PRÁCE 🧰

Nejošklivější porevoluční škodovky jsou tři. Všechno jsou to ale skvělá auta!

13. 3. 2023 2 min. čtení diskuze (0) Tipy a rady Škoda

Škoda je spíše konzervativní automobilkou, minimálně co se týče designu. To znamená, že moc nezkouší, co její zákazníci snesou a raději se drží věcí, které fungují. Jenže i tak to občas nevyjde a designéři namísto pěkného auta vytvoří tak trochu paskvil.

Škoda Fabia Sedan

Články na téma nejošklivější auta světa:

  1. Nejhorší auto na světě
  2. Nejošklivější auto světa aneb jaká jsou hnusná auta
  3. Velkolepý návrat Fiatu Multipla je blíž, než jsme si mysleli
  4. Škoda Roomster – je to skutečně nejošklivější škodovka? - právě čtete

Škoda Fabia Sedan

Jedničková fabia byla (a stále je) skvěle postavené auto. Jedná se o jednu z nejlepších možností, pokud hledáte levnou, ale spolehlivou ojetinu. Dělala se ve třech karosářských verzích – hatchback, kombi a sedan. Do dnes se vlastně moc neví, proč vznikla poslední jmenovaná verze, kombík každopádně vycházel tvarově z hatchbacku a působil velmi přirozeně. Sedan bohužel dostal zadní část dost mohutnou. To zejména při pohledu z boku kontrastovalo s rychle klesající přídí. Zatímco tak přední polovina dávala najevo, že se jedná skromnější auto, zadek byl dost barokní, což způsobovalo silnou disproporčnost. Paradoxem je, že první fabia, která sjela z výrobní linky, byla ve variantě sedan. Vyrobeno jich bylo ale nejméně. Naštěstí.

Škoda Roomster

Škoda Roomster

Ještě od fabie tak úplně neutečeme. Model Roomster totiž vznikl spojením přední části fabie 2. generace a na zadek designéři naroubovali cosi, co mělo původ v oktávce. Auto to bylo skvělé a navýsost praktické! Interiér byl krásně vzdušný, tedy hlavně v zadní části, kde byly nízko i hrany oken, což se líbilo zejména dětem, které tak měly pefektní výhled ven. Jenže pak tu byl design… Roomster vypadá, jak kdyby někdo vzal dvě auta, která spolu nemají nic společného a za B sloupkem je svařil. Vznikly dvě rozdílné linie dveří, jedna stoupající, druhá rovná. Předek je mohutnější, zadní část připomíná spíš akvárium a korunu tomu nasazuje horní hrana oken, která je jednou rovná, pak je to jakýsi oblouček. Doráží to zvláštní tvar rámu předních dveří, jejichž roh dost trčí do prostoru, když je člověk otevírá. Autor článku přiznává, že i on se tímto rohem už jednou praštil a byla z toho nehezká boule.

Škoda Octavia 3 – facelift

Škoda Octavia 3 – facelift

U oktávky jsme byli zvyklí, že je tak nějak neutrálně pěkná, nepodbízí se a design nehraje hlavní roli. Trojka se povedla. Ne že by měla vyloženě šmrnc, ale přicházely do módy hrany, všechno na autě bylo víceméně vyvážené, proporce byly vyladěné… co se na tom dá pokazit, žejo? Jenže pak přišel facelift! Tedy ne že bych chtěl být na mistra Kabaně nějak zlý, ale tohle byl fakt krok vedle. Rozdělit přední světla jakousi linkou, navíc s tím, že k sobě tvarem obě poloviny moc nepasují, nebyl tak úplně dobrý nápad. Nejhůř z toho vyšlo „ereso“, kde ta vnitřní polovina světel tvořila optický celek s maskou. Fakt to bylo nutné? Není facelift spíš jenom o „učesání“ a drobných úpravách, které mají dostat stávající model blíže k dokonalosti?

Zdroj info: škoda.
Zdroj médií: Jakub Mokříš, Škoda.

Podobné články