Dnes už to s autobateriemi není tak jednoduché, jako to bylo dřív. Typů autobaterií je více a ne všechny si automaticky rozumí se všemi automobily. Jaká se hodí do kterého auta?
Porovnání jednotlivých autobaterií

Články na téma autobaterie:
- Porovnání jednotlivých autobaterií - právě čtete
- Výměna autobaterie - návod jak na to
- Odpojení autobaterie
- Jak vybrat autobaterii?
- Oprava autobaterie - jak probíhá?
- Jak funguje autobaterie
- Autobaterie a magické oko – proč na něj nespoléhat
- Repas autobaterie se nedělá z více důvodů
- Jak výrobci šidí autobaterie
Při volbě správného typu akumulátoru pro konkrétní vůz je dobré se řídit doporučením výrobce. Není přímo nutné shánět originální, stejnou jako tam byla po výrobě, ale určitě je nutné dodržet druh autobaterie.
Olověné baterie
Dnes už zastaralá a překonaná technologie. Olověné elektrody byly namočeny v kyselině sírové. Trochu náročnější na údržbu - bylo nutné čas od času doplnit elektrolyt. Navíc tyhle baterie nebyly ani moc výkonné, ale dřívějším autům stačily. Životnost těchto akumulátorů záležela z velké části na tom, jak se o ně majitelé starali.
Baterie s vápníkem (Ca/Ca)
Tady už jsme vývojově trochu dál. Vnitřní konstrukce obsahuje desky (elektrody), které jsou legovány vápníkem. Jsou tudíž tužší a nejsou tak náročné na údržbu jako olověné baterie. Výrobci někdy udávají, že vápníkové baterie neztrácejí vodu. Skutečnost není až tak růžová, k odpařování tu dochází pořád, ačkoliv v daleko menší míře, než u olověných. Pokud tedy uživatel jednou za rok zkontroluje hladinu elektrolytu a hladinu případně dolije destilkou, může docela významně prodloužit životnost akumulátoru. Tento druh také nemá moc rád hluboké vybíjení, které mu vysloveně škodí. Zato ale zvládá dobře vysoké proudové odběry.
Gelové baterie
Gelové autobaterie neboli gelovky už s námi jsou nějaký čas a jejich hlavní výhodou je dlouhá životnost. Elektrolyt je tu vázaný v křemičitém gelu a jsou to akumulátory skutečně bezúdržbové. Snášejí dobře vysoký počet cyklů, protože jsou odolnější vůči sulfataci a nemají problém ani s vysokými teplotami. Jsou ale velmi citlivé na přebíjení, proto se nabíjejí výhradně moderními nabíječkami, které si nabíjecí cyklus řídí samy. Další nevýhodou je vyšší cena.
EFB autobaterie
U vozů, které se často startují díky stop-start systému, je třeba odolnějších akumulátorů, které dobře snášejí vyšší cyklické zatížení. EFB jsou v podstatě klasické akumulátory s tekutým elektrolytem, které jsou vylepšené o separátor z polyesterových vláken a mají silnější elektrodové desky. Hodí se tedy do často startovaných aut, ale ne pro rekuperační brzdění, kdy dochází naráz k dobíjení relativně vysokým výkonem. Jsou bezúdržbové, stavěné na vysoký počet cyklů, ale i poměrně drahé.
AGM baterie
U těchto AGM akumulátorů není elektrolyt v tekuté podobě, ale je nasáklý ve speciální tkanině, kterou tvoří skelná vlákna. Jsou to dost drahé baterie, ale zvládají vysoké výkony, a to jak vybíjecí, tak nabíjecí. Proto se používají u aut s rekuperačním brzděním. Stejně tak zvládají době vysoké cyklické zatížení a jsou zcela bezúdržbové. Vyžadují speciální nabíječky, které je zvládnou nabíjet.