🇦🇹 Diesel 1,69 € Natural 95 1,68 € 🇨🇿 Diesel 37,21 Kč Natural 95 38,97 Kč 🇩🇪 Diesel 1,69 € Natural 95 1,86 € 🇫🇷 Diesel 1,72 € Natural 95 1,83 € 🇭🇷 Diesel 1,45 € Natural 95 1,54 € 🇭🇺 Diesel 616,60 HUF Natural 95 602,90 HUF 🇮🇹 Diesel 1,76 € Natural 95 1,87 € 🇵🇱 Diesel 6,53 PLN Natural 95 6,54 PLN 🇸🇮 Diesel 1,51 € Natural 95 1,48 € 🇸🇰 Diesel 1,53 € Natural 95 1,62 € 🇦🇹 Diesel 1,69 € Natural 95 1,68 € 🇨🇿 Diesel 37,21 Kč Natural 95 38,97 Kč 🇩🇪 Diesel 1,69 € Natural 95 1,86 € 🇫🇷 Diesel 1,72 € Natural 95 1,83 € 🇭🇷 Diesel 1,45 € Natural 95 1,54 € 🇭🇺 Diesel 616,60 HUF Natural 95 602,90 HUF 🇮🇹 Diesel 1,76 € Natural 95 1,87 € 🇵🇱 Diesel 6,53 PLN Natural 95 6,54 PLN 🇸🇮 Diesel 1,51 € Natural 95 1,48 € 🇸🇰 Diesel 1,53 € Natural 95 1,62 €
PRÁCE 🧰
KALKULAČKA NÁKLADŮ 🚗

Nejškaredější auto světa hlásí návrat! A možná se bude vyrábět u našich sousedů

19. 1. 2023 3 min. čtení diskuze (0) Aktuality Fiat

Fiat Multipla patří k těm nejkontroverznějším vozidlům v historii. Podle některých anket jde dokonce o to vůbec nejošklivější auto na světě. Kvůli nízkým prodejům se odebralo do automobilového důchodu. Podle nového plánu Fiatu se má ale Multipla během několika let do nabídky vrátit!

Velkolepý návrat Fiatu Multipla je blíž, než jsme si mysleli

Články na téma nejošklivější auta světa:

  1. Nejhorší auto na světě
  2. Nejošklivější auto světa aneb jaká jsou hnusná auta
  3. Velkolepý návrat Fiatu Multipla je blíž, než jsme si mysleli - právě čtete
  4. Škoda Roomster – je to skutečně nejošklivější škodovka?

Reinkarnace ošklivého káčátka?

Sázka na výjimečný design je rozhodně jednou z cest, jak se zarýt automobilovému publiku pod kůži. Fiat ale tuhle myšlenku pojal v roce 1998 tak trochu jinak. Netradičně a po svém. Jak jinak si vysvětlit italský počin, který jedni milují a druzí nenávidí?

Multipla si rovnou několikrát po sobě vysloužila titul nejškaredější auto roku a v roce 2002 dokonce Fiat obdržel cenu prestižního britského motoristického magazínu AutoCar za nejošklivější auto všech dob.

O tom, že se původní Multipla ale zapsala do paměti automobilových nadšenců, nicméně nemůže být pochyb. Kvůli malému zájmu byla ovšem její výroba v roce 2010 ukončena. Podle nejnovějších informací by se ale mohla na silnice vrátit. Nová a značně modernizovaná. Navíc s elektrickým pohonem.

Velkolepý návrat Fiatu Multipla je blíž, než jsme si mysleli

Uniklé plány na roky 2024 a 2025

S informací o návratu Fiatu Multipla přišel jako první s odvoláním na uniklé informace přímo z automobilky italský blog Passione Auto Italiane, podle kterého je ale staronové označení zatím pouze interní.

Na druhou stranu je stále ve hře a vůbec není vyloučené, že k reinkarnaci Multiply opravdu dojde. Tím spíš, když Fiat v poslední době rád vrací do nabídky už kdysi používaná označení. Příkladem budiž třeba dodávka Ulysse, jejíž užitkový základ se po několikaleté přestávce opět jmenuje Scudo.

Elektrické „es-ú-véčko“ s platformou Peugeotu

Co o nové Multiple zatím víme? Zejména to, že nepůjde o MPV, ale 4,4 metrů dlouhé SUV, které vystřídá kompaktní řadu Tipo. Stát bude na platformě CMP, kterou používají třeba Peugeoty 208 a 2008, Opely Corsa a Mokka nebo Citroën C4.

S největší pravděpodobností tak reinkarnovaná Multipla dostane plně elektrický pohon a možná také benzinový agregát. Vyrábět se podle Italů bude od roku 2025 nejspíše v Turecku. Vyloučená ale není ani výroba u našich slovenských sousedů.

Velkolepý návrat Fiatu Multipla je blíž, než jsme si mysleli

Výroba na Slovensku je jednou z možností

Podle německého magazínu Auto Motor und Sport a s odvoláním na jiné zdroje, je jednou z možností výroby i trnavský závod Stellantis, kde se dnes vyrábí třeba právě Peugeot 208. Z logického hlediska je to dost pravděpodobné, protože zmíněný závod je na produkci aut na platformě CMP technologicky připravený.

Všechny výše uvedené informace je ale zatím potřeba brát s rezervou. Ačkoliv o autenticitě uniklých materiálů nepochybujeme, jejich autoři jsou přece jen horkokrevní Italové, jejichž plány lze brát vážně asi jen tak jako dlouhodobou předpověď počasí. Jak bude vypadat staronová Multipla a jestli tohle legendární jméno opravdu ponese, je zatím ve hvězdách, respektive v plánech Fiatu na roky 2024 a 2025.

Zdroj info: Aktuálně, Passione Auto Italiane.
Zdroj médií: Depositphotos.

Podobné články