CNG, ale hlavně LPG je u nás v poslední době populární a jeho obliba mezi řidiči vzrostla s tím, jak extrémně podražil benzín a nafta. Jenže jak jsou na tom tato alternativní paliva s chiptuningem?
VIDEO: Chiptuning auta s LPG nebo CNG pohonem?
Články na téma chiptuning:
- Chiptuning motoru
- Chiptuning - vyplatí se?
- Chiptuning v kostce - jak to funguje?
- Chiptuning auta s LPG nebo CNG pohonem? - právě čtete
- Chiptuning a oleje
- Chiptuning obytných vozů
- Limity chiptuningu
Ideální je tovární LPG
Obecně nejen možnost a chování motoru po chiptuningu, ale celá životnost agregátu, jeho spolehlivost a výdrž, vychází z kvality přestavby. Do dnes bohužel na trhu existují firmy, které nedělají přestavby na LPG příliš profesionálně a výsledkem jsou ve finále vyšší náklady, než při provozu na benzín, protože to, co majitel auta ušetří na palivu, vydá zpět na opravách. Ideální jsou proto přestavby, které jsou tzv. tovární, tedy provedené přímo výrobcem auta.
Nedostatek plynu vyústí v nárůst teplot
Jak LPG, tak CNG mají vyšší oktanové číslo, takže je možné nastavit řídící jednotce vyšší předstih, což zlepší spotřebu a má to vliv i na výkon a krouticí moment. Každopádně není úplně dobré dělat chiptuning na autě, které nemá LPG systém v perfektním stavu. V plynu totiž bývají často nečistoty, které mohou přicpávat sítko, které funguje jako filtr. To změní tlakové poměry a plynu jde do motoru méně než má. Vyústí to (ač to zní trochu nelogicky) v nárůst teplot, což působí další problémy.
VIDEO: Má smysl chiptuning auta s CNG nebo LPG?
Zdroj médií: Depositphotos.