PRÁCE 🧰

Jaké vybrat ojeté SUV s pohonem 4x4?

18. 9. 2022 2 min. čtení diskuze (0) Tipy a rady

Potřebujete občas vyjet s autem i mimo silnice, ale není a nebude to jeho denní chleba nebo máte jen chatu vysoko v horách a bez čtyřkolky byste se tam v zimě nevyškrábali? Pak se možná bude hodit pár tipů na ojetá SUV 4x4.

Nejlepší ojeté SUV 4x4

Škoda Yeti

Už se nějaký čas nevyrábí, ale jako ojetina je Yeti velmi zajímavý vůz. Z motorů berte novější 2.0 TDI-CR bez vířivých klapek, který je spolehlivý a potěší i spotřebou. Pokud chcete automat, prověřte pořádně, jak je na tom. Stejně tak vyzkoušejte, jak se chová Haldex spojka. Jakékoliv podezřelé zvuky mohou u obou komponentů značit vážnou závadu. Jinak tohle auto na žádné problém netrpí.

Kia Sportage

Jihokorejská Sportage je ve své třetí generaci spolehlivé a trvanlivé auto, které si umí obstojně poradit i když dojde na terén. Chtějte ji s motorem 2.0 CRDI, který je jednoduchý a netrpí na žádné zásadní závady. Navíc dobře snáší i prodloužený interval výměny oleje, což je mezi naftovými pohonnými jednotkami vcelku unikum. Měňte mazivo po 15 tisících a najedete půl milionu bez problémů. Sportage navíc nerezne a i podvozek je robustně postavený.

Toyota RAV4

Tip na nejlepší ojeté SUV 4x4

U tohoto ojetého SUV 4x4 se vybodněte na diesely a hledejte benzínový dvoulitr. Je daleko spolehlivější a dá se říct, že bezproblémový. Třetí generace "ravky" dobře snáší i každodenní jízdy po polňačkách. Podvozkové komponenty jsou na to dimenzovány. Horší je to uvnitř, kde se trochu hůř hledá optimální poloha za volantem, a to zejména řidičům vyšších postav. Pozor také na páté dveře, pro někoho by mohl být problém, že se otevírají do strany, ne nahoru.

Dacia Duster

Za málo peněz hodně muziky. Tak by se dal charakterizovat Duster. S atmosférickou jedna-šestkou bude sloužit spolehlivě, ačkoliv ta cena se prostě někde projevit musí. Komfort na palubě je tak o řád nižší než u výše jmenovaných konkurentů. Víc než na cestování, je tohle auto stavěné na práci. Kupují ho hajní, lesníci, slouží v lomech a podobně těžkých podmínkách.

Mezi ojetinami se to pak hemží kousky, které jsou zralé na generálku podvozku. Proto si bezpodmínečně nechte Dustera před nákupem zvednout a pořádně se podívejte, jak vypadá ze spodu. Uvidíte-li obouchaný výfuk a krycí plechy s vrypy od kamenů, běžte radši o dům dál a najděte si takový kousek, který jezdil spíš po silnicích, maximálně polňačkách.

Zdroj médií: Flickr.

Podobné články