PRÁCE 🧰

Příprava obyčejného auta na Gumbalkan

15. 2. 2024 3 min. čtení diskuze (0) Tipy a rady

Přípravy našeho Subaru Impreza (Bug Eye) na poloorientační (ne)závod s názvem Gumbalkan jsou v plném proudu. Chystáte se taky na další ročníky? Ukážeme vám, co jsme udělali, aby bylo auto připraveno na rumunské off-road cesty.

Příprava obyčejného auta na Gumbalkan

Přípravy na Gumbalkan jsou v plném proudu a my už se nemůžeme dočkat startu. Víme, že nás čeká náročná cesta, ale věříme, že naše Subaru Impreza ji zvládne bez problémů. Pokud se chystáte na další ročníky Gumbalkanu, rádi se s vámi podělíme o naše zkušenosti a poradíme vám s přípravou auta. Sledujte naši sérii, kde budeme sdílet další informace o našem dobrodružství.

Důkladná příprava auta

Nejprve jsme se zaměřili na to, aby naše Subaru bylo technicky v co nejlepším stavu. Zkontrolovali jsme hladinu provozních kapalin, zrepasovali jsme zadní brzdové pístky, koupili nové obložení ruční brzdy (staré obložení totiž po odstranění brzdového kotouče spadlo na zem), vyleštili světla, abychom v noci viděli lépe na cestu, vyměnili vzduchový filtr společně s víčkem od chladiče a v neposlední řadě jsme do auta museli přidat také vůni (abychom pořád nečichali ten bažinatý odér).

Lift-kit je základ

Lift-kit pro offroadové cesty je opravdu důležitým prvkem. My jsme to vzali do extrému a naše Subaru jsme pomocí kitu, vyrobeného na zakázku, zvedli o neuvěřitelných sedm centimetrů vzadu a pět centimetrů vepředu. Zvedání na takovou výšku představuje pár problémů. Jedním z nich je nutnost vzadu snížit celou klec nápravy o alespoň 2 centimetry. Jelikož jsme to vzali velice „zodpovědně“, snížení jsme provedli opravdu „profesionálně“ pomocí podložek a matic. Kvůli snižování jsme potřebovali do nápravnice delší šrouby. Problém ale byl v tom, že Japonci mají skoro všude takzvaný „jemný závit“ a ten není tak jednoduché sehnat. Naštěstí nám ve třetím obchodě se železem pomohli a šroub je již instalován v nápravě. Vepředu byl trochu problém s rejdem, ale ten se vzápětí velmi jednoduše vyřešil.

Příprava obyčejného auta na Gumbalkan

Příprava obyčejného auta na Gumbalkan

Pneumatiky s vysokým profilem

Nejlepší jsou opravdové off-roadové pneumatiky. Ty jsme bohužel nesehnali a proto jsme Subaru obuli na pneumatiky v rozměru 215/70 R15. Tyto pneumatiky jsou určeny pro vozy, které občas potřebují zajet do lehkého terénu. Při našem testování byly pneumatiky skvělé, vytáhly nás všude, a to jsme projížděli v opravdu hlubokých bažinách za deště.

Kryt pod motor a diferenciál

Kryt pod motor je opravdu důležitý v případě, že očekáváte jízdu mimo cesty. Proražený chladič nebo olejovou vanu nechce na cestách řešit nikdo. To jsme vyřešili velmi jednoduše. Na podmotorový rám Subaru jsme připevnili plech o tloušťce 0,3 centimetrů. Kolem diferenciálu není na škodu vytvořit provizorní klec, která ho bude v terénu chránit.

Abychom si cestu co nejvíce užili, vybavili jsme interiér držáky na telefony a nápoje a velkým 2-din radiem s připojením přes kabel s telefonem. Nechybí ani navigace, automapa a základní nářadí pro případné opravy.

Kromě technické přípravy auta jsme se pečlivě seznámili s trasou a také jsme si zařídili potřebné dokumenty a pojištění včetně odtahu vozidla s připojištěním pro každého z členů posádky. O tom, jak moc se naše Réza od základů změnila, se můžete přesvědčit v našem dalším článku.

Zdroj info: Autorský text.
Zdroj médií: Nikola Vrabel.
Nikola Vrablová

Autor článku
Nikča snila o tom být ekologem - láska k autům ji ale přivedla na jinou cestu. Od školy si chodívá odpočinout na garáž, kde opravuje svůj německý šestiválec.

Podobné články