PRÁCE 🧰

Vybíráme ojeté auto s pohonem čtyř kol do 200 tisíc korun

9. 5. 2023 2 min. čtení diskuze (0) Tipy a rady

Vůz s pohonem všech kol je výhoda zejména třeba v zimě nebo tam, kde bývají tužší zimy, a tudíž hůře sjízdné silnice. Nabídka je v tomto směru široká a do 200 000 korun se dá vybrat spousta fajn aut.

Ojetá auta s pohonem čtyř kol do 200 000 korun

Dacia Duster

Čím jiným začít, než rozpočtovým zázrakem, který poskytne maximální užitnou hodnotu a nechce za to moc? Dustera nemusíte nutně hledat co nejnovějšího, nejméně problémů slibuje starší benzínová atmosférická šestnáctistovka. Pohon všech čtyř kol byl k dispozici i s naftovou 1.5 DCi a ne že by to nebyl fajn motor, ale jakmile se na dieselu něco pokazí, tak to bývá drahé. Tak jako tak je reálné sehnat za 200 tisíc korun ojetinu s nájezdem do 150 tisíc kilometrů a v solidním stavu. Koukněte se na podvozek, který obvykle prozradí, jak moc bylo auto vytěžované v terénu. Dustera ve čtyřkolce si koupila spousta hajných, kteří jezdili cestou necestou a s autem se nemazlili, ale taky se najdou jako opečovávané ojetiny v garážích rodin bydlících třeba v zapadlých vískách na Vysočině.

Inzeráty ojetých vozů Dacia Duster

Suzuki SX4

Tento vůz má nálepku spíš seniorského auta, ale neprávem. Starší lidé ho nicméně milují pro jeho spolehlivost, jednoduchost a snadné nastupování. Mechanicky velmi odolné auto, na kterém toho není moc co by se mohlo pokazit. Připojení zadních kol je realizováno prostřednictvím elektromagnetické spojky, která nevyžaduje údržbu. Nenechá si toho ale líbit tolik, jako robustnější systémy a SX4 není offroad, takže kdo jezdil v tvrdším terénu, mohl lamely spojky spálit nebo jim minimálně dost zkrátit životnost. Z motorů doporučíme nejvíce asi 1.6 VVT, který je odolný, má solidní dynamiku a nechá se s ním trvale jezdit do 7 litrů na sto. Benzínové agregáty jsou ale spolehlivé v tomto autě všechny, naopak se vyhněte dieselům, které zdaleka tak robustní nejsou.

Nabídka ojetých vozů Suzuki SX4

Škoda Yeti

Malé „české SUV“ bylo dřív velmi populární, protože umělo tahat přívěs o hmotnosti až dvě tuny a byl to jednoduše spolehlivý pracant. Čtyřkolka Haldex je spolehlivá, pokud se jí dostává pravidelných výměn oleje. Yeti nerezne, jezdí krásně, interiér je dobře sestavený a plný prémiových materiálů, akorát je potřeba počítat s o dva litry vyšší spotřebou, než jakou mají stejné motory v aerodynamičtějších oktávkách. Hodně řidičů si yetiho pořídí v naději, že s klidnou nohou budou jezdit „do pěti“, jenže realita je spíš sedm, na dálnici klidně osm litrů. Z motorů bychom si vybrali 2.0 TDI o výkonu 103 kW, který je spolehlivý a dobře funguje i se šestistupňovým DSG automatem. U převodovky akorát pozor na výměny oleje – měly by probíhat v intervalu 60 tisíc kilometrů, pokud o tom záznam v historii vozu nenajdete, počítejte s tím, že klidně kolem 200 tisíc kilometrů se taková skříň může pokazit. Oprava nebývá levná.

Inzeráty ojetých aut Škoda Yeti

Zdroj info: aaa, autoexpress.
Zdroj médií: Depositphotos.

Podobné články