Pokud se vám v autě na přístrojové desce objeví nějaká kontrolka, je potřeba vždy vědět, co znamená. Některé nutně nemusíte v danou chvíli řešit. Co když se na autě ale objeví například oranžová kontrolka oleje nebo kontrolka brzdové kapaliny?
Kontrolky na palubní desce - které je nutné vyřešit?

Články na téma kontrolky v autě:
- Oranžové kontrolky v autě - kterých se bát?
- Kontrolky v autě - velký přehled
- Kontrolky v autě aneb které je potřeba řešit? - právě čtete
- Kontrolky v autě s vykřičníkem
- Výstražné kontrolky v autě
- Kontrolky v autě - co znamenají a které je potřeba řešit
- Znáte veškeré kontrolky světel v autě?
- Výstražné kontrolky v autě
- Kontrolky v autě: Poradíme, s jakou kontrolkou ještě můžete jezdit
- Bliká kontrolka žhavení – kde je problém?
Výstražné kontrolky v autě, které je potřeba řešit
Kontrolka na palubní desce většinou nevěstí nic dobrého. Kontrolky v autě je důležité okamžitě řešit, aby nemohlo dojít k jakémukoliv poškození. Nejčastěji se vám objeví kontrolka, která upozorňuje na zataženou ruční brzdu, kterou byste při rozjezdu měli uvolnit. Dále se mohou zobrazit další výstražné kontrolky v autě, jako například špatné (nebo žádné) dobíjení alternátoru. V takovém případě vypněte všechny elektrické přístroje (jmenovitě rádio, klimatizaci, ambientní osvětlení, apod.) a navštivte nejbližší servis.
Oranžová kontrolka oleje vás upozorňuje na to, že je hladina oleje v motoru příliš nízká - v takovém případě je potřeba olej pouze dolít. Kontrolka se však může zbarvit i rudě a v takovém případě musíte okamžitě zastavit vozidlo a vypnout motor. Tento fakt může nenávratně poškodit motor vašeho vozidla. Je důležité počkat pár minut, než olej steče do olejové vany a zkontrolovat jeho hladinu. Pokud je nízká, stačí olej dolít. Pokud je oleje dost, je problém někde jinde a bylo by vhodné zavolat svou asistenční službu a nechat auto odvést do autoservisu.
Kontrolka DPF může na palubní desce znepokojit nejednoho řidiče. V ten okamžik mu totiž hlavou probleskne kolik nový filtr pevných částic stojí a to mu může zkazit den. Avšak scénář nemusí být vždy až tak katastrofální. DPF může být jednoduše ucpaný. Vyčistit ho můžete buď tím, že s ním najedete pár kilometrů ve vyšších otáčkách, nebo auto napíchnete na diagnostiku a jednoduše zvolíte regeneraci DPF.
Auto nestartuje, kontrolky auta svítí
Od auta očekáváte, že vás vždy dostane z bodu A do bodu B. Jednou se však může stát, že do auta sednete, vložíte klíček, všechny kontrolky se rozsvítí a nic nenapovídá tomu, že by bylo něco špatně. Když v tom auto neudělá nic. V následném hromovém tichu (pro vás to bude nekonečné ticho) vás oblije studený pot a říkáte si, co teď?
V nejlepším případě může být chyba na baterce, kde jsou zašlé kontakty, nebo je už prostě stará. V takovém případě stačí baterku nabít, nebo nastartovat přes kabely. Horším problémem může být špatné ukostření, nebo startér (ten můžete ještě zkusit poklepat). V takovém případě je nutné kostry zkontrolovat, případně nechat vyměnit za nový startér.
Zdroj médií: Depositphotos.