🇦🇹 Diesel 1,69 € Natural 95 1,68 € 🇨🇿 Diesel 37,77 Kč Natural 95 39,02 Kč 🇩🇪 Diesel 1,66 € Natural 95 1,84 € 🇫🇷 Diesel 1,74 € Natural 95 1,86 € 🇭🇷 Diesel 1,45 € Natural 95 1,54 € 🇭🇺 Diesel 627,60 HUF Natural 95 613,70 HUF 🇮🇹 Diesel 1,75 € Natural 95 1,87 € 🇵🇱 Diesel 6,53 PLN Natural 95 6,56 PLN 🇸🇮 Diesel 1,53 € Natural 95 1,51 € 🇸🇰 Diesel 1,56 € Natural 95 1,62 € 🇦🇹 Diesel 1,69 € Natural 95 1,68 € 🇨🇿 Diesel 37,77 Kč Natural 95 39,02 Kč 🇩🇪 Diesel 1,66 € Natural 95 1,84 € 🇫🇷 Diesel 1,74 € Natural 95 1,86 € 🇭🇷 Diesel 1,45 € Natural 95 1,54 € 🇭🇺 Diesel 627,60 HUF Natural 95 613,70 HUF 🇮🇹 Diesel 1,75 € Natural 95 1,87 € 🇵🇱 Diesel 6,53 PLN Natural 95 6,56 PLN 🇸🇮 Diesel 1,53 € Natural 95 1,51 € 🇸🇰 Diesel 1,56 € Natural 95 1,62 €
PRÁCE 🧰
KALKULAČKA NÁKLADŮ 🚗

Rychlost auta – jak ji zvednout?

18. 4. 2024 2 min. čtení diskuze (0) Tipy a rady

Rychlost auta chce zvednout spousta řidičů s omezeným rozpočtem. Jenže obvykle je to dost drahé. Co však můžete udělat zadarmo nebo za pár korun?

Jak levně zrychlit auto?

Vyházejte všechno nepotřebné

Jeden moudrý muž řekl, že když přidáte výkon, zrychlíte na rovinkách, když odlehčíte auto, zrychlíte všude. Je to pravda, menší hmotnost znamená i lepší chování v zatáčkách, rychlejší akceleraci i zpomalení. Lehčí auto má menší opotřebení pneumatik i podvozku. Obvykle se začíná sedadly, která tvoří dost zásadní podíl „zbytné“ hmotnosti. Vyndejte zadní lavici a pokud ho nepotřebujete, tak klidně i sedadlo spolujezdce. Lze pokračovat dál – k čemu plasty nebo odhlučnění, že? Limit si určíte sami, ale nepřežeňte to. Autem, ve kterém nic není, se rozléhají všelijaké otravné hluky a rezonance, pokud však míříte směrem k okruhovým závodům, každé kilo dolů oceníte.

Kola a pneumatiky

Tohle je do značné míry alchymie. Ona totiž větší kola jsou většinou i těžší, na druhou stranu pneumatiky s nižším profilem se lépe chovají v zatáčkách a mají lepší odezvu na řízení. Je tedy potřeba nebrat slepě co největší kola, ale udělat nějaký optimální kompromis.

Pneumatiky jsou tím, co vás zrychlí nejvíc. Posunou přilnavost v zatáčkách, akceleraci i brzdný výkon, navíc mají většinou tužší konstrukci, takže řidič lépe cítí, co se s autem děje. Platí za to ale vyšším opotřebením měkké směsi. U pneumatik si můžete hrát i s tlakem – lehké snížení může přinést ještě o kousek vyšší trakci.

Chiptuning

Pro nezasvěceného je to do značné míry alchymie, ale čipem se dá posunout výkon docela znamenitě. Vykoupeno je to zpravidla nižší životností motoru, proto je potřeba volit nějaký konstrukčně robustnější. Kolem čipování aut se pohybuje dnes kde kdo a spousta podnikavců vsází jenom na placebo efekt, ale reálně nic neumí. Komunita tunerů umí v tomto směru velmi dobře poradit, případně se podívejte na reference na fórech nebo profilech na sociálních sítích konkrétního podnikatele.

Převodovka, diferenciál

Stálý převod rozhoduje z velké části o dynamických schopnostech auta, respektive je to kompromis mezi spotřebou a dynamikou. Jeho modifikací můžete získat znatelně lepší zrychlení, vykoupené nižší maximální rychlostí. Když na to přijde, není zase takový problém skříň „vykuchat“ a modifikovat ji vlastně celou, existují na to připravené kity (nabízí je například Sixta), ale to už se nepohybujeme finančně úplně nízko. Mimochodem, i DSG automaty se dají vylepšit, mohou mít odolnější sportovní spojky a rychlejší řazení.

Poměrně solidní zlepšení dostanete samosvorným diferenciálem, to se bavíme o ceně 20 až 30 tisíc korun. Ano, není to málo, ale bez diferenciálu s omezenou svorností zkrátka budete při projíždění zatáček narážet na limit daný konstrukcí diferenciálu klasického. Ideální samozřejmě je, když má vůz samosvor už z výroby.

Zdroj info: motor1, engineering explained, carandriver, autoexpress, carmechanic, tremec-blog.
Zdroj médií: Depositphotos.

Podobné články