat. Ano, něco málo trakce oproti holým zimním plášťům jsou schopny dodat, ale hodně se to blíží nejistotě měření. Jednoduchost aplikace je naprosto ultimátní, cena je velmi příznivá, tím jejich výhody končí.
Plastové pásky na kola
Cena | 174 Kč (k 22.1.2024) |
---|---|
Typ | plastové manuální |
Rychlost aplikace | 3 minuty 6 sekund |
Rychlost sundání | 0 sekund |
Výjezd do kopce | - |
Brzdná dráha 40-0 km/h | - |
Výdrž a opotřebení | totální |
Objem balení | 1 litr |
Náš názor na plastové pásky na kola
S ohledem na fakt, že okamžitě po rozjezdu se pásky přetrhaly, jsme nemohli změřit, jak moc se projeví na akceleraci a brzdné dráze. Kdyby se přetrhl jeden nebo dva, bylo by to akceptovatelné. Problém je, že ani jeden z pásku neujel ani dva metry. Za nás je tento prostředek zlepšení trakce na sněhu a ledu nefunkční.
Compass X100
Cena | 642 Kč (k 22.1.2024) |
---|---|
Typ | ocelové manuální |
Rychlost nasazení | 1 minuta 21 sekund |
Rychlost sundání | 55 sekund |
Trakce na sněhu a ledu | 9,32 sekundy |
Brzdná dráha | 20,5 metru |
Výdrž a opotřebení | neznatelné |
Skladnost ve voze | 6 litrů |
Náš názor na sněhové řetězy Compass
Compass má na trhu jeden z dominantních produktů, který boduje především poměrem cena/výkon. Řetězy si na nic nehrají, ale svůj úkol, tedy zlepšit trakci, plní skvěle. Opotřebení na sobě prakticky nedají znát, a to ani po desetikilometrové jízdě po asfaltu. V ničem vlastně neexcelují, ale zároveň v ničem ani nezklamou. Pravděpodobně se jedná o čínský výrobek, který se u nás dá sehnat pod různými značkami.
InterPack KNS 95 9mm
Cena | 878 Kč (k 22.1.2024) |
---|---|
Typ | ocelové manuální |
Rychlost aplikace | 3 minuty 11 sekund |
Rychlost sundání | 55 sekund |
Výjezd do kopce | - |
Brzdná dráha 40-0 km/h | - |
Výdrž a opotřebení | - |
Objem balení | 7 litrů |
Náš názor na sněhové řetězy InterPack KNS 95 9mm
Zde bohužel nemůžeme sloužit. Řetězy se nám po delším boji povedlo nasadit, ale ukázalo se, že napínací řetízek a jeho gumový člen na konci je nedostatečně dlouhý. Obecně celé řetězy nám připadaly mnohem menší, než by měly být. Z testu jsme je vyřadili, protože kovová část byla ve styku s diskem kola, takže by při jízdě mohlo dojít k poškrábání, což jsme nechtěli. Na první pohled se vizuálně zdálo, že se jedná o totožné řetězy jako Compass.
Prémiové řetězy přímo od výrobce nyní se slevou 25 % s kódem PORTAL25
GOsoft Urban C
Cena | 1 490 Kč (k 22.1.2024) |
---|---|
Typ | textilní |
Rychlost aplikace | 55 sekund |
Rychlost sundání | 57 sekund |
Výjezd do kopce | 13,42 sekund |
Brzdná dráha 40-0 km/h | 24,7 metru |
Výdrž a opotřebení | silné |
Objem balení | 4,5 litru |
Náš názor na sněhové řetězy GOsoft Urban C
Řetězy velmi skladné a poddajné, které jdou sice na poprvé nasadit hůře, pak se ale roztáhnou a jde to naopak velmi snadno. Co nám na nich vadí je to, že autu dodají vlastně horší vlastnosti, než má se samotnými zimními plášti. Na čistém a hladkém ledu možná fungovat budou, ale v našich podmínkách, které zahrnují led a sníh, podaly podprůměrný výkon jak ve zrychlení, tak i v brzdném výkonu. Subjektivně je s nimi auto také méně stabilní při jízdě. Bohužel toho ani moc nevydrží a docela rychle se prodřou skrz.
