🇦🇹 Diesel 1,69 € Natural 95 1,68 € 🇨🇿 Diesel 37,21 Kč Natural 95 38,97 Kč 🇩🇪 Diesel 1,69 € Natural 95 1,86 € 🇫🇷 Diesel 1,72 € Natural 95 1,83 € 🇭🇷 Diesel 1,45 € Natural 95 1,54 € 🇭🇺 Diesel 616,60 HUF Natural 95 602,90 HUF 🇮🇹 Diesel 1,76 € Natural 95 1,87 € 🇵🇱 Diesel 6,53 PLN Natural 95 6,54 PLN 🇸🇮 Diesel 1,51 € Natural 95 1,48 € 🇸🇰 Diesel 1,53 € Natural 95 1,62 € 🇦🇹 Diesel 1,69 € Natural 95 1,68 € 🇨🇿 Diesel 37,21 Kč Natural 95 38,97 Kč 🇩🇪 Diesel 1,69 € Natural 95 1,86 € 🇫🇷 Diesel 1,72 € Natural 95 1,83 € 🇭🇷 Diesel 1,45 € Natural 95 1,54 € 🇭🇺 Diesel 616,60 HUF Natural 95 602,90 HUF 🇮🇹 Diesel 1,76 € Natural 95 1,87 € 🇵🇱 Diesel 6,53 PLN Natural 95 6,54 PLN 🇸🇮 Diesel 1,51 € Natural 95 1,48 € 🇸🇰 Diesel 1,53 € Natural 95 1,62 €
PRÁCE 🧰
KALKULAČKA NÁKLADŮ 🚗

VIDEO: Chiptuning a STK - emise

10. 6. 2022 1 min. čtení diskuze (0) Tipy a rady Rádce motoristy Vše o chiptuningu Rizika chiptuningu

Část těch, kteří absolvují se svým autem chiptuning, se obává příští STK. Objasníme, proč jsou tyto obavy zbytečné a proč nemá chiptuning na výsledek kontroly vliv.

Chiptuning a STK - emise

Co emise?

Chiptuning sice mění průběh křivky výkonu a krouticího momentu, ale na emise by měl mít naprosto minimální vliv. Dochází při něm sice ke změnám v množství vstřikovaného paliva, na druhou stranu má vůz pořád katalyzátor, případně DPF. Dokud majitel tyto dvě komponenty neodstraní, měl by přes emise na STK bez problémů projít. Ještě k častému omylu – technická kontrola nemá nic společného s tou homologační, kterou musí vozidlo projít před uvedením do prodeje. Homologační kontrola je velmi přesný proces, který simuluje jízdu velmi specifickým způsobem a na hodnoty při homologaci naměřené se v reálném provozu lze dostat jen stěží. STK se zaměřuje na kouřivost a její součástí je i vizuální kontrola výfukového systému. Vozidla mají povolené jiné maximální hodnoty v závislosti na jejich stáří a aby někdo neprošel, tak musí být na daném autě něco opravdu hodně špatně (například chybějící katalyzátor). Případně musejí být načipovaná opravdu tak špatně, že při akceleraci se za nimi vytvoří kouřová clona.

Poznají to z řídící jednotky?

Na emisích se technik připojí na řídící jednotku auta, takže se logicky někteří tuneři obávají, že právě tím zjistí, že se s ní děly nějaké „nepravosti“. Není tomu tak, pokud se chiptuning udělá správně, nehrozí nic a šanci úpravu poznat by měla maximálně automobilka. Na STK projdete bez problémů.

Odborník na téma chiptuning a STK - emise

Zdroj info: CIMBU Autosport.
Zdroj médií: Depositphotos.

Podobné články