Zažehli jsme motory a vyrazili na cestu! Ponořili jsme se do víru Gumbalkanu. Vyzpovídali jsme účastníky akce Gumbalkan na startovní čáře.
Gumbalkan: Adrenalin, poruchy a nová přátelství – vyzpovídali jsme účastníka akce
Články na téma s Portálem řidiče na Gumbalkan:
- Portál Řidiče pojede Gumbalkan
- Vybrali jsme auto na Gumbalkan
- Jak vybrat auto na Gumbalkan
- Příprava obyčejného auta na Gumbalkan
- Zpověď dobrodruha akce Gumbalkan - právě čtete
- Gumbalkan začíná: Adrenalinový start a nečekaná závada!
- Porovnání auta před a po úpravách na Gumbalkan
- Gumbalkan: Cesta za poznáním – Maďarsko, Rumunsko a... sopky?
- Gumbalkan: Opravy auta, Drákula a tajemný tunel
- Gumbalkan: Cíl a návrat domů
- Gumbalkan 2024: Roadtrip úspěšně zakončen
Co se skrývá za tajemstvím Gumbalkanu? Kdo jsou ti odvážní řidiči, kteří se vrhli do neznáma? A co jim tato cesta dala? To vše se dozvíte v našem rozhovoru!
Jelikož jsme startovní čáru měli prakticky za místem našeho bydliště, vyrazili jsme na místo již o den dřív. Seznámili jsme se s odvážnými účastníky, kteří se na místo dopravili s předstihem, aby sobotní odjezd stihli včas.
Také čtěte
Jedním z nich byl také Honza R., který na Gumbalkan dorazil den předem z okolí Pardubic. Honza se svým spolujezdcem, druhým Honzou Z. vyrazili na Gumbalkan již podruhé. Poprvé a i dnes jedou s vozem Opel Corsa B s motorem 1.2i 16V. Sami kluci tvrdí, že i tak malé auto mohlo i těm výkonným dokázat, že je to všechno vlastně jen o pudu sebezáchovy. Rádi by se tímto způsobem chtěli podělit o své zážitky a případně motivovali další lidi, kteří chtějí poznávat Rumunsko.
Bylo vaše auto stock, nebo jste ho tunili?
Také čtěte
„Samozřejmě naše auto prošlo kompletní úpravou podvozku, brzd, chlazení, motoru a různých úchytů, jako je například vlastní držák na náhradní kola, přídavná světla a tak podobně,“ říká Honza s úsměvem na tváři a dodává s nevýraznou slzou v oku: „Během prvního Gumbalkanu jsme si sáhli na úplné psychické dno.“
Jaké problémy vás během prvního Gumbalkanu potkaly?
„Řešili jsme například vypadlé gufero na klice, s tím spojenou okamžitou ztrátu oleje. Prasklou nádrž, kdy jsme mohli natankovat sotva 20 litrů. Dále nás čekaly problémy s elektroinstalací, odcházející poloosy a ložiska, samozřejmě spálená spojka a brzdy,“ říká Honza s ledovým klidem a s pohledem, jako by vlastně ani nešlo o žádné závažné problémy.
„Když už to vypadalo, že dojedeme v klidu, tak do nás naboural Slovinec a my přišli o chladič a světlo. Nemohli jsme otevřít kapotu a pořádně ani dveře. Po dalších opravách na bojišti i za pomoci ostatních účastníků jsme o pár set kilometrů dál přišli ještě o brzdové trubky. V Srbsku se nám utrhl tlumič z karoserie ale i tak jsme byli pořád odhodlaní a jeli dál. V tomto stavu jsme tahali ještě Subaru z bahna. Po tomhle všem jsme dojeli domů, Corsu opravili, a ještě více upravili na další ročník, poučili jsme se z chyb, které jsme udělali minule.“
Poodhalili jsme tajemství Gumbalkanu již den před oficiálním startem, nasáli jeho jedinečnou atmosféru. Zjistili jsme, co motivuje účastníky k zdolávání náročných etap a co pro ně tento "závod" vlastně znamená. Odhalili jsme příběhy plné humoru, adrenalinu a dojetí, které se skrývají za každým vozem. Sledujte nás a nenechte si ujít žádný detail!
Denní aktualizace naší cesty na našich sociálních sítích @portalridice.
Zdroj médií: Nikola Vrabel.