Pewag Brenta 9 XMB 74
Cena | 2 367 Kč (k 22.1.2024) |
---|---|
Typ | ocelové manuální |
Rychlost aplikace | 1 minuta 45 sekund |
Rychlost sundání | 1 minuta 10 sekund |
Výjezd do kopce | 8,37 sekund |
Brzdná dráha 40-0 km/h | 19,8 metru |
Výdrž a opotřebení | neznatelné |
Objem balení | 8 litrů |
Náš názor na sněhové řetězy Pewag Brenta 9
Konstrukčně se jedná o klasický systém, který jen prošel mírným vylepšením a dostal ráčnový systém usnadňující ruční dopínání. V jízdních výkonech řetězy nezklamaly, pozitivně hodnotíme i návod, který má formát plachty a je natištěný na igelitu, takže si na něj můžete při nasazování kleknout.
Michelin Easy Grip EVO 7
Cena | 3 350 Kč (k 22.1.2024) |
---|---|
Typ | textilní síťové |
Rychlost aplikace | 4 minuty 10 sekund |
Rychlost sundání | 42 sekund |
Výjezd do kopce | 9,37 sekund |
Brzdná dráha 40-0 km/h | 19,8 metru |
Výdrž a opotřebení | střední |
Objem balení | 22 litrů |
Náš názor na sněhové řetězy Michelin Easy Grip EVO
Textilní síť má jeden zásadní problém, a to, že se dost špatně nasazuje. Je potřeba ji doslova na kolo narvat silou, což zejména třeba pro ženy, může být trochu problém. Jakmile se to povede, poskytnou tyto ne úplně tradiční sněhové řetězy obstojnou trakci, takže umožní vyjet třeba zasněžený a lehce zledovatělý kopec.
Pewag Servo RS 74
Cena | 4 082 Kč (k 22.1.2024) |
---|---|
Typ | ocelové automatické |
Rychlost aplikace | 1 minuta 44 sekund |
Rychlost sundání | 47 sekund |
Výjezd do kopce | 9,15 sekund |
Brzdná dráha 40-0 km/h | 19 metrů |
Výdrž a opotřebení | neznatelné |
Objem balení | 11 litrů |
Náš názor na sněhové řetězy Pewag Servo
Klasický systém nasazení, kdy je třeba provléknout řetěz za kolem a spojit vodicí lanko, usnadňuje automatický dopínací systém. Řetězy mají solidní jízdní výkon, výbornou trakci a potěšilo nás i jejich praktické balení, které zabraňuje zamotání obou řetězů do sebe.
Polaire Grip 100 (na autě 4x4)
Cena | 5 900 Kč (k 22.1.2024) |
---|---|
Typ | plastové |
Rychlost aplikace | 4 minuty 25 sekund |
Rychlost sundání | 57 sekund |
Výjezd do kopce | 7,53 sekund |
Brzdná dráha 40-0 km/h | 22,6 metru |
Výdrž a opotřebení | malé až střední |
Objem balení | 29 litrů |
Náš názor na sněhové řetězy Polaire Grip
Nízkoprofilové řetězy s automatických dopínacím systémem jsou sice velmi zajímavé konstrukčně, bohužel selhávají v tom hlavním, co bychom od nich čekali – jednoduchost a rychlost nasazení. Jak na věc pochopí snad každý, problémem bylo je na kolo dostat tak, aby na něm alespoň trochu seděly. Konstrukce je velmi tuhá a nepoddajná, takže i urostlý chlap má co dělat, aby je správně nasadil. Navíc brzdné schopnosti jsou podprůměrné, ačkoliv záběr při akceleraci mají řetězy skvělý.
Pewag Servomatik RSM 77 (na autě 4x4)
Cena | 6 376 Kč (k 22.1.2024) |
---|---|
Typ | ocelové automatické |
Rychlost aplikace | 58 sekund |
Rychlost sundání | 23 sekund |
Výjezd do kopce | 7,02 sekund |
Brzdná dráha 40-0 km/h | 18,7 metru |
Výdrž a opotřebení | neznatelné |
Objem balení | 33 litrů |
Náš názor na sněhové řetězy Pewag Servomatik
Jestli v něčem tento produkt vyniká, tak v rychlosti nasazení. Systém je automatický s předepínací ráčnou, která za jízdy řetěz dopne. Funguje to na jedničku. Pewag Servomatik má také skvělé jízdní vlastnosti, jedinou nevýhodou může být větší balení, které je dané ne zcela skladnou konstrukcí automatických řetězů.
Prémiové řetězy s automatickým napínáním a slevou 25 % s kódem PORTAL25
Zdroj médií: Jakub Mokříš.