PRÁCE 🧰

Víme, čím si BMW získalo srdce mnoha budoucích generací

9. 1. 2024 2 min. čtení diskuze (0) Tipy a rady

BMW si získalo mnoho nových zákazníků. Ptáte se čím? Na rozdíl od automobilových gigantů Mercedes nebo Audi se rozhodli jít trochu jiným směrem.

Víme, čím si BMW získalo srdce mnoha budoucích generací

Automobilový gigant BMW plánuje nadále podporovat spalovací motory, alespoň dokud to bude možné. Vývojový ředitel společnosti Frank Weber odmítl stanovit konečné datum pro výrobu automobilů se spalovacími motory. Na rozdíl od svých konkurentů, jako Audi a Mercedes-Benz, kteří oznámili plány na přechod na elektrické modely do určitého data, BMW zůstává flexibilní v nabídce různých typů pohonů.

Dává to smysl

Weber uvedl, že benzinové a dieselové motory budou existovat vedle elektrifikovaných nabídek a neoznámí žádné konečné datum pro výrobu spalovacích motorů. BMW se zaměřuje na flexibilitu pohonu jako součást své strategie, umožňující zákazníkům volbu bez ohledu na typ pohonu.

V kontrastu k této politice má konkurence jasně stanovené termíny pro přechod na výhradně elektrické modely. Mercedes-Benz oznámil plány stát se do roku 2030 elektrickou značkou „tam, kde to tržní podmínky umožní". Tato politika byla schválena i hlavními konkurenty z koncernu VW jako například Audi, přestože s určitými výhradami.

Představitelé BMW odmítají fázi zrušení benzinových a dieselových vozů. Thomas Becker, šéf udržitelnosti, označil zákaz prodeje nových BMW vozů s benzínovými a dieselovými motory za nesprávné řešení a apeluje namísto toho na postupné dosahování cílů (mezi které patří především například postupné přecházení vozidel na jinou udržitelnou energii) během několika následujících let. Navzdory tomu, že BMW investuje do rozvoje elektrických vozů, chce zachovat možnost výroby spalovacích motorů.

Konkurence je příliš slabá

Weber odmítl názor některých konkurentů, kteří tvrdí, že přechod na výhradně elektrická vozidla lze udělat jen tak přes noc. Podle něj je to nerealistické a příliš nepraktické. Upozornil na to, že svět potřebuje nejen elektrickou energii, která není vyráběná spalováním (tak jak dnes většina elektrické energie vzniká), ale také potřebuje udržitelné suroviny (ty, které takzvaně "nejdou vyčerpat" jako například voda, vzduch, či sluneční svit) a dostatečnou nabíjecí infrastrukturu. Bez recyklace materiálů a zavedení trvanlivých materiálových cyklů by podle něj byl systém elektromobilů obtížně udržitelný.

BMW se výrazně angažuje v rozvoji elektrických vozů. Modely i3, i4, i5 a i7 tvoří populární řadu elektrických vozidel. Společnost si klade za cíl zajistit, aby každé druhé vozidlo vyjíždějící z jeho výrobních linek bylo plně elektrické do konce desetiletí.

Tvrdé zákazy nikam nevedou

Thomas Becker zdůraznil, že zákaz prodeje nových vozů BMW s benzínovými a dieselovými motory není řešením. Podle něj je důležité, aby zákazníci svobodně volili produkty z vlastní preference a nebyli nuceni přecházet na elektrická vozidla. Víte, jaké automobilky stanovily pevné datum, kdy chtějí ukončit výrobu spalováků? Přečtěte si náš další článek!

Zdroj info: BMW, The Drive.
Zdroj médií: Depositphotos.
Nikola Vrablová

Autor článku
Nikča snila o tom být ekologem - láska k autům ji ale přivedla na jinou cestu. Od školy si chodívá odpočinout na garáž, kde opravuje svůj německý šestiválec.

Podobné články