Výběr sněhových řetězů není něco, co dělají řidiči každý rok. Ideální samozřejmě je, vybrat takové řetězy, které vydrží po celou životnost auta nebo déle. Po našem testu už víme, jaké se rozhodně nevyplatí kupovat.
Sněhové řetězy – jak vybrat a jaké vynechat?
Články na téma koupě sněhových řetězů:
- Jak vybrat sněhové řetězy
- Druhy sněhových řetězů - jaké vybrat?
- Automatické sněhové řetězy na auto – princip
- Nejlepší sněhové řetězy nejsou vždy ty nejlevnější
- Jak vybrat sněhové řetězy – tipy a rady
- Automatické sněhové řetězy: Výhody a proč se vyplatí
- Zimní řetězy: Pět zásad, které si ohlídat při koupi
- Sněhové řetězy Pewag: Osvědčená kvalita a dlouhá životnost
- Jak vybrat sněhové řetězy na auto
- Manuální vs. samodopínací vs. automatické sněhové řetězy
- Jaké sněhové řetězy z výběru vynechat? - právě čtete
Ať už se ve finále rozhodnete pro jakékoliv řetězy, zaměřte se nejen na jejich trakční schopnosti, ale i na to, jak se nasazují. Nejlepší samozřejmě je, si to vyzkoušet na autě, na kterém je budete používat, a to klidně několikrát. Ve sněhu a za tuhých mrazů se to dělá mnohem hůř než „na sucho“, ale bez předchozího tréninku se to provádí opravdu hodně špatně. Teď už tedy k tomu, jakým řetězům se vyvarovat.
Tekuté sněhové řetězy
Ne, nevěřte tomu, že sprej pochybného složení zázračně zlepší trakci pneumatik. Při našem testu jsme zjistili, že ano, určitý efekt tekuté řetězy mají, ale klasické nahradit nemohou. O něco se zlepší trakce mezi gumou a povrchem pod ní, takže na ledu asi pomoci mohou, v hlubokém sněhu jste bohužel bez šance, tam nemají žádný efekt. Legislativa například v Rakousku je navíc za plnohodnotnou náhradu řetězů ocelových nepovažuje.
InterPack KNS 95 9mm
Možná si říkáte: „Levné řetězy klasické konstrukce, na tom není co zkazit“. Opak je pravdou. S těmito jsme se neměli šanci ani rozjet, protože jednoduše byly příliš malé. Hrozilo, že dojde k poškrábání disku, dopnuté byly přes maximum, výrobce jednoduše podcenil jejich velikost. Je nám líto, doporučit je skutečně nelze. Je možné, že jenom došlo při výrobě k omylu a do krabice se dostala sada na menší kola, nicméně testem zkrátka i kvůli tomuto neprošly.
GOsoft Urban C
Textil nemusí být nutně špatnou volbou, ale jak ukázal náš test, trvanlivost těchto návleků byla nic moc a nejen to! Auto s nimi mělo dokonce horší jízdní vlastnosti než bez nich. Výjezd do kopce zvládly lépe holé pláště než pneumatiky oblečené do GOsoft Urban C. Vyhněte se jim, za nás naprosto selhávají a netušíme, v jakém směru mají řidičům pomoci.
Plastové pásky
Součástí našeho testování byla i bizarnost v podobě pásků, které fungují podobně jako takové ty klasické zdrhovací. Prostě se provlečou skrz disk a kolem pneumatiky, což má zlepšit trakci při záběru. Teoreticky. V praxi bohužel kousky plastu vzaly za své zhruba po dvou nebo třech metrech jízdy, ty nejlepší daly skoro pět metrů. Reálný efekt je tedy nulový. Jestli existuje nějaký způsob, jak utratit peníze za plastový odpad, pak jsou to právě tyto plastové stahovací pásky.
Zdroj médií: Jakub Mokříš, Depositphotos.