🇦🇹 Diesel 1,69 € Natural 95 1,68 € 🇨🇿 Diesel 37,77 Kč Natural 95 39,02 Kč 🇩🇪 Diesel 1,66 € Natural 95 1,84 € 🇫🇷 Diesel 1,74 € Natural 95 1,86 € 🇭🇷 Diesel 1,45 € Natural 95 1,54 € 🇭🇺 Diesel 627,60 HUF Natural 95 613,70 HUF 🇮🇹 Diesel 1,75 € Natural 95 1,87 € 🇵🇱 Diesel 6,53 PLN Natural 95 6,56 PLN 🇸🇮 Diesel 1,53 € Natural 95 1,51 € 🇸🇰 Diesel 1,56 € Natural 95 1,62 € 🇦🇹 Diesel 1,69 € Natural 95 1,68 € 🇨🇿 Diesel 37,77 Kč Natural 95 39,02 Kč 🇩🇪 Diesel 1,66 € Natural 95 1,84 € 🇫🇷 Diesel 1,74 € Natural 95 1,86 € 🇭🇷 Diesel 1,45 € Natural 95 1,54 € 🇭🇺 Diesel 627,60 HUF Natural 95 613,70 HUF 🇮🇹 Diesel 1,75 € Natural 95 1,87 € 🇵🇱 Diesel 6,53 PLN Natural 95 6,56 PLN 🇸🇮 Diesel 1,53 € Natural 95 1,51 € 🇸🇰 Diesel 1,56 € Natural 95 1,62 €
PRÁCE 🧰
KALKULAČKA NÁKLADŮ 🚗

Příprava auta na jaro a léto

8. 4. 2024 3 min. čtení diskuze (0) Tipy a rady

Konec zimy znamená i konec nejnáročnějšího období pro auto. Jenže jaro a léto s sebou nese zase trochu jiné problémy i rizika. Jak na ně vůz připravit?

Příprava auta na letní sezónu

Auto pořádně umyjte

Inertní posyp je na ústupu, cestáři nejraději solí a mají k tomu velmi dobrý důvod – není třeba to po zimě uklízet. Problém je to pro majitele aut, kterým sůl ráda rozežírá karoserii a komponenty podvozku. Po zimě může být sůl v nejrůznějších dutinách a špatně přístupných místech přítomna, společně s vlhkostí je to obří riziko, následky se navíc špatně řeší.

Po zimě je nejlepší auto pořádně, ale opravdu pořádně umýt. Zejména podvozek, kde je potřeba sůl doslova vypláchnout odevšud. Jarní péče o auto by tak měla začít jeho očistou. Fajnšmekři mohou navrch podvozek ošetřit proti korozi, ideálně i s vystříkáním dutin voskem.

Autobaterie

V zimě dostává akumulátor docela „čočku“. Studené starty studeného motoru mu dávají zabrat, stejně jako třeba vyhřívání sedaček nebo volantu a na jaře tak může být nedostatečně nabitý. Jeho dobitím inteligentní nabíječkou nic nezkazíte, jenom mu prospějete a připravíte ho na letní vedra, která mu rovněž nedělají úplně dobře.

Stěrače

Spousta řidičů si ráda přes zimu pomáhá s oškrábáním skla pomocí trochu zvláštní metody. Prostě zapnou foukání na sklo a po chvíli zapnou stěrače. Ano, fungovat to může, ale gumičky dostávají dost zabrat kvůli ledu plnému ostrých hran. Jejich hladká hrana se trhá a ztrácí celistvost, takže stačí jednu zimu takto stěrače provozovat a jsou na výměnu. S příchodem jara je minimálně zkontrolujte a případně vyměňte. Doporučujeme investovat do nějakých kvalitnějších (Valeo, Bosch), které zpravidla vydrží víc jak jednu sezónu. Mimochodem, když už jsme u těch stěračů, nezapomeňte vyměnit zimní ostřikovací kapalinu za letní.

Klimatizace

Každoročně by měla proběhnout výměna filtru klimatizace, u málo vytěžovaných aut lze akceptovat dvouletý interval. Co však nepodceňte, je čistota klimatizačního okruhu. V případě, že cítíte zápach po zapnutí klimatizace, řešte to. Jinak budete s prvními vedry stát před dilematem, jestli jet v teple, nebo ve chládku, ale se smrádkem.

Ideální na jarní údržbu auta jsou jednorázové spreje pro dezinfekci. Prostě pustíte klimatizaci na plno, zapnete vnitřní okruh a sprej necháte celý vyprázdnit, stačí ho dát mezi sedačky nebo do prostoru před sedadlem spolujezdce například. Dezinfekce projde a vše vyčistí. Pozor, není to všemocné a všespásné, na silně znečištěný výparník je potřeba specializovaný servis nebo alespoň desinfekční pěna s hadičkou, kterou protáhnete okruhem až do něj.

Připravte letní pneumatiky

Zatím vyloženě nutně přezouvat nemusíte, ale pokud letní máte, není od věci zkontrolovat jejich stav. To znamená zejména hloubku dezénu. Minimální přípustná je 1,6 mm, jakmile naměříte cokoliv pod 2 mm, je otázka, jestli se nevyplatí spíš rovnou objednat pláště nové. Rozhodně pneumatiky nafoukejte na požadovaný tlak a nezapomeňte to samé udělat s rezervou. Pokud je prázdná, vozíte ji v autě zbytečně.

Zdroj info: motor1, carandriver, autoexpress, carmechanic, tremec-blog, engineering explained.
Zdroj médií: Depositphotos.

Podobné články