BMW kabriolet - modely, cena, výhody a nevýhody

11. 5. 2022 7 min. čtení Tipy a rady

Jelikož je období teplých a slunných dnů téměř za dveřmi, mnoho motoristů už teď vybírá auto, kterým bude v létě brázdit silnice. A právě proto se dnes podíváme na výhody a nevýhody kabrioletů od známé německé značky BMW.

BMW cabrio: Výhody a nevýhody

Články na téma kabriolety:

  1. BMW cabrio: Výhody a nevýhody - právě čtete
  2. Kabriolet s pevnou střechou - jaký vybrat? - již brzy
  3. Nejlepší kabriolety - které to jsou? - již brzy

BMW kabriolety jsou již dlouho oblíbenými auty mezi řidiči. I přes to však měly (a stále mají) několik nedostatků, na které bychom vás měli upozornit. Spolu s tím však v sobě mají kabriolety skvělou duši. Jak už se smyslem pro sportovní jízdu, tak zároveň i pro komfort. Každý kdo se někdy svezl v kabrioletu vám potvrdí, že energie, která vychází z tohoto auta je zcela jiná, než u běžného auta. Při výběru kabrioletu od BMW byste se měli především zaměřit na to, jakou střechu budete chtít. Od toho se vám totiž bude také vyvíjet cena.

Výběr střechy je důležitý

Za látkovou střechu sice zaplatíte míň, avšak budete s ní mít více práce a problémů. Mezi časté problémy starších kabrioletů od BMW jsou ucpané odvodní kanálky, které většinou nikdo nečistí a proto vám může voda protékat dovnitř vozidla nebo v něm můžete mít vlhko. Mezi další časté problémy patří samozřejmě větší riziko krádeže (asi tak, jako u každého kabrioletu s látkovou střechou), jelikož se do plátěné střechy dá dostat mnohem jednodušeji, než do normálního auta. Dalším problémem může být skladování - plátěnou střechu na kabrioletu byste po dešti neměli hned schovávat. Střecha se totiž skládá do útrob vozidla a to by střeše ani karoserii moc neprospělo.

Zároveň ale také s pevnou střechou budete mít pár problémů. Pevná střecha se většinou skládá z jednoho nebo dvou dílů (výjimečně i více), které ale bohužel (u starších typů) nemůžete většinou nikde v autě uskladnit, proto jej budete muset při vyjížďce nechat doma (u některých aut se dá střecha složit, ale zabírá mnohem více prostoru, než střecha látková). V takovém případě si budete muset být echt jistí, že v ten den nebude pršet, jinak zmoknete nejen vy, ale také celý interiér vašeho kabrioletu. Za pevnou střechu si taktéž obecně připlatíte víc, než u střechy plátěné. Významným negativem pevné střechy může být také výrazně vyšší hmotnost celého auta.

Kabriolety staršího roku výroby mohou mít už zteřelé těsnění a do aut může často zatékat. Karoserie starších kabrioletů od BMW se také velmi často vlivem nerovností na vozovce kroutí, proto může být velmi častá také značná „rozvrzanost“. O korozi karoserie se snad u starých BMW ani nezmiňujeme. U starších kabrioletů od BMW rozhodně nemyslete na naftové motory. V takovém případě by se vám to mohlo šeredně prodražit. Podle odborníků jsou nejspolehlivější motory s označením R6, tedy benzinový řadový šestiválec. Jedinou častou závadou, která vás může potkat je vadné čidlo systému VANOS. Toto čidlo obvykle koupíte kolem dvou tisíc korun. I přes to všechno jsou však kabriolety skvělým a zábavným autem. Pokud se o ně člověk stará tak, jak má, vždycky budou velmi spolehlivým autem. Podívejte se na výhody jednotlivých řad a pročtěte si výběr pár velmi oblíbených kabrioletů od BMW.

BMW řada 3 cabrio

BMW řada 3 cabrio

Kabriolet se u 3 řady objevil už v roce 1975 a to přesněji u modelu E21. Tento model nahradil BMW 2002 a byl osazen dvoulitrovým šestiválcem. V roce 1982 pak model E21 nahradila E30, která je dodnes velmi ikonickým vozem a žádaným veteránem mezi milovníky BMW. Poprvé se zde pak objevila i sportovní varianta M3, která se prodávala s výkonem 143 kW (později až 175 kW).

BMW 36 cabrio

Od roku 1992 začala výroba nové 3 řady s označením BMW E36. Tato varianta se prodávala ve verzích čtyřválcové 318i (85 kW), a poté šestiválcových 320i (125 kW), 325i (141 kW), 328i (142 kW), M3 (236 kW). Je to plnohodnotný čtyřmístný a prostorný vůz se zavazadlovým prostorem o objemu 230 litrů. Plátěná střecha se skládá rovnou za zadní sedadla, tím pak nijak nezasahuje do zavazadlového prostoru.

