PRÁCE 🧰

BMW zachránilo majitele Rolls-Royce před velkými výdaji

2. 2. 2024 2 min. čtení diskuze (2) Tipy a rady

Kdo má na opičku, musí mít i na banány. To se však majiteli luxusního automobilu Rolls-Royce Wraith nelíbilo a našel stejnou novou součástku několikanásobně levnější. O tento příběh se podělil ve vlákně na Redditu.

BMW zachránilo majitele Rolls-Royce před velkými výdaji

Mnoho lidí si myslí, že koupě automobilu je jedinou velkou investicí, to se však v mnoha ohledech šeredně mýlí. Nejlevnějším aspektem na autech je totiž většinou jejich koupě. A to pocítil také uživatel Fixitsteven, který se na Redditovém vláknu r/Justrolledintotheshop podělil o zajímavou věc. Výměna kroužku pod volantem na luxusním vozidle Rolls-Royce Wraith by ho v autorizovaném servisu vyšla na 2 500 dolarů, tedy v přepočtu bezmála 56 500 korun. Jedná se o velmi přemrštěnou cenu, avšak u takových vozidel se obvykle počítá s tím, že jejich majitelé mají peněz dost a proto by to zaplatili a nic by dál neřešili.

BMW zachránilo majitele Rolls-Royce před velkými výdaji

Co je podvolantový kroužek

Podvolantový kroužek je plastová nebo kovová objímka, která se nachází pod volantem automobilu. Propojuje volant s palubní deskou a umožňuje přenos elektrických signálů mezi nimi. Jeho porucha může mít za důsledek například nefunkčnost klaksonu nebo systému DSC (u vozů BMW vybavenými touto funkcí). A to proto, že podvolantový kroužek snímá náklon volantu. Dále tento kroužek umožňuje aktivaci airbagů a je součástí multifunkčního zařízení.

Uživatel Fixitsteven se však nechtěl nechat jen tak jednoduše okrást. Došlo mu totiž, že mnoho luxusních vozidel sdílí díly i těch méně luxusních. A po dlouhém pátrání přišel na to, že podvolantový kroužek Rolls-Royce Wraith sdílí také „méně luxusní“ BMW F12 (jedná se o šestou řadu vozů BMW). Zde tento díl vyšel na 160 dolarů, tedy asi „jenom“ 3 600 korun. Uživatel se na redditovém vláknu těšil velké podpoře jiných uživatelů „Sedni do Maserati, startovací tlačítko a ovladače elektrických oken jsou z Dodge Chargeru“ píše přispěvatel slabba428 do vlákna. „Podvolantový kroužek z Lamborghini Gallardo má i VW.“ píše další z přispěvatelů. Mnoho automobilek totiž využívá drobnosti z koncernu. Zde se můžeme podívat na pár příkladů.

Kde najdeme stejné, ale levnější díly?

Například blinkry luxusního Lamborghini Murcielago má také Ford Focus první generace. Zadní světla Jaguaru XJ220 najdete také a Roveru 200. A zpětné zrcátko Volkswagenu Corrado najdete na McLarenu F1.

BMW zachránilo majitele Rolls-Royce před velkými výdaji

A co vy? Našli jste někdy levnější díl na svůj automobil? Napište nám do komentářů.

Zdroj info: 9GAG, Reddit, Fórum Škoda home.
Zdroj médií: Depositphotos.
Nikola Vrablová

Autor článku
Nikča snila o tom být ekologem - láska k autům ji ale přivedla na jinou cestu. Od školy si chodívá odpočinout na garáž, kde opravuje svůj německý šestiválec.

Rudolf Švec, 2. 2. 2024 16:43
Objevil Ameriku. Na záměnách za náhrady běžně vydělávají dodavatelé náhradních dílů. Když jsem řešil nové součásti do historického motoru Fiat, Lampredi DOHC, chtělo to trochu studovat, kde se ty motory dál vyráběly po skončení výroby v Itálii a taky pod jakými kódy se díly dodávaly na trh. Zohlednit v tomto případě i Lancie a Alfy Romeo, kde byla shoda. Není problém sehnat nové písty, kroužky, pístní čepy, pouzdra, ložiska atd. za dost rozdílné ceny. Například ložiska do převodovek těchto historických Fiatů jsou shodná s ložisky v Ladě, ale na trhu jsou pod jinými kódy. Ruská, polská, italská, španělská, turecká atd. Kdo chce ale ušetřit peníze, musí hledání náhrad věnovat spoustu času u PC, prohlížet fotky, dohledávat rozměry a ukládat si poznámky. Samozřejmě můžete najít shodné díly za dobrou cenu třeba i v latinské americe, ale když si spočítáte poštovné, tak se zase rychle vrátíte do Evropy. Záleží na konkrétním dílu, množství a ceně.
Mirco von Dlomilov, 2. 2. 2024 13:05
V roce '96 jsem si pořídil u jednoho nejmenovaného prodejce na Vrchlického ulici v Pze Seat Toledo. Byl to předváděcí kus, cena dobrá, málo najeto. Po roce se však při zařazení zpátečky začalo projevovat nepříjemné drnčení... Při servisní kontrole tamtéž jsem požádal, aby se na to také podívali... Bylo mi sděleno, že je vadná převodovka, cena tehdy 70 tis a repasovaná kolem 50. Tak jsem to zatím s díky odmítl. Po pár dnech jsem jel na Moravu ke známému. Auto jsme zvedli na zvedák, on si lehl pod auto a říká, ať mu podám kleště. Nad výfukem měl Seat takový ochranný plech ve tvaru U a ten se sesunul s narážecích úchytů... Po naražení se problém již nikdy neprojevil... A tak jsem změnil servis a současně ušetřil nějaké peníze.

Podobné články