Nudíte se? Pořiďte si driftovací auto

31. 10. 2021 2 min. čtení Tipy a rady

Driftování je oblíbená disciplína, která k nám přišla z Japonska, kde má historické základy. Jenže ne každé auto se na driftování hodí, po čem tedy koukat v inzerátech?

Driftovací auto

Vyhněte se předokolkám

Driftovat se nedá jen tak s něčím jakkoliv jsou někteří majitelé předokolek schopni tvrdit opak. Drift je totiž z definice o "řízeném přetáčivém smyku" a pro ten je holt třeba mít auto se zadním náhonem. Tím nám vypadává velká většina současné automobilové produkce. S výjimkou elektromobilů, které bývají dost často zadokolky, ale ty se na driftování zase nehodí z jiných důvodů.

Nejlepší je samosvor

Pak je to diferenciál - to je ta věc, která zajišťuje, že se v zatáčce mohou obě zadní kola otáčet jinou rychlostí. Pro drifty je dobré mít vůz se samosvorným diferenciálem, který rovnoměrněji přenáší sílu na obě kola. Pozor ale na pojmy - některé automobilky rády používají nejrůznější "emulátory" samosvoru, ale ve skutečnosti mezi zadními koly žádný samosvorný diferenciál není. Opravdovým extrémem je pak "svárosvor", který je obvyklým řešením, když nemáte na samosvor. Prostě se to natvrdo zavaří a obě kola se pak otáčejí stejnou rychlostí vždy a za každých okolností. Takže bacha na to, je to řešení nevratné, ale v jistých kruzích tuningového pekla velmi populární.

Jaká auta pro drift?

Tím bychom si tak nějak definovali, jaké auto zhruba potřebujeme. Pokud chcete konkrétní tipy, tak koukejte v inzerci po Mazdě MX-5, Opelu Omega s V6 a BMW trojkové a čtyřkové řady. Z novějších se dá solidně "urvat" nová Supra (se šestiválcem), BMW M2, doporučit lze i Ford Mustang. Každopádně to chce něco, s přebytkem výkonu, aby byla rezerva právě pro to "utržení" zadku přidáním plynu. Pozor na koncepci pohonu - lepší je motor vpředu. Takové Porsche 911 má sice výkonu dostatek, ale těžký motor vzadu, což se na drift tak úplně nehodí.

Úpravy pro drift

Tak jako tak se hodí auto trochu pro driftování upravit. Základem by mělo být odlehčení, a tedy vyházení všeho, co uvnitř není potřeba. To znamená sedačky, přebytečné vnitřní plastové obložení a jednoduše všechno, co je tak nějak "navíc". Nějaká zbytečná hmotnost na předku zase tolik nevadí, zásadní je všechno, co zatěžuje zadní nápravu - ta musí být co nejlehčí, aby se s ní dobře "pohazovalo" ze strany na stranu a neměla při tom zbytečně velký moment setrvačnosti. Z dalších úprav lze samozřejmě zmínit zvýšení výkonu nejrůznějšími způsoby, případně koupí a osazení samosvorného diferenciálu.

Zdroj médií: Depositphotos.

Podobné články