S ochlazováním a s tím jak klesají teploty i po nulu, přibývá aut, která ráno nenastartují vlivem vybité autobaterie. Není tedy od věci ji dobít.
Postup nabíjení autobaterie

Články na téma nabíjení autobaterie:
- Rychlonabíjení autobaterie
- Jak dlouho nabíjet autobaterii
- Nabíjení autobaterie v autě – postup - právě čtete
- Doba nabití autobaterie
- Specifické nabíjecí režimy automatických nabíječek baterií
- Doba nabíjení autobaterie
- Nabíjení autobaterie
Postup při nabíjení autobaterie je vcelku jednoduchý, o kousek jednodušší to mají ti, kdo disponují automatickou nabíječkou. Ani v případě té klasické, tedy s nastavitelným proudem, to není nic složitého a nezvládnutelného. Hlavně se toho nebojte!
Najděte autobaterii
Zdánlivě jednoduchý úkol. Jenomže pozor, některá auta mají akumulátor docela solidně ukrytý. Krom obligátního prostoru pod přední kapotou se může nacházet třeba vzadu. Typicky vzadu v kufru, za krytem, jakoby za nebo spíš nad kolem. Tam se k ní dostává o něco hůř, ideální je podívat se do návodu k autu, kde jsou k nabíjení podrobné instrukce.
Dobíjení autobaterie v autě – postup
Pakliže je možné vyndat nebo vyšroubovat zátky nad elektrodami, vyndejte je. Před nabíjením dolijte hladinu elektrolytu na požadovanou hladinu destilovanou vodou.
Připojte nabíječku k autobaterii, nejprve kladnou, tedy červenou svorku na kladný pól, poté zápornou, tedy černou svorku, na záporný pól. V případě nabíječky s nastavitelným proudem zvolte hodnotu proudu v hodnotě 1/10 kapacity autobaterie (4,5 A pro 45Ah akumulátor, 6 A pro 60Ah autobaterii a podobně) a nabíjejte maximálně deset hodin, kontrolujte však průběžně napětí. U automatické nabíječky zatím nemusíte dělat nic.
Pracuj v oboru auto-moto
Zapojte nabíječku do zásuvky, u automatické ještě ještě zvolte příslušný režim. Nabíječky, které umožňují změnu napětí, přepněte na to, které odpovídá vaší autobaterii. Nabíjení by mělo začít, chytrá nabíječka ho má rozdělené do několika fází, přičemž kompletní nabití autobaterie může v závislosti na jejím stavu trvat i více jak 24 hodin.
Po skončení nabíjení nejdříve vytáhněte nabíječku ze zásuvky, následně odpojte nejprve zápornou, poté kladnou svorku. V případě automatické nabíječky platí, že není nutné ji odpojovat hned, protože nabíjecí proces ukončí sama. Pakliže ji necháte připojenou delší dobu, nebude s tím mít problém, naopak – jestliže poklesne napětí akumulátoru, opět ho dobije.
Nabíjet autobaterii v autě, nebo mimo?
Je to jedno! Dnes už je spíš lepší nabíjet autobaterii v autě, protože se o tom jednak dozví řídící jednotka, která pak z toho nebude tak vykulená, druhak je pravda, že odpojením baterie od palubní sítě vozidla obvykle přijdete třeba o uložené radiostanice a podobně. Více se dozvíte v manuálu k autu, zejména u automatických nabíječek bychom ale v klidu nabíjeli akumulátor připojený. Když už budete tím manuálem listovat, tak se podívejte, kam máte svorky nabíječky připojit – ne vždy to nutně musejí být póly autobaterie.
Co baterie v elektromobilu?
Elektromobily mají jednak trakční baterii a pak také i klasickou 12V autobaterii. Ta slouží pro provoz palubního počítače a veškeré elektroniky. Taktéž spíná velký stykač trakčního akumulátoru, který ho připojuje k pohonu. Pokud nemá dvanáctivoltová baterie elektromobilu dostatek energie, může ta trakční být klidně do plna nabitá, ale neodjedete nikam – stykač nesepne.
Zdroj médií: Depositphotos.