Články od autora Jakub Mokříš
Druhý názor na auto: Toyota Hilux
Hilux se nám v redakci na týden ohřál, takže jako fanoušek pickupů jsem samozřejmě nenechal uniknout příležitost si ho také vyzk…
Pyl na autě – co s ním?
Každý rok je to víceméně to samé. S příchodem jara se na autech začne objevovat vrstvička pylu. Co s tím a dá se tomu nějak před…
Proč elektromobily pracují s napětím 800 voltů?
Svět elektromobility funguje malinko jinak než klasické spalováky. Platí tu stejné zákonitosti, ale u „paliva“ se pracuje s troc…
Displejová šikana bude brzy minulostí. Doufejme
Automobilky nás léta přesvědčují, že integrovat co nejvíce funkci do displejů je vlastně super. Akorát, že vůbec! Je to nebezpeč…
Airpure Coca-Cola vůně do auta – test
Tohle jsme zkrátka museli vyzkoušet! Provonět si auto Coca-Colou asi není pro každého, ale milovníci tohoto nápoje jistě malou p…
Jak poznat špatnou automatickou převodovku
Závady automatické převodovky mohou mít více vnějších projevů a bohužel ne vždy se dá odhadnout bez diagnostiky, co je špatně.
Překročení rychlosti v Kalifornii – maximálně o 10 mil
Progresivní levice má už několik let svůj oblíbený cíl – individuální automobilovou dopravu. Snaží se ji co nejvíc omezit, ideál…
Za jak dlouho vyprchá alkohol z krve?
Typická otázka, kterou si kladou řidiči před jízdou druhý den po flámu. Mohu už řídit? A za jak dlouho vlastně alkohol z mé krve…
Skrytá vada auta
Kolem reklamací ojetin se točí termín „skrytá vada“. Co to je, jak se to prokazuje a co vše si může autobazar v tomto směru dovo…
e-CVT není CVT
Někdy se v diskusích dočítáme, že převodovka Toyoty označovaná jako e-CVT je v podstatě CVT. Není tomu tak, e-CVT je zcela jiná …
Bezpečnostní pásy se nenavíjejí – oprava
Bezpečnostní pásy do auta byly implementovány proto, aby v případě nehody zachytily lidské tělo. Jenže po čase se mohou přestat …
Direct Shift CVT převodovka
Automobilka Toyota má velmi trvanlivé převodovky e-CVT. V honbě za co nejlepší efektivitou však přišla s unikátním řešením klasi…
Neodpružená hmotnost – opravdu chcete velká kola?
Každé auto má nějakým více či méně sofistikovaným způsobem vyřešené pružení a tlumení nárazů od kol. Jenže pak existuje i něco j…
Robotizovaná převodovka je doménou levných aut
Když vezmete klasickou manuální převodovku a dáte trochu elektromechaniky, dostanete nejlevnější možný automat. Jak funguje v pr…
Celoroční pneu mají i svá negativa
Je strašně fajn mít na autě celoroční pneumatiky a nemuset přezouvat. Jenže ono to má i své stinné stránky a rizika.
První vyjížďka na motorce
První vyjížďka v roce má své kouzlo, ale i svá rizika. Pozor si musíte dát na spoustu věcí, které vás mohou po zimě překvapit.
Údržba motorky: Jak se připravit na první vyjížďku
Spousta motorkářů se už nemůže dočkat první vyjížďky. Na tu je ale dobré připravit sebe i stroj. Co vše zkontrolovat a na co nez…
Alkohol na kole – hrozí ztráta řidičáku?
Zhruba jedna ze čtyř nehod způsobených pod vlivem alkoholu je způsobena cyklistou. To je prostá statistika. Hrozí cyklistům, že …
Sůl ze zimy může motorku poškodit
První jarní jízdy skýtají trochu nečekané riziko. Na vozovce může být ještě poměrně dost soli jako památka na zimní náledí a sní…
Čidlo teploty chladící kapaliny – kde ho najdete?
Současné spalovací motory jsou bez výjimky chlazené vodou, respektive chladící kapalinou. Aby řídící jednotka znala její teplotu…
Oprava automatické převodovky a její cena
Vozidla s automatickými převodovkami mají nespornou výhodu v komfortu řízení. Nemusíte šlapat na spojku a řešit nějaké kvedlání …
Zajetí nového motoru. Je to vůbec dnes ještě potřeba?
Oblíbenou mantrou prodejců aut v posledních letech se stalo tvrzení, že motor není potřeba zajíždět. Není to pravda, bohužel vel…
Výměna hlavice řadící páky
Řadící páka, respektive její hlavice, nemá věčnou životnost. Z estetických důvodů ji není špatné vyměnit, když už je stará nebo …
Aditivum do motorového oleje zbytečně nedávejte
Někteří řidiči mají touhu neustále na svém autě něco vylepšovat, ale ideálně tak, aby měli dobrý pocit a moc to nestálo. Aditiva…
Brzdové třmeny mají důležitou úlohu. Co když se nevracejí?
Brzdy jsou nejdůležitější systém, který na autě je. Součástí jsou i brzdové třmeny. Co to je, jak je to poruchové a jak to vlast…
Jak rozhýbat regulaci turba?
Regulace turbodmychadla pomocí natáčecích lopatek je jednou z jeho největších slabin. Stává se, a není to nic výjimečného, že re…
Řídké oleje: peklo, nebo výhoda?
SAE normy 0W-20 a podobné jsou často proklínané jako „vodičky“, které přeci nemohou motor pořádně mazat. Není to pravda, naopak …
Řízení se sádrou
Sádra na ruce je sice omluvenka ze sportu nebo zaměstnání, ale přesto si člověk potřebuje třeba i jen na kontrolu k doktorovi za…
DOT pneu
Pneumatiky mají na sobě celou řadu čísel a kódů, které umí leccos prozradit. Krom jiného se tak lze poměrně snadno dopátrat i st…
Prokluz automatické převodovky
Prokluz je něco, co v automatické převodovce může nastat. Jenže není prokluz jako prokluz a je dobré vnímat, kdy se jedná o vlas…