BMW 46 cabrio

4. generace řady 3 nesla název E46. Kabriolet se objevil spolu s třídveřovou verzí kupé s bezrámovými okny v roce 1999. Kromě známých motorizací přibyla ještě verze 330d (naftový šestiválec o výkonu 135 kW) a 316i (benzinový čtyřválec o výkonu 77 kW a později 85 kW a 87 kW). V roce 2003 získalo coupé i kabriolet nový facelift a naftová verze 330d zvýšila svůj výkon na 150 kW. Rozložení hmotnosti auta je příjemných 50:50 a větrná clona nesmí chybět.

I přes to, že se jedná o kabriolet z konce 90. let, je konstrukce karoserie stále velmi nadčasová a o komfort zde rozhodně není nouze. Zavazadlový prostor u E46 se zvýšil na rovných 300 litrů. Pokud se rozhodnete pro kabriolet E46 je jedno jestli sáhnete po nejnižší 110 kW verzi 320i nebo po vrcholné 330i - zážitek z jízdy budete mít víceméně stejný. Pokud si ale chcete užít větší dávku zábavy, rozhodně doporučujeme sportovní verzi M3 o výkonu neuvěřitelných 266 kW.

BMW E36 coupe a E46 cabrio

E93 a F30 cabrio

Po E46 přišla v roce 2005 verze E93, jejíž výroba byla ukončena v roce 2012. Skládací střecha byla tvořena ze tří dílů. Nejaktuálnější verzí řady 3 je pak model F30, který je vyráběn i dnes. Tato verze je však nyní řazena do řady 4. Plechové skládací střechy autu velmi nepříjemně přidávají na celkové váze. Později se však začaly vyrábět střechy karbonové, které váhu celkového vozidla výrazně snížily.

BMW řada 4 cabrio

První kabriolet značky BMW řady 4 byl poprvé představen až v roce 2014 a to v Tokiu (1. generace s označením F82/F83). V roce 2017 pak kabriolet prošel faceliftem, který upravil především design masky, nárazníků a světel. Plátěná střecha je tvarována do dokonalého oblouku, ve kterém nenajdete jediný náznak konstrukce. Střechu jde elektricky stáhnout i při jízdě do 50 km/h. Řada 4 disponuje osmistupňovým automatem.

BMW M4 cabrio

M4 nahradila v roce 2014 sportovní divizi M3 coupé. Oproti řadě 4 je M4 rychlejší, výkonnější a lehčí. Spolu s výkonem se vylepšily také brzdy a odpružení. M4 je oproti její původní řadě lehčí hlavně díky uhlíkovým vláknům. Kabriolet s označením G83 (2. generace) M4 byl představen v roce 2021. Zajímavostí je, že se její plátěná střecha dokáže zavřít a otevřít za neuvěřitelných 18 s a to za jízdy do rychlosti 50 km/h.

Auto této divize se jako kabriolet prodává také ve verzi BMW M Competition package, která nabízí vyšší výkon, lepší ovladatelnost, tlumiče, pružiny i stabilizátory. V interiéru se můžete chlubit tkanými pásy a lehčími sportovními sedadly. S tímto paketem se BMW dokáže dostat z nuly na sto za 4 sekundy. Kabriolet si také můžete pořídit ve verzi M4 Competition Kabriolet xDrive, která disponuje pohonem všech čtyř kol.

BMW řada 8 cabrio

BMW řady 8 se jako kabriolet objevilo již v roce 1989, po 10 letech byla však výroba kvůli nízkým prodejům ukončena. Druhá generace pod označením G14 se začala vyrábět v roce 2018. G14 disponuje opět látkovou střechou, kterou je možné automaticky složit za 15 sekund v rychlosti do 50 km/h. U řady 8 naleznete v základní výbavě pohon všech 4 kol, 8stupňovou automatickou převodovku, head-up displej, posilovač řízení i adaptivní podvozek. Za příplatek si pak můžete pořídit například laserové světlomety, nebo kvalitnější ozvučení Bowers & Wilkins Diamond Surround Sound System. BMW řady 8 má být luxusní limuzína, která však zároveň disponuje velmi příjemnými sportovními prvky.

BMW řada Z

Nakonec nelze nezmínit i oblíbený dvoumístný roadster řady Z, který se začal vyrábět od roku 1989 s označením Z1. Poté v roce 1996 přišla řada Z3, která byla v roce 2002 nahrazena modelem Z4, který se vyrábí dodnes. Sportovní verze Z3/4 M je opět sportovní verzí těchto roadsterů, které disponovaly vyšším výkonem od základní verze.

BMW řada Z

Zdroj info: BMW, Wikipedie. Zdroj médií: Depositphotos.
Nikola Vrabel

Autor článku
Nikča snila o tom být ekologem - láska k autům ji ale přivedla na jinou cestu. Od školy si chodívá odpočinout na garáž, kde opravuje svého mazlíka.

Podobné články