Přípravy našeho Subaru Impreza (Bug Eye) na poloorientační (ne)závod s názvem Gumbalkan jsou v plném proudu. Chystáte se taky na další ročníky? Ukážeme vám, co jsme udělali, aby bylo auto připraveno na rumunské off-road cesty.
Příprava obyčejného auta na Gumbalkan
Články na téma s Portálem řidiče na Gumbalkan:
- Portál Řidiče pojede Gumbalkan
- Vybrali jsme auto na Gumbalkan
- Jak vybrat auto na Gumbalkan
- Příprava obyčejného auta na Gumbalkan - právě čtete
- Zpověď dobrodruha akce Gumbalkan
- Gumbalkan začíná: Adrenalinový start a nečekaná závada!
- Porovnání auta před a po úpravách na Gumbalkan
- Gumbalkan: Cesta za poznáním – Maďarsko, Rumunsko a... sopky?
- Gumbalkan: Opravy auta, Drákula a tajemný tunel
- Gumbalkan: Cíl a návrat domů
- Gumbalkan 2024: Roadtrip úspěšně zakončen
Přípravy na Gumbalkan jsou v plném proudu a my už se nemůžeme dočkat startu. Víme, že nás čeká náročná cesta, ale věříme, že naše Subaru Impreza ji zvládne bez problémů. Pokud se chystáte na další ročníky Gumbalkanu, rádi se s vámi podělíme o naše zkušenosti a poradíme vám s přípravou auta. Sledujte naši sérii, kde budeme sdílet další informace o našem dobrodružství.
Důkladná příprava auta
Nejprve jsme se zaměřili na to, aby naše Subaru bylo technicky v co nejlepším stavu. Zkontrolovali jsme hladinu provozních kapalin, zrepasovali jsme zadní brzdové pístky, koupili nové obložení ruční brzdy (staré obložení totiž po odstranění brzdového kotouče spadlo na zem), vyleštili světla, abychom v noci viděli lépe na cestu, vyměnili vzduchový filtr společně s víčkem od chladiče a v neposlední řadě jsme do auta museli přidat také vůni (abychom pořád nečichali ten bažinatý odér).
Lift-kit je základ
Lift-kit pro offroadové cesty je opravdu důležitým prvkem. My jsme to vzali do extrému a naše Subaru jsme pomocí kitu, vyrobeného na zakázku, zvedli o neuvěřitelných sedm centimetrů vzadu a pět centimetrů vepředu. Zvedání na takovou výšku představuje pár problémů. Jedním z nich je nutnost vzadu snížit celou klec nápravy o alespoň 2 centimetry. Jelikož jsme to vzali velice „zodpovědně“, snížení jsme provedli opravdu „profesionálně“ pomocí podložek a matic. Kvůli snižování jsme potřebovali do nápravnice delší šrouby. Problém ale byl v tom, že Japonci mají skoro všude takzvaný „jemný závit“ a ten není tak jednoduché sehnat. Naštěstí nám ve třetím obchodě se železem pomohli a šroub je již instalován v nápravě. Vepředu byl trochu problém s rejdem, ale ten se vzápětí velmi jednoduše vyřešil.
Pneumatiky s vysokým profilem
Nejlepší jsou opravdové off-roadové pneumatiky. Ty jsme bohužel nesehnali a proto jsme Subaru obuli na pneumatiky v rozměru 215/70 R15. Tyto pneumatiky jsou určeny pro vozy, které občas potřebují zajet do lehkého terénu. Při našem testování byly pneumatiky skvělé, vytáhly nás všude, a to jsme projížděli v opravdu hlubokých bažinách za deště.
Kryt pod motor a diferenciál
Kryt pod motor je opravdu důležitý v případě, že očekáváte jízdu mimo cesty. Proražený chladič nebo olejovou vanu nechce na cestách řešit nikdo. To jsme vyřešili velmi jednoduše. Na podmotorový rám Subaru jsme připevnili plech o tloušťce 0,3 centimetrů. Kolem diferenciálu není na škodu vytvořit provizorní klec, která ho bude v terénu chránit.
Abychom si cestu co nejvíce užili, vybavili jsme interiér držáky na telefony a nápoje a velkým 2-din radiem s připojením přes kabel s telefonem. Nechybí ani navigace, automapa a základní nářadí pro případné opravy.
Kromě technické přípravy auta jsme se pečlivě seznámili s trasou a také jsme si zařídili potřebné dokumenty a pojištění včetně odtahu vozidla s připojištěním pro každého z členů posádky. O tom, jak moc se naše Réza od základů změnila, se můžete přesvědčit v našem dalším článku.
Zdroj médií: Nikola Vrabel.