Při úpravách softwaru řídících jednotek by neměla nejnižší cena být rozhodujícím faktorem. Ty „nejvýhodnější nabídky“ totiž obvykle nejsou až tak skvělé, jak se může na první pohled zdát.
VIDEO: Chiptuning a cena - levný vs drahý

Články na téma vše o chiptuningu:
- Cena chiptuningu: levný vs drahý - právě čtete
- Chiptuning a brzdy
Nejlevnější chiptuning neznamená nejlepší
Když se podíváme na ty skutečně nejlevnější nabídky, zjistíme, že někteří chiptuneři jsou schopni jít s cenou pod pět tisíc korun, ale klidně i až někam ke dvěma tisícům. Je otázkou, jak moc zkušený daný úpravce bude a jak moc bude rozumět tomu, co dělá. U naftových motorů to může velmi snadno přehnat se vstřikovací dávkou paliva do té míry, že DPF filtr bude vyžadovat regeneraci v extrémně krátkých intervalech. To s sebou nese jak zvýšenou spotřebu paliva, tak i nadměrně rychlé opotřebení filtru a následnou nákladnou výměnu.
Pracuj v oboru auto-moto
Cena chiptuningu může napovědět leccos
Další věc je nějaký následný servis. Úprava řídící jednotky není jen o tom, že někdo nahraje odlišný software a konec. Úpravce by měl mít vše zálohované a měl by být schopen vám na požádání vydat zálohu vašeho originálního softwaru, případně rovnou vrátit změny zpět. Stejně tak by měla existovat zpětná vazba mezi úpravcem a zákazníkem, kdy by v případě ne zcela funkčního chiptuningu měl zákazník mít možnost se někam dovolat a problém řešit. A to i po několika letech, což je také důvod, proč je lepší důvěřovat zavedeným firmám s určitou tradicí a ne každému hejhulovi s výbavou z Aliexpressu.
Když tedy uvidíte nabídku na nejlevnější chiptuning, zpozorněte. Nikdo netvrdí, že půjde automaticky o nekvalitní úpravu, ale je dobré vzít v úvahu, co cenu tvoří. V ideálním případě je za ní schováno několik testů, kdy řídící jednotka prošla úpravou, následně se změřily hodnoty na válcové brzdě a vůz byl vyzkoušen v provozu. Pozor, toto by mělo platit pro každý jednotlivý motor, jehož úpravu firma nabízí. A i konkrétní motor s konkrétním označením se může vyskytovat ve více autech s různým nastavením softwaru, což násobně zvedá počet různých továrních nastavení. Do toho může automobilka ještě u některých modelů přijít se softwarovou ochranou právě proti úpravcům, kterou je nutné nějak obejít, což situaci dále zesložiťuje. Ne, úprava za trojku i s cestou tohle všechno nezahrnuje, protože to ekonomicky ani není možné.
VIDEO: Chiptuning a cena aneb levný vs. drahý chiptuning
Zdroj médií: Depositphotos.