Elektromobily jsou pro spoustu motoristů velmi lákavé. Problém je však v cenách, které jsou zatím příliš vysoké, než aby se z nich stala masovka. Jak jsou na tom ojeté Tesly?
Tesla z bazaru – na kolik to vyjde?

Články na téma automobily Tesla:
- Autopilot Tesly bude rozhodovat o tom, kdo zemře
- Tesla a problémy na STK
- Tesla Roadster
- Gigafactory – továrna na Tesly
- Tesla Semi – bude to revoluce v nákladní dopravě?
- Tesla a Jižní Korea
- První samořiditelné auto bez volantu – Tesla Cybercab
- Automobilka Tesla – čím je tak unikátní?
- Tesla Model Y Juniper
- Tesla Octovalve
- Ojetá Tesla: Jak se pohybují ceny? - právě čtete
- Tesle klesly prodeje, je to problém?
Tesla je vlastně synonymum pro elektromobil. Značka si prošla několika kritickými obdobími a v současné době je technologicky na naprosté špičce. Pro někoho, kdo nenajezdí denně stovky kilometrů, to může být poměrně lákavá představa, že by namísto tankování paliva jenom doma připojil kabel do nabíječky.
Ojetým Teslám nedává moc smysl se vyhýbat. Naopak. Jsou to docela trvanlivá auta, kde jedinou slabinou může být akumulátor. Ani u desetiletých aut však nemusí být ve vyloženě špatné kondici. Stav se dá zjistit přes diagnostiku a pak také jednoduchým jízdním testem. Za kolik se tedy dají pořídit ty nejlevnější Tesly z druhé ruky?
Také čtěte
Podívali jsme se na weby zahraniční, kde jsou Tesly skutečně o něco levnější než u nás. V Česku moc elektromobily nefrčí, s čímž je spojena i velmi omezená nabídka ojetin. Ano, velmi často narazíte na vozidla, která sloužila jako taxi. To u elektromobilu není na překážku, tomu je to víceméně jedno.
Tesla Model S za 325 tisíc korun
Překvapivě nejsou nejlevnější Tesly Model 3, ale stará „eska“. Zpracování bude samozřejmě velmi poplatné době vzniku vozidla (2013), ostatně Tesla měla dlouhou dobu dost problém se slícováním a obecně kvalitou výroby. Jenže tyhle starší kousky mají často nas vé straně jednu zásadní výhodu – neomezené nabíjení zdarma na nabíječkách Tesla Supercharger. A to je něco, co u mladších ojetin nedostanete. A pozor ještě na jednu věc. To, že je auto přes deset let staré, neznamená, že stejného věku bude i akumulátor. Tesla je dříve hodně měnila v záruce, takže klidně může být baterie třeba jen sedmiletá. 13 tisíc eur však není špatná nabídka.
Tesla Model 3 za 348 tisíc korun
Menší a levnější sourozenec Modelu S není o mnoho dražší, má však velmi podobný nájezd a je o šest let mladší. Model 3 však má jeden malý neduh, kterým je tvrdý podvozek. Auto sice velmi dobře drží stopu a umí být v zatáčkách velmi rychlé, ale naladění odpružení úplně neodpovídá rodinnému autu. Za 348 tisíc korun se to dá zkousnout, ostatně tlumiče a pružiny z novějšího Modelu 3 Highland pasují na tento starší, takže za pár tisíc se dá prkennost odstranit.
Tesla Model Y za 950 tisíc korun
Y je v alternativa třeba ke Škodě Karoq. Akorát Tesla tedy nabízí lepší zrychlení a ticho na palubě. Ojetin, kterým by ceny klesly pod půl milionu, moc není a jakmile se objeví, tak okamžitě zmizí. Ale je spousta ojetin mladých, například zde je jeden kousek za 950 000 tisíc, který má za sebou 32 000 kilometrů. Akumulátor bude na začátku své životnosti, ostatně jako celé auto. Mimochodem, technologie baterie je LFP (LiFePO4), což znamená velmi dlouhou životnost ve srovnání se staršími typy.
Zdroj médií: Depositphotos, mobile.de.